مهاجرتمهاجرت تحصیلینکات کاربردی برای مهاجرت

دلایل قابل توجیه گپ تحصیلی و پر کردن این گپ

گپ تحصیلی چیست؟

به هرگونه وقفه در دوره تحصیل، گپ تحصیلی گفته می شود. گاه شرایطی به وجود می آید که دانشجو مجبور می شود در روند تحصیل خود وقفه ای ایجاد کند.
باید به این موضوع توجه داشت که اکثر دانشگاه های معتبر به گپ تحصیلی حساس هستند.

دلایل قابل توجیه گپ تحصیلی

کارها و پروژه های پژوهشی

اگر ثابت کنید در این دوره مشغول فعالیت و کار کردن بر روی یک پروژه پژوهشی بوده اید می توانید دلیل موجهی برای پر کردن گپ تحصیلیتان داشته باشید.

ارائه مدارک دوره ها و کارگاه ها

اگر زمانی که وقفه ای در دوره تحصیلتان ایجاد شده مشغول آموزش دانش و حرفه ای جدید بوده اید می توانید به راحتی گپ تحصیلی به وجود آمده را توجیه کنید. اما باید توجه داشته باشید که دوره طی شده و مدارک صادر شده برای آن حتما با زمان گپ تحصیلی شما مطابقت داشته باشد.

تکمیل دوره های زبان

می توانید از این وقفه برای یادگیری زبان یا تکمیل دانش زبان خود و اخذ مدارک معتبر زبان مانند تافل، آیتلس و… استفاده کنید.

فعالیت های کاری و شغلی

از این گپ می توان برای فعالیت در حوزه کاری مرتبط به رشته خود بهره مند شد، اما باید اثبات کنید در آن دوره زمانی نیاز به کار داشته اید و برای همین گپ تحصیلی داشته اید.

بیماری خاص

متاسفانه برخی از دانشجویان به دلیل مواجه شدن با برخی بیماری ها مجبور به ایجاد وقفه در تحصیلشان می شوند، این موضوع با ارائه مدارک معتبر به سفارت و دانشگاه مقصد قابل توجیه خواهد بود.

مدت مجاز گپ تحصیلی در مقاطع مختلف

  • کارشناسی: 2 تا 3 سال پس از دریافت دیپلم
  • کارشناسی ارشد: 5 سال
  • دکتری: گپ تحصیلی در این مقطع از حساسیت کمتری برخوردار است و خیلی بر آن تاکید نمی شود، دانشجو با اثبات تحقیقات علمی و فعالیت های کاری خود می تواند از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کند.

البته این نکته قابل ذکر است که گپ تحصیلی در هر دانشگاه می تواند از معیارهای متفاوتی برخوردار باشد و زمان های ذکر شده در بخش بالا در حالت کلی و با توجه به اینکه اکثر دانشگاه ها این معیارها را دارند بیان شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا