مهاجرتمهاجرت به آمریکامهاجرت تحصیلینکات کاربردی برای مهاجرت

بهترین دانشگاه های آمریکا (معرفی ۱۰ دانشگاه برتر در سال ۲۰۲۴)

1- Harvard University
دانشگاه هاروارد

این دانشگاه در سال 1636 تاسیس شد و یکی از اعضای اصلی لیگ ایوی محسوب می شود. دانشگاه هاروارد در کمبریج، ماساچوست، ایالات متحده واقع شده است. هاروارد شهرت بسیاری به دلیل برنامه های تحصیلی و تحقیقاتی پیشرفته اش در سطح جهان دارد، همچنین یکی از مراکز اصلی تحقیقات و توسعه در دنیا است.
دانشگاه هاروارد دارای دانشکده ها و مدارس متعدد و متنوعی است که در انواع رشته های علوم و هنر فعالیت می کنند. شامل دانشکده هایی مانند: علوم طبیعی، هنر، حقوق، بیزینس، علوم انسانی، مهندسی و کامپیوتر، داروسازی، تربیت بدنی و داروسازی می باشد.

2- Stanford University
دانشگاه استنفورد

این دانشگاه که به یکی از دانشگاه های خصوصی و مرموز آمریکا معروف است، یکی دیگر از دانشگاه های معتبر و برجسته در جهان است. این دانشگاه در سال 1885 در استنفورد، کالیفرنیا، ایالات متحده تاسیس شد.
دانشگاه استنفورد یک مرکز بزرگ برای کارآفرینی و نوآوری است، به ویژه نزدیک به شرکت های اطلاعات و استارتاپ ها.
یکی دیگر از دلایل شهرت بسیار این دانشگاه نزدیک برنامه های تحصیلی و تحقیقات علمی اش است؛ در زمینه هایی مانند علوم کامپیوتر، مهندسی، فناوری، اقتصاد و علوم زندگی.
استنفورد شامل دانشکده ها و مدارس مختلفی می باشد مانند دانشکده مهندسی، هنر، علوم انسانی، پزشکی، بیزینس و علوم اجتماعی است.

3- Massachusetts Institute of Technology
موسسه فناوری تکنولوژی ماساچوست

این دانشگاه در کمبریج، ماساچوست، ایالات متحده در سال 1861 تاسیس شد، که یکی از برجسته ترین و معتبر ترین دانشگاه های فناوری و علوم در جهان شناخته می شود، و این دانشگاه نقش موثر و قابل توجهی در ارتقا علم و پیشرفت تکنولوژی دارد.
یکی از دلایل شهرت زیاد این دانشگاه برگزاری پروژه ها و تحقیقات نوآورانه، همکاری با صنعت تربیت پژوهشگران و دانشجویان موفق است. دانشگاه ماساچوست میزبان بسیاری از مراکز پژوهشی و تحقیقاتی برجسته نیز می باشد.
این دانشگاه به تامین تحقیقات و آموزش در زمینه های مهندسی، علوم کامپیوتر، فناوری، فیزیک، شیمی، اقتصاد و… معروف است.

4- University of California, Berkeley
دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

این دانشگاه در سال 1868 در شهر برکلی، کالیفرنیا، ایالات متحده تاسیس شد، به عنوان یکی از معتبر و معروف جهان شناخته می شود و یکی از اعضای سیستم دانشگاهی کالیفرنیا است.
به دلیل فعالیت های تحقیقاتی، ارائه برنامه های تحصیلی با کیفیت و تاثیرگذار در فرهنگ علمی جهانی، یکی از مراکز دانشگاهی مهم جهان است. این دانشگاه در بسیاری از زمینه های مهندسی، علوم کامپیوتر، هنرها و… ارائه خدمات آموزشی دارد.

5- University of California, Los Angeles
دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس در سال 1919 در شهر لس آنجلس، ایالت کالیفرنیا تاسیس شد و از همان زمان به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی و هنری معروف شناخته می شود.
این دانشگاه در زمینه های مختلفی از جمله علوم پزشکی، علوم اجتماعی، هنرها و… فعالیت های گسترده ای دارد. با برگزاری پروژه های تحقیقاتی بزرگ، مشارکت در فعالیت های هنری و فرهنگی و ارائه برنامه های تحصیلی متعدد و متنوع به عنوان یکی از مراکز مهم آموزش عالی جهان شناخته می شود.

6- Yale University
دانشگاه ییل

این دانشگاه در سال 1701 در نیوهیون، کنتیکت تاسیس شد و به عنوان یکی از دانشگاه های معروف و معتبر جهان شناخته می شود.
دانشگاه ییل یکی از اعضای اصلی لیگ ایوی است. در زمینه های تحصیلی فعالیت دارد و دارای دانشکده و مدارس متعددی همچون دانشکده حقوق، علوم طبیعی و ریاضی و… می باشد.

7- Columbia University
دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا در سال 1745 در نیویورک سیتی تاسیس شد. این دانشگاه یکی مراکز تحقیقاتی پیشرو در جهان است و تاریخچه عملی و ادبیات بلندی از خود دارد.
این دانشگاه دارای دپارتمان ها، اندیشه ها و دانشکده های متعدد و متنوعی همچون حقوق، مهندسی، هنر و… می باشد.

8- New York University
دانشگاه نیویورک

این دانشگاه خصوصی در سال 1831 در شهر نیویورک تاسیس شد.
دانشگاه نیویورک یکی از مراکز فرهنگی و هنری جهان شناخته می شود و تاثیر قابل توجهی بر زمینه های مطالعات بین الملل، بیزینس، حقوق و هنر دارد.
این دانشگاه بخش مهم فعالیت های آموزشی خود را در شهر نیویورک به صورت مستقل اداره می کند. شامل دانشکده های متعددی همچون هنر، مهندسی، علوم اجتماعی، بیزینس و… است.

9- Princeton University
دانشگاه پرینستون

این دانشگاه در سال 1746 در شهر پرینستون، ایالت نیوجرسی تاسیس شد و یکی از اعضای لیگ ایوی است. دانشگاه پرینستون به محیط زیبا، تاریخ باستانی و داشتن یکی از بزرگ ترین کتابخانه های جهان، کتابخانه فایرستون، شهرت دارد.
پرینستون به عنوان یک مرکز برجسته تحقیقاتی و آموزش عالی در زمینه های مختلف شناخته می شود، و شامل دانشکده های متنوعی مانند هنر، اقتصاد، علوم طبیعی و… می باشد.

10- University of Pennsylvania
دانشگاه پنسیلوانیا

این دانشگاه در فیلادلفیا، ایالت پنسیلوانیا در سال 1740 تاسیس شد و عضو لیگ ایوی است.
دانشگاه پنسیلوانیا در زمینه های تجارت، اقتصاد، حقوق، مهندسی و علوم پزشکی شهرت دارد و فارغ التحصیلان مشهوری در این زمینه ها داشته است؛ و به برنامه های تحصیلی متنوع و ارائه فرصت های تحقیقاتی پیشرفته به عنوان یکی از موسسات آموزش عالی پیشرو شناخته می شود. از سویی دارای دانشکده های مختلف مانند اقتصاد، مدیریت، پزشکی و… است.

لیگ ایوی (Ivy League) چیست؟

این لیگ تشکیل شده از 7 دانشگاه خصوصی برجسته در شمال شرق ایالت متحده است.
دلیل انتخاب “ایوی” به عنوان نام این گروه این است که اکثر این دانشگاه ها در منطقه شرقی ایالت متحده قرار دارند و مختصر نام آن ها حاوی کلمه ایوی است.
این لیگ تاریخچه بلندی در ارائه آموزش با کیفیت، تحقیقات پیشرفته و ارتقا فرهنگ علمی و ادبی دارد. دانشگاه های عضو این لیگ به طور مشترک به عنوان موسسات برجسته و معتبر در حوزه آموزش عالی در ایالت متحده و جهان شناخته می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا