مهاجرتمهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک

استرالیا جزو کشورهای درجه یک دنیا، دوازدهمین اقتصاد برتر جهان و از نظر دموکراسی رتبه نهم و شاخص توسعه انسانی رتبه هشتم را به نام خودش ثبت کرده است. مهاجرت از طریق خرید ملک روشی ساده تر و کم دردسر تر نسبت به سایر روش ها است.

وقتی افراد از طریق خرید ملک در استرالیا سرمایه گذاری می کنند می خواهند در کنار کسب سود، اقامت این کشور را نیز برای خود و خانواده خود کسب کنند تا از مزایای شهروندی این کشور مانند تحصیل رایگان فرزندان، زمینه های شغلی و… بهره مند شوند.

برای مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک باید شرایط متفاوت و مختلفی در نظر گرفته شود، برای مثال در این روش داشتن منبع مالی کافی برای خرید ملک و همچنین داشتن سرمایه کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نیاز است.

مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک

واجدین شرایط خرید ملک در استرالیا

برای اینکه مقیم دائم باشید یا موقت شرایط متفاوتی وجود دارد. همچنین الزامات FRIB که مهاجر باید از آن آگاه باشد وجود دارد، در زمان سرمایه گذاری در املاک استرالیایی سرمایه گذاران خارجی یا حتی دارندگان ویزا ممکن است با استفاده از وام های خانگی مورد موافقت قرار گیرند. لیستی از الزامات برای اطمینان از حمایت منافع محلی استرالیا ایجاد شده است. ساکنان دائم استرالیا با برخورداری از حق شهروندی این کشور در مورد خرید ملک مسکونی مواجه هستند. هیچ محدودیتی برای FRIB برای ساکنان دائم استرالیا وجود ندارد! از سوی دیگر ساکنان موقت و غیر مقیم خارجی در حین خرید ملک مسکونی و مهاجرت به استرالیا از قوانین مختلفی برخوردار هستند.

طبق اعلام FRIB افراد با یکی از شرایط زیر می توانند اقامت موقت را کسب کنند:

  • ویزای موقت را دارید که به شما اجازه می دهد برای مدت طولانی، بیش از 12 ماه در استرالیا بمانید؛
  • ساکن استرالیا هستید، درخواست ویزای دائمی را ارائه داده اید و ویزایی را نیز در اختیار شما قرار داده اند که با آن می توانید تا زمان نهایی شدن این درخواست در استرالیا بمانید.

انواع دارایی های مسکونی:

  • خانه های جدید
    خانه هایی هستند که در زمین هایی ساخته شده اند که قبلا به عنوان مسکن فروخته نشده و اشغال نشده بودند. زمین خالی خریداری شده برای ساخت مسکونی نیز جزو خانه های جدید محسوب می شود. مدارک مربوط به تکمیل ظرفیت 30 روز از زمان دریافت به FRIB ارسال می شود. درمورد تعداد خانه های جدید که می تواند توسط یک ساکن موقت خریداری شود هیچ گونه شرایط یا محدودیتی وجود ندارد. تصویب معمولا قبل از انجام خرید ضروری است.
    خانه هایی که مرمت یا بازسازی شده باشند، قبلا اشغال شده باشند، بسته های خانه و زمین (مادامی که توسعه در طی 4 سال از تاریخ تصویب به پایان رسیده باشد) خانه جدید محسوب نمی شوند.
  • خانه های تاسیس شده
    به طور معمول به املاکی اشاره دارد که در بازار ثانویه قرار دارند. اگر ملک مسکونی ساخته و اشغال شود معمولا به عنوان ملک مسکونی شناخته می شود.
    ساکنان موقت می توانند خانه های تاسیس شده را خریداری کنند تا به عنوان محل اصلی زندگی خود در استرالیا در آن ساکن شوند. اگر ساکن موقت از خانه تاسیس شده خارج شود آن خانه باید طی 3 ماه فروخته شود، به عبارت دیگر ساکن موقت نمی تواند از خرید این خانه ها برای سرمایه گذاری استفاده کند.
    ساکنان موقتی که می خواهند خانه های تاسیس شده را برای توسعه مجدد بخرند باید از FRIB درخواست تایید بگیرند.
  • مزرعه یا زمین کشاورزی
    امکان خرید مزرعه یا زمین کشاورزی برای ساکنین موقت وجود دارد اما باز هم به اجازه FRIB نیاز دارند. در شرایطی خاص مانند قیمت کمتر از 15000 دلار برای زمین، ممکن است نیازی به اجازه FRIB نباشد، ولی این موضوع نسبت به هر شخص متفاوت است؛ ایرانیان به هر حال نیاز به کسب درخواست تاییدیه دارند.

FRIB چیست؟

هیئت بازنگری در سرمایه گذاری های خارجی یا FRIB، دستگاه حاکمیتی است که تضمین می کند ملک های مسکونی مطابق با مصالحه خارجی یا تصرفات خارجی (1975) خریداری شده باشند. FRIB علاوه بر ارزیابی خرید خارجی ملک مسکونی، سرمایه گذاری خارجی را در مشاغل استرالیا به ویژه در بخش کشاورزی و معدن ارزیابی می کند. این دستگاه به عنوان کنترلی برای جلوگیری از هجوم بیش از حد سرمایه های خارجی قیمت ملک مسکونی از طریق سرمایه گذاری بیش از حد عمل می کند.

وام خرید ملک در استرالیا

اخذ وام برای خرید ملک در استرالیا یکی از مسائل مهم در این روش است. این وام به متقاضیان روش ذکر شده کمک می کند که بتوانند مبلغ مورد نیاز را تامین کنند.

دریافت وام دارای پیش نیازهایی است که اکثر ما از آن ها مطلعیم، در این بخش لازم به ذکر است که افرادی که شهروندی استرالیا یا اقامت دائم آن را دارند عملا شرایط اولیه درخواست اخذ وام را دارند. سایر شرایط پیش نیازهای وام بسته به موسسه ای که به آن درخواست وام می دهید متغیر است. به طور کلی مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک با کمک تسهیلات آسان تر است.

  • معمولا سود تعیین شده 2 تا 4 درصد
  • بازپرداخت 10 ساله
  • بسته به میزان درآمد، قیمت اصلی خانه و پیش پرداخت مبلغ وام مشخص می شود، معمولا تا 80% رقم نهایی را پوشش می دهد.

مراحل قانونی خرید ملک در استرالیا

  • سازماندهی تیم حرفه ای خود
    این تیم شامل
    مشاور یا انتقال دهنده: برای دقت در کارهای حقوقی شما، جستجو های مربوط به ملک، مدیریت انتقال مالکیت و بررسی قرار داد قبل از امضا؛
    تیم مشاور: افرادی که با قوانین مربوط به املاک در استرالیا آشنایی دارند؛
    کارگزار وام: این عضو در تیم ضروری است، کسی که در امور درخواست وام برای افراد غیر مقیم عضو اصلی تیم محسوب می شود؛
    در صورت نیاز حسابدار: بحث مالیات یکی از موضوعات اصلی در امور سرمایه گذاری در استرالیا از طریق خرید ملک است، حسابدار روش های متفاوت و فراوانی برای تعویق یا کاهش مالیات به شما معرفی می کند، شما در طی این روش باید هزینه های متفرقه دیگری نیز پرداخت کنید، مانند تمبر؛
    داشتن نماینده خریداران: برای افراد غیر مقیم مفید است، کار اصلی آن ها تهیه منبع برای املاک و مذاکره در خصوص خرید ملک است.
  • تصویب وام برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا
    مانند بسیاری از کشورهای دیگر سرمایه گذار خارجی می تواند تا 80% درصد هزینه خرید ملک را از بانک ها وام یا تسهیلات دریافت کند.
  • دریافت تاییدیه FRIB
    اگر برای خرید ملک در استرالیا ویزای موقت دارید یا غیر مقیم شناخته می شوید برای خرید ملک در استرالیا از نظر قانونی موظف به کسب اجازه خرید ملک از FRIB هستید. افرادی که شهروندی یا اقامت دائم این کشور را دارند نیازی به کسب این تاییدیه ندارند. دریافت این تاییدیه آسان و کم دردسر است و معمولا از تاریخ ارسال آن 2 هفته زمان می برد. همچنین هزینه ها بسته به ارزش زمین یا ملکی که می خرید متغیر است.
  • پیدا کردن ملک برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا
    این کار می تواند توسط نماینده خرید یا خود شما پیش برود. بسته به ارزش ملکی که قصد خرید آن را دارید باید به فروشنده 2000 تا 5000 دلار بپردازید تا طی 21 روز آینده ملک به فرد دیگری فروخته نشود.
  •  کسب تاییدیه دریافت وام رسمی
    این کار می تواند توسط کارگزار تیم شما صورت بگیرد، فراموش نکنید تا زمانی که مبلغ قطعی وام مشخص نشده است خود را متعهد به خرید ملکی نکنید.
  • منعقد کردن قرارداد و پرداخت مبلغ
    وقتی شما متعهد به سرمایه گذاری در استرالیا از طریق خرید ملک می شوید دیگر نمی توانید پشیمان شوید و عقب بکشید پس حتما قبل از امضا قرارداد یا پرداخت سپرده خود با مشاور خود صحبت کنید و هماهنگ باشید. معمولا باید حداقل 10% از واریز خود را کنار بگذارید.
    قرارداد فروش توسط وکیل شما تنظیم می شود و باید به بازه زمانی تکمیل قرارداد توجه نمایید چون در صورت اتمام زمان و عدم تکمیل قرارداد ملک به بازار آزاد می شود.
  • بررسی تاییدیه نهایی از FRIB
    حتما از اینکه تاییدیه صورت گرفته باشد مطمئن شوید تا از خسارات و جریمه های سنگین قانونی جلوگیری کنید.
  • ترتیب نهایی
    یک نمونه از قرارداد منعقد شده خود و اسناد وام را برای FRIB بفرستید، این امور می تواند توسط نماینده شما انجام شود.
  • حل و فصل
    تسویه حساب، انتقال وام، تمبر، بازرسی قبل از تسویه حساب، ارزیابی ملک، بیمه، مدیریت املاک و در آخر واگذاری ملک به خریدار.

انواع ملک در استرالیا

  • خانه
    خانه ها در استرالیا با فاصله از سایر خانه ها یا آپارتمان ها واقع شده اند پس از یکدیگر جدا شده اند. معمولا این خانه ها دارای حیاط خلوت هستند که اطراف آن حصار کشیده شده است و باغچه ای در جلوی این خانه ها واقع شده است.
  • خانه شهری
    این خانه ها در مجتمع ها قرار دارند، شامل زمین های خصوصی یا خانه هایی هستند که هیچ خانه ای در بالا یا پایین آن ها وجود ندارد، از سایر نشانه های این خانه ها این است که با یک یا چند خانه دیگر به یکدیگر متصل هستند.
  • داپلکس
    ساختمانی است که توسط دیواری مشترک به دو خانه مجزا تقسیم می شود، این ساختمان در یک زمین بزرگ واقع شده است و هر خانه دارای ورودی و باغچه مجزا است.
  • واحد یا آپارتمان
    شامل آپارتمان ها یا واحد هایی است که به خودی خود کامل می شوند، این آپارتمان ها زمین خصوصی ندارند و معمولا دارای ورودی یا پلکان مشترک هستند.
    آپارتمان هایی که یک اتاق دارند یا اصلا اتاق خواب مجزایی ندارند استودیو نامیده می شوند.

هزینه های خرید ملک در استرالیا

هزینه خرید ملک در استرالیا

  • سیدنی: 852000 دلار
  • ملبورن: 641000 دلار
  • بریزبن: 486000 دلار
  • آدلاید: 425000 دلار
  • پرت: 490000 دلار
  • هوبارت: 345000 دلار
  • کنبرا: 595000 دلار

هزینه های جانبی

  • هزینه های قانونی متنوع هستند اما معمولا 1000 تا 2000 دلار می باشند
  • هزینه بررسی فنی ملک 500 دلار
  • هزینه مربوط به ثبت درخواست وام مسکن 500 تا 600 دلار
  • بیمه ساختمان حدودا 1800 دلار
  • مالیات انتقال ملک 2% ارزش ملک
  • هزینه کارگزار متغیر است

در انتها خرید ملک در استرالیا می تواند سود آور باشد به دلیل اینکه بازار املاک این کشور سالانه حدود 5% رشد دارد و این موضوع برای افرادی که در زمینه ملکی سرمایه گذاری کرده اند قابل توجه است. از سوی دیگر بازار ملک این کشور با ثبات است، این روی یک روش ایمن است یا برای خرید ملک در این کشور نیازی به ثبت شرکت ندارید.

اما این موضوع لازم به بیان است که شما از طریق خرید ملک نمی توانید اقامت دائم استرالیا را کسب کنید. این امکان فقط در برخی از کشورها مانند یونان، پرتغال، قبرس و.. وجود دارد.

در صورت خرید ملک در استرالیا زمانی که اقامت دائم یا شهروندی این کشور را ندارید باید از سازمان FRIB تاییدیه کسب کنید، با توجه به اینکه شما به عنوان یک سرمایه گذار یا خریدار خارجی فقط اجازه دارید خانه های تازه می باشید یا اگر زمینی خریده اید فقط تا 4 سال زمان دارید که در آن خانه بسازید.

بهتر است قبل از هرگونه اقدام قطعی تمام جوانب را در نظر بگیرید و با افراد خبره مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا