رپورتاژ

ویزای فارغ‌التحصیلی استرالیا چیست؟

چکیده : یکی از سوالاتی که همیشه برای متقاضیان تحصیل در استرالیا مطرح است اینست که اگر در دانشگاه های استرالیا تحصیل کنم، آیا در پایان تحصیل امکان کار کردن و اقامت گرفتن دارم یا خیر؟ پاسخ کامل در ادامه

ویزای فارغ‌التحصیلی استرالیا چیست؟

یکی از سوالاتی که همیشه برای متقاضیان تحصیل در استرالیا مطرح است اینست که اگر در دانشگاه های استرالیا تحصیل کنم، آیا در پایان تحصیل امکان کار کردن و اقامت گرفتن دارم یا خیر؟در جواب باید گفت بله.

دولت استرالیا سال هاست که سیاست جذب مهاجرین متخصص را دنبال می کند و انتخاب از میان فارغ التحصیلان موسسات آموزشی استرالیا از اهم روش های تامین نیروی کارآمد محسوب می شود. بنابراین با اتخاد تصمیمات صحیح در راستای جذب فارغ التحصیلان، استرالیا از میان افرادی که از دانشگاه های استرالیا مدرک گرفته باشند، مبادرت به جذب نیروی کار می نماید.

اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری بدانید و به دنبال گرفتن جواب کامل تری به سوالات خود هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

چه مواردی را در این مطلب بررسی می‌کنیم:

  • آیا تا به حال در مورد ویزای سابکلاس 485 استرالیا شنیده اید؟
  • شرایط فارغ التحصیلان جهت دریافت ویزای سابکلاس 485 چیست؟
  • مدت زمان ویزای 485 چقدر است و شرایط تمدید آن چیست؟
  • هزینه ویزا چقدر است و آیا متقاضی یا اعضای خانواده او در زمان سابمیت پرونده نیاز به حضور در استرالیا دارند؟
  • سطح زبان انگلیسی مورد نیاز و آزمون های انگلیسی معتبر جهت تقاضی ویزای 485 چیست؟
  • جمع بندی

آیا تا به حال در مورد ویزای سابکلاس 485 استرالیا شنیده اید؟

لازم است بدانید که این ویزا (Post-Higher Education Work Stream) برای دانشجویان بین المللی است که به تازگی از یکی از دانشگاه های استرالیا فارغ التحصیل شده اند تا به طور موقت در استرالیا زندگی و کار کنند.

حدودا 2 الی 3 ماه از زمان سابمیت اپلیکیشن تا صدور ویزای 485 طول می کشد که البته گاهی روال صدور این ویزا بنابه دلایلی چون عدم تکمیل صحیح پرونده ویا پرداخت نکردن هزینه درخواست ویزا ،کمی طولانی تر می شود.

مدت اعتبار این ویزا معمولا بین 2 تا 3 سال بسته به شرایط فارغ التحصیل است. امکاناتی که ویزای سابکلاس 485 به دارنده آن می دهد شامل امکان زندگی و کار در استرالیا به طور موقت، بین 2 تا 3 سال، پس از اتمام تحصیلات است. از دیگر مزایای این ویزا اینست که متقاضی می تواند برای خانواده خود نیز ویزا بگیرد.

ویزای فارغ‌التحصیلی استرالیا چیست؟

شرایط فارغ التحصیلان جهت دریافت ویزای سابکلاس 485 چیست؟

درست است که دریافت این ویزا حق مسلم کلیه فارغ التحصیلان مراکز آموزشی استرالیا است، اما احراز شرایط این ویزا خیلی هم سخت نیست:

  • در هنگام درخواست باید سن 35 سال یا کمتر داشته باشد. البته استثنا هم وجود دارد. تا 50 سالگی هم می توان برای این ویزا اقدام کرد تنها اگر فارغ التحصیل دارای مدرک کارشناسی ارشد (تحقیقی) یا دکترا (PhD) از دانشگاه های استرالیا باشد.
  • متقاضی هنگام سابمیت پرونده در استرالیا باشد.
  • متقاضی ویزای معتبر کشور استرالیا را داشته باشد.
  • متقاضی در 6 ماه قبل از اقدام برای این ویزا، از استرالیا فارغ التحصیل شده باشد.
  • آخرین مدرک تحصیلی متقاضی کد ثبت شده CRICOS داشته باشد.
  • متقاضی مدرکی مبنی بر پوشش بیمه درمانی ارائه دهد.
  • متقاضی به هنگام درخواست ویزای 485، مدرکی دال بر چک پلیس فدرال استرالیا نشان دهد.
  • متقاضی همراه با درخواست خود مدرکی دال بر احراز سطح مورد نیاز زبان انگلیسی ارائه دهد.

مدت زمان ویزای 485 چقدر است و شرایط تمدید آن چیست؟

خوب نوبت به این رسید که در مورد طول مدت مجاز ویزای فارغ التحصیلان کشور استرالیا صحبت کنیم. با توجه به این که این ویزا یک ویزای موقت است، مدت اقامت بستگی به سطح مدرک تحصیلی استرالیایی متقاضی دارد.

برای مدرک لیسانس 2 سال، کارشناسی ارشد (کورس ورک) 2 سال، کارشناسی ارشد (تحقیقاتی) 3 سال، و برای دارندگان مدرک دکترا هم 3 سال می باشد.

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که اگر طی این مدت نتوانم ویزای موقت خود را به یکی از ویزاهای کاری یا اقامت دائم تبدیل کنم، چگونگی تمدید ویزای سابکلاس 485 به چه شکل میسر می شود؟ در جریان باشید که این ویزا پس از اتمام مدت آن قابل تمدید نمی باشد. اما ممکن است متقاضی واجد شرایط درخواست برای دیگر ویزای فارغ التحصیلی (Second Post-Higher Education Work Stream) هم باشد که در ادامه این مقاله در این باره صحبت خواهیم کرد.

هزینه ویزا چقدر است و آیا متقاضی یا اعضای خانواده او در زمان سابمیت پرونده نیاز به حضور در استرالیا دارند؟

هزینه ویزای سابکلاس 485 استرالیا در زمان تحریر این مقاله برای متقاضی اصلی 1945 دلار استرالیا می باشد و برای هر یک از اعضای خانواده که با متقاضی درخواست ویزا می کنند، هزینه کمتری دریافت می شود.

اما اگر اعضای خانواده بعدا و بصورت جداگانه درخواست دهند، هزینه کامل درخواست ویزا را پرداخت می کنند. در پاسخ به اینکه در زمان تشکیل پرونده متقاضی اصلی و همراهان الزام به حضور در استرالیا دارند یا خیر گفتنی است که در هنگام درخواست این ویزا متقاضی اصلی باید در خاک استرالیا حضور داشته باشد که البته برای اعضای خانواده هیچ الزامی نیست و در زمان صدور این ویزا، هم متقاضی اصلی و هم همراهان می توانند خارج از خاک استرالیا حضور داشته باشد.

ویزای فارغ‌التحصیلی استرالیا چیست؟

سطح زبان انگلیسی مورد نیاز و آزمون های انگلیسی معتبر جهت تقاضی ویزای 485 چیست؟

تا اینجا در مورد شرایط احراز ویزای فارغ التحصیلی، مدت پروسه اخذ ویزا، مدت زمان ویزا، شرایط اقدام و هزینه هاش صحبت کردیم. نوبت به سطح مورد نیاز زبان و آزمون های معتبر زبان انگلیسی رسیده است.

برای اینکه ثابت کنید سطح زبان انگلیسی شما مطابق با الزامات است، یکی از این موارد زیر را باید به اداره مهاجرت نشان بدهید:

  • در آزمون آیلتس امتیاز کلی حداقل 6.5 با حداقل نمره 5.5 برای هر یک از 4 بخش
  • آزمون PTE آکادمیک، نمره کلی حداقل 57 با حداقل امتیاز43 برای گوش دادن،48 برای خواندن، 42 برای صحبت کردن و 51 برای نوشتن
  • آزمون زبان انگلیسی شغلی (OET) حداقل B برای هر یک از 4 قسمت
  • آزمون پیشرفته کمبریج C1 امتیاز کلی حداقل 176 با حداقل نمره 162 در هر یک از 4 جزء آزمون.

ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟

ویزای تحصیلی استرالیا (Subclass 500) برای تحصیل در استرالیا صادر می شود. این ویزا که به ویزای دانشجویی نیز معروف است، به دانشجویان این امکان را می دهد که تا 5 سال برای تحصیل تمام وقت در یک دانشگاه و یا موسسه آموزشی بین المللی استرالیا تحصیل کنند.

البته امکان دارد برای برخی رشته های خاص، این زمان با توجه به طول دوره بیشتر شود.

با داشتن این ویزا شما می توانید:

  • در رشته‌ی تحصیلی که در آن اپلای کرده اید، تحصیل کنید
  • اعضای خانواده تان را همراه با خود داشته باشید. مانند همسر یا فرزندان مجرد و زیر 18 سال
  • در دوره تحصیل تا ۴۸ ساعت در دو هفته کار کنید

برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا ابتدا باید برای پذیرش از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی این کشور اقدام کرده و موفق به اخذ آن شده باشید. برای دریافت پذیرش می توانید به موسسه اعزام دانشجوی آریا مراجعه کنید.

جمع بندی

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با کلیات ویزای فارغ‌التحصیلی استرالیا آشنا کنیم اما پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران موسسات مجاز اعزام دانشجو به استرالیا مانند موسسه آریا مشورت کنید تا در مسیر دریافت این ویزا به مشکلی برخورد نکنید. گروه اعزام دانشجوی آریا بیش از 19 سال در زمینه اعزام دانشجو به استرالیا تخصص و تجربه دارد.
در انتها نکات پایانی را نیز بخوانید:

ویزای 485 مولتی بوده و دارندگان آن می توانند به کرات ورود و خروج نمایند. این ویزا به فارغ التحصیلان رشته های گوناگون تحصیلی کلیه دانشگاه های استرالیا تعلق می گیرد. فقط کافی است شرایط سنی لازم را با توجه به مقطعی که در آن تحصیل کرده اید دارا بوده و از زمان فارغ التحصیلی تان بیش از 6 ماه نگذشته باشد. همچنین باید موفقیت دوره دانشگاهی تان را به اتمام رسانیده ونمره زبان انگلیسی مورد نظر را داشته باشید.

به خاطر داشته باشید در زمان سابمیت پرونده، حضور فارغ التحصیل در خاک استرالیا الزامی می باشد. این ویزا قابلیت تمدید شدن ندارد اما اگر حائز شرایط دوره دوم این ویزا باشید، اخذ آن هم به آسانی ویزای 485 است. لازم به ذکر است کلیه دارندگان این ویزا مدت کوتاهی پس از اخذ این ویزا و کار در استرالیا، شرایط لازم جهت اقدام برای ویزاهای اقامت دائم را احراز خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا