مهاجرتمهاجرت به فرانسهمهاجرت تحصیلینکات کاربردی برای مهاجرت

معرفی بهترین دانشگاه های فرانسه

1. Université Panthéon-Assas Paris II

یکی از معروف ترین و معتبر ترین دانشگاه های فرانسه که در سال 1971 در پاریس تاسیس شد. تدریس در این دانشگاه به زبان فرانسوی صورت میگیرد؛ دوره های آموزشی متعددی همچون لیسانس، ماستر و دکتری در حوزه رشته های حقوق، اقتصاد، مدیریت، جامعه شناسی و علوم سیاسی ارائه می شود. Panthéon-Assas به عنوان یکی از دانشگاه های برجسته در زمینه حقوق و علوم اجتماعی در فرانسه شناخته می شود.

2. Paris-Saclay University

یکی از بزرگ ترین و معتبرترین دانشگاه های فرانسه است که از 19 موسسه عالی، سازمان های علمی مختلف و مراکز تحقیقاتی تشکیل شده است. هدف اصلی این دانشگاه ایجاد یک محیط آموزشی و تحقیقاتی بین المللی و پویا برای توسعه علم و فناوری است. Paris-Saclay با صنعت و شرکت های فناوری در منطقه همکاری های بی شماری دارد و به پژوهشگران و دانش آموزان فرصت های زیادی برای شرکت در پروژه های تحقیقاتی و تجاری سازی دانش اعطا می کند.
این دانشگاه دارای دوره های تحصیلی لیسانس، ماستر و دکتری در رشته های مختلف همچون علوم زیستی، مهندسی و… می باشد.

3. ENS-Paris Saclay

این دانشگاه بخشی از Paris-Saclay است و در آنجا واقع شده است، یکی از موسسات عالی معتبر و برجسته فرانسه می باشد. دانشجویانی که قصد دارند در ENS Paris-Saclay تحصیل کنند باید بسیار سخت کوش و با پشتکار باشند، زیرا این دانشگاه معمولا دانشجویان خود را از طریق رقابت های بسیار سخت می پذیرد، اما برنامه های تحصیلی مخصوص با کیفیت های بالا برای آنها فراهم می کند.
از بین دانشگاه هایی که به عنوان ENS Paris-Saclay شناخته می شوند، Grande École جایگاه بسیار بالایی دارد، دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از این دانشگاه می شوند می توانند از یکی از بهترین محیط های آموزشی و تحقیقاتی در جهان بهره مند شوند. تخصص این موسسه در علوم انسانی، مهندسی، علوم پایه و فناوری است.

4. Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne

یکی از معتبر ترین و برجسته ترین موسسات تاریخی فرانسه می باشد، که می توان گفت در سایر حوزه های علوم انسانی، حقوق، اقتصاد و علوم اجتماعی معتبر ترین دانشگاه در اروپا است. دوره های آموزشی لیسانس، ماستر و دکتری برای دانشجویان در سراسر جهان در این دانشگاه ارائه می شود.
دانشگاه Panthéon-Sorbonne خواستگاه بسیاری از محققان و دانشجویان برجسته در سراسر جهان بوده و به عنوان یکی از مراکز مهم تولید دانش و پژوهش در دانشگاه های جهان به شمار می رود.
از ویژگی های مهم این دانشگاه می توان به تاریخچه غنی و ارزشمند این دانشگاه بین المللی اشاره کرد. نام پانتئون از میدانی که این دانشگاه در آن واقع است گرفته شده و سوربن نیز به افتخار فیلسوف و انسان شناس معروف فرانسوی، ژان باتیست سوربن، تکمیل کننده نام این دانشگاه شده است.

5. University of Paris

این دانشگاه یکی از موسسات عالی برجسته در فرانسه و از معروف ترین و تاریخی ترین دانشگاه ها در جهان می باشد. از دوران میانه های قرون وسطی به عنوان یکی از مراکز آموزشی و فرهنگی برجسته در اروپا شناخته می شد، مدرسه ها و کالج هایی که در سده 12 به دانشگاه پاریس تبدیل شدند از ابتدایی ترین مراکز آموزشی اروپا هستند و نقش مهمی در توسعه علم و فرهنگ اروپایی داشتند.
سال 1970 دانشگاه پاریس به 2 دانشگاه University of Paris 1 و University of Paris 2 تقسیم شد، هر کدام از آنها مختص به برخی رشته های خاص هستند و همچنان ارزش ها دانشگاه پاریس و تاریخچه آن را ادامه می دهند.

6. École des ponts ParisTech

این دانشگاه در سال 1747 تاسیس شد و از قدیمی ترین مدارس جهان است، یکی از مدارس برجسته و معتبر مهندسی عمران و علوم مرتبط در فرانسه و جهان است. نام کامل این دانشگاه École nationale des ponts et chaussées (مدرسه ملی پل سازی و راه سازی) است که اکثرا با نام اختصار Ponts نامیده می شود.
محوریت آموزشی اصلی این دانشگاه در زمینه های مهندسی عمران و سازه های عظیم همچون پل ها، تونل ها و ساختمان های عمرانی است اما در سایر زمینه ها مانند مدیریت، مهندسی محیط زیست، مهندسی کامپیوتر و ریاضیات نیز برنامه های آموزشی ارائه می دهد.

7. Sciences Po Paris

دانشگاه Sciences Po در سال 1872 تاسیس شد، از معتبر ترین و برجسته ترین موسسات آموزش عالی در حوزه اقتصادی، سیاسی و علوم اجتماعی در فرانسه و جهان است.
دانشجویان این دانشگاه از تنوع زیادی برای انتخاب دوره تحصیلی و رشته خود دارند و می توانند در حوزه های مختلفی مطالعات خود را انجام دهند. شامل چندین دانشکده و مرکز تحقیقاتی از جمله علوم سیاسی، اقتصاد، حقوق، روابط بین الملل، رسانه، مطبوعات، جامعه شناسی و مدیریت است.
دانشگاه Sciences Po به دلیل داشتن شبکه ای از دانشگاه ها و موسسات همکاری کننده در سراسر جهان به دانشجویان خود فرصت انجام تحقیقات و تجربه آموزشی در سطح بین الملل را می دهد.

8. Sorbonne University

این دانشگاه برجسته که در قلب شهر پاریس واقع شده است، متشکل از چند دانشگاه معتبر فرانسوی است؛ دلیل انتخاب نام سوربن برای آن نیز، به افتخار دانشگاه هایی است که در این محل بنیان گذاری شده بودند.
دانشگاه Sorbonne دارای شبکه های ارتباطی وسیعی با دانشگاه ها و موسسات علمی در سطح جهانی است. برنامه های تحصیلی و تحقیقاتی متنوعی در زمینه های مختلفی همچون علوم طبیعی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی و هنرها ارائه می دهد.

9. École polytechnique (ParisTech)

این دانشگاه در سال 1794 تاسیس شد و تاریخچه قدیمی دارد، یکی از موسسات معتبر و برجسته در زمینه مهندسی و علوم در فرانسه و جهان است که اغلب به عنوان مدرسه پلی تکنیک از آن یاد می شود. دانشگاه École Polytechnique میزبان بسیاری از پژوهش های نوآورانه و برجسته در زمینه های مختلف مهندسی و علوم است و نقش موثر و مهمی در توسعه علم و فناوری دارد.
این دانشگاه برنامه های تحصیلی لیسانس، ماستر و دکتری را در رشته های مختلف همچون کامپیوتر، مهندسی، فیزیک و علوم ریاضی ارائه می دهد.

10. Paris Sciences et Lettres University (PSL)

یک اتحادیه دانشگاهی برجسته که در فرانسه واقع شده و متشکل از 11 دانشگاه معتبر با تاریخچه های قوی در زمینه های هنری، فرهنگی و علمی می باشد.
این اتحادیه محیط تحقیقاتی پویا و فعال برای پژوهشگران و دانشجویان فراهم کرده است و به آنها فرصت شرکت در پروژه های نوآورانه و برجسته را اعطا می کند؛ و همچنین با ارائه سطوح تحصیلی متعدد دانشجویان را از سراسر جهان جذب می کند.
دانشگاه PSL از مراکز مهم آموزش عالی و تحقیقاتی در فرانسه و جهان است و نقش مهمی در توسعه فرهنگ و علم دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا