مهاجرتمهاجرت به فیلیپینمهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به فیلیپین

فیلیپین از کشورهای نوظهور در حوزه صنعت است در آسیا می باشد، این کشور آب و هوای گرمسیری و شهرهای شلوغی دارد. در سال های اخیر فیلیپین رشد اقتصادی خوبی داشته و پذیرای دانشجویان بین المللی و گردشگران فراوانی بوده است. اکثر مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند و این از نقاط قوت این کشور است. فیلیپین دارای سیستم آموزشی با کیفیت و فراملی است، هزینه های تحصیلی در این کشور پایین می باشد، حدود 6000 دلار در سال، البته این هزینه بسته به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه متغیر است؛ و همچنین دانشگاه های معتبر فراوانی دارد.

مهاجرت تحصیلی به فیلیپین

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فیلیپین

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی پیشین ترجمه شده به انگلیسی
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر فیلیپین
  • مدرک زبان با نمره ای که با توجه به دانشگاه منتخب قابل قبول باشد
  • رسید واریز هزینه های ثبت نام دانشگاه و شهریه
  • گواهی تمکن مالی
  • عکس پاسپورتی

شرایط دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر
  • رسید پرداخت هزینه های ویزای تحصیلی و شهریه اولیه دانشگاه

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • نامه پذیرش از دانشگاه معتبر در فیلیپین
  • فرم ثبت نام در دانشگاه
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه

تحصیل در مقطع کارشناسی در فیلیپین

برای شروع تحصیل در مقطع کارشناسی در فیلیپین ابتدا به صورت آنلاین ثبت نام می کنید، سپس در آزمون ورودی دانشگاه منتخب شرکت می کنید و در صورت قبولی در آزمون ورودی تحصیل خود را در فیلیپین آغاز می کنید. این مقطع بسته به رشته تحصیلی شما 4 الی 5 ساله است، در دو سال اول دروس عمومی و در دو سال دوم دروس تخصصی مرتبط با رشته خود را آموزش می بینید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فیلیپین

مهم ترین شرط شرکت در مقطع کارشناسی در فیلیپین ارائه مدرک معتبر کارشناسی است، سپس دانشجو می تواند در صورت وجود آزمون ورودی با توجه به دانشگاه مورد نظر در آزمون شرکت کند. این مقطع 2 ساله است و نیاز به مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 را دارد. دانشجویان در پایان تحصیل برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود باید یک پایان نامه معتبر ارائه دهند.

تحصیل در مقطع دکتری در فیلیپین

با ارائه مدرک کارشناسی ارشد و مدرک آیلتس با نمره حداقل 7 می توانید تحصیل در این مقطع را آغاز کنید. شما به رزومه ای قوی نیاز دارید که با حضور در کنفرانس ها، همایش ها، ارائه مقالات، و… می توانید آن را ایجاد کنید. برای دریافت مدرک دکتری خود باید یک پایان نامه خوب ارائه دهید و از آن دفاع کنید، برای ایجاد پایان نامه به دو استاد راهنما و یک استاد مشاور نیاز دارید. تحصیل در این مقطع بسته به رشته و زمانی که صرف پایان نامه می کنید حدود 4 الی 5 ساله می باشد.

بورسیه های تحصیلی فیلیپین

دریافت بورسیه تحصیلی فیلیپین دارای برخی معیارهای به خصوص است. این بروس ها معمولا دانشجویانی که معدل مشخص معمولا بالای 85% را دارند پشتیبانی می کند، اکثرا رشته ها یا دوره های خاص را حمایت می کنند، بورسیه ها معمولا به متقاضیانی تعلق می گیرد که وضعیت مالی مناسبی ندارند و درآمد خانواده آنها ها سالانه کمتر از 100,000 پزو باشد.
بورسیه های فیلیپین انواع خاصی دارند؛ مبتنی بر مهارت که مختص دانشجویانی است که در حوزه هنر یا ورزش فعالیت دارند، این بورس می تواند همه یا بخشی از هزینه های آنها را تامین کند و ماهیانه مبلغی به آنها پرداخت کند. مبتنی بر لیاقت به دانشجویانی تعلق میگیرد که رزومه تحصیلی درخشان دارند و سابقه فعالیت های فوق برنامه را داشته اند. مبتنی بر زمینه بورسی است که به دانشجویانی که از خانواده ای نظامی، دولتی، کارمندان شرکت خاص، و… هستند تعلق میگیرد. در نهایت بورس مبتنی بر نیاز به دانشجویانی تعلق میگیرد که از نظر مالی قدرت کافی پرداخت هزینه ها را ندارند و درآمد خانواده آنها سالانه از مبلغی به خصوص که توسط فیلیپین تعیین شده کمتر است.

کار حین تحصیل در فیلیپین

دولت فیلیپین اجازه کار به دانشجویان خارجی و گردشگران را نمی دهد، از این رو شما نمی توانید بر روی کار دانشجویی برای تامین بخشی از هزینه های خود حساب باز کنید. شما می توانید کارهای آنلاین و دورکاری انجام دهید اما حقوق این مشاغل کمتر از حد نیاز شما خواهد بود.

برخی از بهترین دانشگاه های فیلیپین در سال 2024

  1. دانشگاه فیلیپین
  2. دانشگاه اتنئو دی مانیلا
  3. دانشگاه دی لا ساله
  4. دانشگاه سانتو توماس
  5. دانشگاه ایست

اقامت دائم فیلیپین از طریق مهاجرت تحصیلی

در صورتی که دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود قصد ادامه زندگی خود در فیلیپین را داشته باشند می توانند یک ویزای بازدید کننده برای 30 روز دریافت کنند و به دنبال کار باشند. باید کارفرمایی که پیدا می کنند اثبات کند برای موقعیت شغلی مورد نظر نیروی کار فیلیپینی پیدا نکرده است. سپس متقاضی مشغول به کار می شود و پس از گذشت 10 سال می تواند برای دریافت اقامت دائم فیلیپین اقدام کند.

مهاجرت تحصیلی می تواند پلی به روی یک آینده جدید و متفاوت برای شما باشد، زیرا تحصیل عموما پایه و بنیان شغل آینده شما است. فیلیپین از کشورهای خوب آسیایی برای تحصیل است، با توجه به کیفیت بالای سیستم آموزشی آن، اما موقعیتی مثل کار حین تحصیل که در این کشور امکان پذیر نیست و کاریابی پس از تحصیل نیز امری آسان نیست می تواند یک مانع برای تصمیم گیری در خصوص مهاجرت و کسب اقامت فیلیپین باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا