رپورتاژ

اقامت تمکن مالی بدون شرط حضور

امروزه، عده زیادی از افراد به دلیل مشکلات اقتصادی و شرایط نامناسب رفاهی و اجتماعی در کشور خودشان تصمیم می‌گیرند که مهاجرت کرده و اقامت سایر کشور‌های پیشرفته را به دست آورند. اما اگر نمی‌توانید تمام بازه‌های زمانی مختلف سال در کشور مقصد حضور داشته باشید، می‌توانید برای دریافت اقامت بدون شرط حضور اقدام کنید. در واقع، یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب و کار‌ها این است که آیا امکان دریافت اقامت بدون شرط حضور وجود دارد؟ در این مطلب به این سؤال شما پاسخ خواهیم داد.

منظور از اقامت بدون شرط حضور چیست؟

در اقامت با شرط حضور، فرد حتماً باید ۶ ماه در کشور مقصد زندگی کند و در آنجا حضور داشته باشد. در واقع، در صورتی که حداقل ۶ ماه در ایتالیا حضور نداشته باشید، درخواست اقامت‌تان لغو می‌شود. اما منظور از اقامت بدون شرط حضور این است که فرد حتماً نباید در در کشور موردنظر ساکن باشد. در واقع، فرد می‌تواند بدون الزام به حضور در مقصد، پاسپورت کشور موردنظر را اخذ کرده و حق ورود به آنجا را داشته باشد.

کاندید‌های مناسب برای دریافت اقامت از طریق تمکن مالی

هر یک از ایرانیانی که بودجه و سرمایه کافی در حساب بانکی خود دارند، می‌توانند برای اقامت از طریق تمکن مالی درخواست دهند. البته، حتماً لازم نیست که موجودی حساب بانکی‌تان زیاد باشد؛ بلکه داشتن سرمایه در صندوق سرمایه‌گذاری و سهام نیز کافی است. سرمایه شما جهت اخذ اقامت تمکن مالی باید به میزانی باشد که توسط دولت کشور مقصد مشخص شده است. در غیر این صورت، با درخواست شما مبنی بر دریافت اقامت از طریق تمکن مالی موافقت نمی‌شود.

اقامت از طریق تمکن مالی؛ بهترین گزینه برای سرمایه‌داران

امروزه افراد واجد شرایط مالی و سرمایه‌داران می‌توانند برای دریافت اقامت از طریق تمکن مالی درخواست دهند. از مزایای اقامت تمکن مالی می‌توان به امکان دریافت اقامت دائم، برخورداری از امکانات کشور مقصد، تضمین آینده و سودآوری زیاد اشاره کرد. شما با دریافت مجوز تمکن مالی قادر خواهید بود تا بازه زمانی مشخص در کشور خارجی مقیم باشید. البته، برای اقامت تمکن مالی برخی از کشور‌ها به شرط حضور نیازی نیست.

آیا اقامت اروپا بدون شرط حضور امکان‌پذیر است؟

بسیاری از افرادی که در ایران، بیزینس و شرکت خودشان را دارند، این سؤال را می‌پرسند که آیا اخذ اقامت اروپا بدون شرط حضور امکان‌پذیر است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که بله، متقاضیان در صورت نداشتن شرایط لازم می‌توانند اقامت بدون شرط حضور را دریافت کنند. در فرانسه با استفاده از روش تمکن مالی و ثابت کردن وضعیت مناسب اقتصادی می‌توانید اقامت بدون شرط حضور را دریافت کنید. برای دریافت اقامت بدون شرط حضور در سایر کشور‌ها مانند اسپانیا و یونان نیز می‌توانید با خرید ملک و سرمایه‌گذاری اقدام کنید.

چه کشور‌هایی اقامت تمکن مالی بدون شرط حضور دارند؟

اقامت تمکن مالی بدون شرط حضور

در برخی از کشور‌های شناخته شده اروپایی، امکان دریافت اقامت بدون شرط حضور وجود دارد. این نوع اقامت به افرادی تعلق می‌گیرد که ویزای تمکن مالی دریافت می‌کنند. اما کدام کشور‌ها بدون شرط حضور اقامت می‌دهند؟ در این بخش، شما را با این کشور‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم. هر کدام از این کشور‌ها دارای شرایط و الزامات خاصی برای دریافت اقامت از راه تمکن مالی هستند. جهت آشنایی هر چه بیشتر با این الزامات می‌توانید با کارشناسان حقوقی تماس بگیرید تا جزئیات لازم درباره نحوه دریافت اقامت تمکن مالی بدون شرط حضور به شما اطلاع داده شود.

اقامت تمکن مالی پرتغال

یکی از روش‌های آسان جهت دریافت اقامت پرتغال بدون شرط داشتن حضور در کشور، اخذ اقامت تمکن مالی است. پرتغال در لیست کشور‌هایی قرار دارد که برای متقاضی مهاجرت و خانواده‌اش، بدون اینکه در کشور حضور داشته باشند، کارت اقامت صادر خواهد شد. البته، فرد باید در کشور مورد نظر به میزان مشخص سرمایه‌گذاری کرده باشد؛ این سرمایه‌گذاری می‌تواند مربوط به ثبت استارتاپ یا شرکت باشد. شما جهت اخذ کارت اقامت پرتغال لازم نیست که به صورت مداوم در این کشور زندگی کنید. در واقع، جهت رسیدگی به کار‌های اداری شرکت و استارتاپ خود حتماً لازم نیست که حضور فیزیکی در کشور مقصد داشته باشید. شما می‌توانید از راه دور نیز امور مربوط به شرکت را بدون حضور در کشور انجام دهید.

بعد از اقدام برای دریافت اقامت تمکن مالی از طریق ثبت شرکت و انجام سرمایه‌گذاری به ارزش حداقل ۱۸۰ هزار یورو، قادر به اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال بدون شرط حضور خواهید بود. در واقع، حدوداً بعد از گذشت ۴ ماه از انجام پروسه انتقال سند و سرمایه‌گذاری، اقامت موقت به شما داده می‌شود تا بتوانید مقیم پرتغال شوید. لازم به ذکر است که با دریافت ویزای شینگن پرتغال می‌توانید به سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز سفر کنید.

اقامت تمکن مالی در یونان

روش‌های مختلفی جهت دریافت اقامت یونان وجود دارد و اقامت تمکن مالی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها است. خیلی از افراد نمی‌توانند بعد از دریافت اقامت، همیشه در کشور مقصد حضور داشته باشند. به همین خاطر، دریافت اقامت تمکن مالی بدون شرط حضور لازم است. متقاضی مهاجرت، فقط جهت ثبت درخواست و انجام امور اداری باید در یونان حضور داشته باشد، بعد از طی شدن پروسه مربوطه نیازی به ماندن در این کشور نخواهد داشت. لازم به ذکر است که اقامت تمکن مالی بدون شرط حضور، از سریعترین راه‌های اخذ اقامت یونان محسوب می‌شود. شما می‌توانید با خرید ملک در این کشور، اقامت تمکن مالی یونان را به دست‌آورید. ویزای یونان، در ابتدا به صورت کوتاه مدت و دو ساله صادر شده و تا ظرف ۵ سال قابل تمدید است.

شما می‌توانید با دریافت ویزای طلایی یونان و سرمایه‌گذاری در زمینه خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار یورو، اقامت این کشور را بدون شرط حضور دریافت کنید. اخذ اقامت از طریق خرید ملک در این کشور مزیت‌هایی دارد. به عنوان مثال، شما جهت تمدید بازه زمانی اعتبار ویزای طلایی لازم نیست که حتماً در یونان حضور داشته باشید. در صورت دریافت اقامت گلدن ویزا از طریق تمکن مالی می‌توانید از حقوق شهروندی این کشور نیز بهره‌مند شوید. حتی، مجاز به سفر به کشور‌های عضو منطقه شینگن نیز خواهید بود و محدودیتی در این زمینه ندارید.

اقامت تمکن مالی در اسپانیا

اقامت تمکن مالی بدون شرط حضور

امکان دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا بدون شرط حضور وجود دارد. البته، جهت دریافت این نوع اقامت باید در زمینه خرید ملک به ارزش تقریباً ۵۰۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری کنید. لازم به ذکر است که فرزندان متقاضی نیز قادر به دریافت اقامت تمکن مالی خواهند بود. اقامت تمکن مالی اسپانیا، بدون شرط حضور، به مدت یک ساله صادر می‌شود و پس از ۵ سال باید جهت دریافت اقامت دائم اقدام شود. در این روش، شما بدون اینکه در اسپانیا حضور داشته باشید، مقیم این کشور شناخته می‌شوید.

اقامت تمکن مالی در فرانسه

اقامت تمکن مالی فرانسه، از روش‌های اقامتی محسوب می‌شود که بدون شرط حضور است. فرد متقاضی اقامت تمکن مالی باید ثابت کند که در صورتحساب بانکی خود دارای سرمایه‌ای به اندازه ۴۰ هزار یورو است. همچنین، جهت دریافت اقامت تمکن مالی باید شرایط مالی خوبی داشته باشید. شما باید برای دریافت اقامت تمکن مالی فرانسه بدون شرط حضور، ملک در این کشور خریداری کرده یا به میزان مشخص سرمایه‌گذاری کنید. بعد از اینکه اقامت فرانسه را از این طریق دریافت کردید، می‌توانید جهت اخذ پاسپورت این کشور اقدامات لازم را انجام دهید.

ایتالیا، اقامت بدون شرط حضور نمی‌دهد!

ایتالیا از آن دسته کشور‌هایی است که برای دریافت اقامت آن از طریق تمکن مالی باید حداقل ۶ ماه در این کشور ساکن باشید. در واقع، دریافت اقامت تمکن مالی ایتالیا، بدون شرط حضور ممکن نیست. در صورتی که حداقل ۶ ماه در ایتالیا حضور نداشته باشید، درخواست اقامت‌تان لغو می‌شود. شما می‌توانید با داشتن دارایی مشخص به میزان حداقل ۳۰۰۰ یورو، اقامت تمکن مالی این کشور را به دست‌آورید. اگر نیاز به اقامت بدون شرط حضور را دارید، باید سایر کشورها را انتخاب کنید.

اسناد مورد نیاز برای دریافت اقامت تمکن مالی

جهت دریافت هر نوع اقامتی مانند اقامت تمکن مالی باید مدارک و اسنادی را آماده کنید. هر کشوری دارای شرایط خاص خود است و باید مدارک مورد نیاز خود را طبق قوانین آن کشور تهیه کنید. در جدول زیر، شما را با این اسناد بیشتر آشنا می‌کنیم:

مدارک لازم برای دریافت اقامت تمکن مالی

فرم درخواست ویزا

پاسپورت معتبر

دو قطعه عکس پرسنلی

سند نشان دهنده اثبات تمکن مالی

مدرک عدم سوء پیشینه

گردش حساب بانکی

بیمه مسافرتی

دریافت اقامت تمکن مالی کدام کشور راحت‌تر است؟

به راحتی نمی‌توانید اقامت تمکن مالی همه کشور‌های اروپایی را به دست‌آورید. بیشتر افراد به دنبال انتخاب کشوری هستند که شرایط راحت‌تری را برای تمکن مالی در نظر می‌گیرد. یونان، کشوری است که برای متقاضیان، شرایط راحت‌تری را برای دریافت اقامت تمکن مالی در نظر دارد. اما جهت اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال باید چالش بیشتری را پشت سر بگذارید و مراحل سخت‌تری را طی خواهید کرد. همچنین، اخذ وقت سفارت کشور اسپانیا نیز جهت دریافت اقامت تمکن مالی زیاد طول می‌کشد و باید خیلی منتظر این پروسه باشید. با این حال، دریافت راهنمایی از تیم حقوقی می‌تواند به شما در انتخاب بهترین و راحت‌ترین کشور برای دریافت اقامت تمکن مالی، حتی بدون شرط حضور کمک زیادی کند.

سخن آخر

اقامت کشور‌های اروپایی مانند اسپانیا، فرانسه، یونان و پرتغال را می‌توانید بدون شرط حضور دریافت کنید. در حقیقت، شما به عنوان متقاضی اقامت، لازم نیست که حتماً در کشور موردنظرتان به مدت حداقل ۶ ماه حضور داشته باشید. متقاضیان مهاجرت به کشور‌های پیشرفته می‌توانند با داشتن تمکن مالی، اقامت کشور مورد نظر را بدست آورند. بسیاری از افراد قصد اقامت بدون شرط حضور را دارند و اقامت تمکن مالی این مشکل را حل خواهد کرد. جهت دریافت راهنمایی بیشتر در زمینه نحوه اخذ اقامت بدون شرط حضور می‌توانید با کارشناسان حقوقی النورا در ارتباط باشید. کارشناسان حقوقی، شما را در زمینه میزان تمکن مالی کشور ها راهنمایی میکنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا