مهاجرتمهاجرت به انگلستانمهاجرت تحصیلی

شرایط و هزینه های مهاجرت تحصیلی به انگلیس در 2024

انگلیس جزو 3 کشور برتر در زمینه جذب دانشجویان بین المللی است. این کشور به دلیل داشتن سیستم آموزشی به روز که دارای معیارها و کیفیت بین المللی است، دانشگاه های معتبر و دارای رنکینگ جهانی، حمل و نقل پیشرفته عمومی، سیستم درمانی مناسب، فرهنگ های متنوع، وجود فرصت های شغلی متعدد برای فارغ التحصیلان، و… جزو کشورهایی است که در صدر لیست متقاضیان مهاجرت قرار دارد.

شرایط و هزینه های مهاجرت تحصیلی به انگلیس در 2024

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلیس

  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • توصیه نامه

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان
  • اثبات تمکن مالی
  • مدارک هویتی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ 363 پوند

تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلیس

تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلیس حدود 3 الی 4 سال بسته به رشته تحصیلی زمان می برد. برای شروع تحصیل در این مقطع نیاز به مدرک دیپلم 12 ساله معتبر، مدرک آیلتس بالا 6 و پذیرش از یکی از دانشگاه های انگلیس را داشته باشید. هزینه های تحصیل بسته به رشته و دانشگاه محل تحصیل متغیر است اما معمولا حدود 10,000 الی 38000 پوند در سال تخمین زده شده است. شما امکان کار دانشجویی 20 ساعت در هفته برای پوشش بخشی از هزینه های خود را دارید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس حدود 1 سال است که به عنوان یکی از مزایای تحصیل در این کشور محسوب می شود. برای ورود به این مقطع نیاز به نمره آیلتس حداقل 6.5 و مدرک کارشناسی معتبر دارید. کارشناسی ارشد در انگلیس به دو صورت دانش محور که در آن بیشتر بر روی دروس تئوری تمرکز می شود، و پژوهش محور که بیشتر بر روی پژوهش و تحقیقات تمرکز می شود و نیاز به استاد راهنما و ارائه پایان نامه دارد، ارائه می شود. هزینه های تحصیل در این مقطع بسته به رشته و دانشگاه متغیر است اما به طور کلی حدود 14000 الی 22000 پوند در سال تخمین زده شده است.
با توجه به آمار افرادی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در انگلیس کسب می کنند شانس بیشتری برای کاریابی در انگلیس و اروپا را دارند.

تحصیل در مقطع دکتری در انگلیس

برای تحصیل در مقطع دکتری در انگلیس باید دارای مدرک آیلتس با نمره حداقل 7، مدرک کارشناسی ارشد معتبر، استاد راهنما و رزومه تحصیلی قوی و گیرا باشید. تحصیل در این مقطع حدود 3 سال به صورت تمام وقت و 6 سال به صورت نیمه وقت زمان می برد. شما اجازه کار دانشجویی حدود 30 ساعت در هفته را دارید تا بخشی از هزینه های خود را پوشش دهید. هزینه های تحصیل در این مقطع کمی بالاتر است و حدود 5000 الی 48000 پوند در سال تخمین زده شده است، اما با دریافت بورسیه این میزان از هزینه می تواند کاهش یابد. برای دریافت مدرک دکتری خود باید در اتمام تحصیل یک پایان نامه خوب ارائه دهید و از آن دفاع کنید.

بورسیه های تحصیلی انگلیس

بورسیه تحصیلی کوتزن دانشگاه سیمونز (Simmons University Kotzen scholarship)،در مقطع کارشناسی ،پوشش دهنده کامل هزینه های تحصیل، زندگی و اقامت است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بریستول (University of Bristol think big scholarship)، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، اعطا کننده حداکثر تا 20,000 پوند برای پرداخت بخشی از شهریه می باشد.

بورسیه گیتس کمبریج (Gates Cambridge scholarship)، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، اعطا کننده کمک هزینه سالانه 17,500 پوند، بودجه توسعه تحصیلی تا 2000 پوند، بودجه کمک هزینه خانواده تا 10,000 پوند و پوشش هزینه های درمان است.

بورسیه دکتری امپریال کالج لندن (Imperial College London PhD scholarship)، پوشش حدود 16,500 پوند از هزینه های تحصیل و مشارکت سالانه معاف از مالیات.

بورسیه دانشگاه آنجلیا شرقی (University of East Anglia scholarship)، در مقطع کارشناسی ارشد، پوشش تمام هزینه های تحصیلی.

بهترین دانشگاه های انگلیس در 2024

  1. دانشگاه کمبریج
  2. امپریال کالج لندن
  3. کالج دانشگاهی لندن
  4. دانشگاه ادینبورگ
  5. دانشگاه منچستر

اخذ اقامت دائم انگلیس از طریق مهاجرت تحصیلی

در صورتی که پس از اتمام تحصیل علاقه مند به ادامه زندگی خود در انگلیس بودید می توانید از یکی دیگر از روش های مهاجرتی مانند کار، سرمایه گذاری، ازدواج، و… اقامت این کشور را دریافت کنید. پس از فارغ التحصیلی می توانید اقامت 12 ماهه انگلیس برای جستجوی کار دریافت کنید، در صورت پیدا کردن کار تمام وقت مناسب می توانید ویزای کاری دریافت کنید و پس از گذشت 5 سال کار، زندگی و پرداخت مالیات به طور منظم در این کشور اقامت دائم انگلیس را دریافت کنید. همچنین پس از گذشت 5 سال از اقامت دائم و رعایت تمامی قوانین می توانید برای دریافت تابعیت انگلیس اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی می تواند یک راهنما در خصوص تصمیم های بعدی زندگی باشد. شما با مهاجرت تحصیلی به انگلیس می توانید تجربیات زیادی کسب کنید و از یکی از کشورهای درجه یک دنیا مدرک تحصیلی خود را اخذ کنید، همچنین می توانید بسنجید که آیا انگلیس کشوری مناسب برای زندگی و عملی کردن تصمیم های شما برای آینده تان هست یا خیر. انگلیس نیز مانند سایر کشورها چالش های خود را دارد مانند مالیات های سنگین برای افراد با درآمد بالا، آب و هوای بارانی، چالش های سیاسی، هزینه های زندگی بسیار بالا، و….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا