مهاجرتنکات کاربردی برای مهاجرت

برای استارتاپ ویزا چطور پیج دک بسازیم؟

اشخاصی که Founder یک استارتاپ هستند و قصد مهاجرت از طریق اخذ ویزای استارتاپی را دارند، باید در ابتدا برای یکی از Facilitator ها، PitchDeck استارتاپ خود را ارسال کنند که حاوی اطلاعات به خصوصی درباره استارتاپ آنها می باشد، در ادامه به این اطلاعات و نحوه قرارگیری آنها در این PitchDeck اشاره خواهد شد.

اسلاید 1: Intro

در این بخش می توانید از رنگ سازمانتان استفاده کنید، از لوگوی استارتاپ و بیان موضوع، اگر Tagline نیز دارید حتما از آن در این اسلاید استفاده کنید؛ به طور کلی نیازی به توضیح خاصی در این اسلاید نمی باشد.

اسلاید 2: Problem

در این اسلاید باید به طور مختصر و مفید یک مشکل را بیان کنید. که بهتر است در آن معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

  • ساده و مختصر
  • مشخص کردن مخاطب هدف
  • برجسته کردن مهم ترین تاثیرات منفی مشکل
  • استفاده از آمار نیز می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد
  • ترجیحا از اصطلاحات فنی استفاده نکنید و بیشتر درباره مطالب توضیح دهید
  • با استفاده از قلاب گذاری ایجاد کنجکاوی کنید برای ادامه مطالب

اسلاید 3: Solution

به طور خلاصه اما کامل، جامع و مفید درباره راه حل مشکل بیان شده توضیح دهید. درباره (USP (Unique selling proposition توضیح دهید. با قرار دادن تصاویر مرتبت با هدفتان می توانید آن دیدگاه و تصویری که مد نظر و ایده آل شما است را در ذهن مخاطب ایجاد کند.

اسلاید 4: Product

در این بخش محصول یا MPV را معرفی می کنید. می توانید درباره پیشرفت آن، آمارها و Feature های خاص صحبت کنید.

اسلاید 5: Competition

در این اسلاید می توانید تفاوت ها و حتی مزیت های خودتان نسبت به رقبا را نشان دهید، که معمولا با استفاده از جدول انجام می شود و ترجیحا در لاین آخر ارزش فعلی رقبا و اولین مبلغ سرمایه ای که دریافت کرده اند را نیز ذکر کنید.

اسلاید 6: Market

در این بخش میزان بزرگی بازاری که می خواهید در آن فعالیت کنید همراه با بررسی گذشته و آینده آن، رشد بازار در گذشته و پیش بینی رشد آن در آینده را ارائه می دهید.

اسلاید 7: Business Model

توضیح دهید روش ها یا مدل های درآمدی شما چیست. در صورت امکان استراتژی های مورد استفاده در به ثمر رسیدن این مدل ها را نیز بیان کنید.

اسلاید 8: Traction

درباره آمار کاربران، ترافیک، درآمد ( در صورت وجود ) و… صحبت کنید.
اگر در حال توسعه هستید مواردی مانند جمع کردن تیم، نظرسنجی ها، امتیازدهی، بررسی و توصیه افراد شاخص در مارکت می تواند برای شما Traction محسوب می شود.

اسلاید 9: Investment

در این بخش توضیح دهید تا زمان آماده شدن MPV (Minimum Viable Product) چقدر خواهید کرد، تا الان چه میزان هزینه داشته، منبع پوشش هزینه ها تا الان چه بوده و در آینده به چه میزان سرمایه برای توسعه نیاز دارید. هدف از ارائه این بخش اطلاع رسانی و شفاف سازی است.

اسلاید 10: Revenue Forecast

از (TAM (Total Available (Attainable) Market و SAM (Served Addressable Market) و (SOM (Serviceable Obtainable Market اطلاعاتی ارائه دهید، برای 5 تا 7 سال آینده خلاصه کوتاه و مفیدی از درآمد سالانه بیان کنید. برای بیان این بخش بهتر است از نمودار رشد درآمد استفاده کنید به همراه یک جدول ساده که درآمد سالانه را نشان دهد.

اسلاید 11: Team

افراد کلیدی تیم را به همراه نقاط قوت هرکدام، تجربیات، مسئولیت ها و کارآمدی آنها برای استارتاپ، معرفی کنید؛ و توجه داشته باشید که تیمی که در این بخش معرفی می شود همه مهاجرت خواهند کرد و اضافه کردن عضو جدید به این تیم در آینده سخت خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا