مهاجرتمهاجرت به لهستانمهاجرت تحصیلی

مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل

کشور لهستان دارای دانشگاه های معتبر است و همچنین مدارکی که به فارغ التحصیلان خود نیز ارائه می دهد هم معتبر هستند. این کشور دارای امنیت اجتماعی و بازار کار پویا و سیستم حمل و نقل عمومی قوی می باشد. هزینه تحصیل در این کشور ارزان است و نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی که دارای سیستم آموزشی قوی هستند به صرفه تر است.

مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان

  • پاسپورت معتبر
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا تحصیلی
  • ارائه نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر لهستان
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدرک نشان دهنده محل سکونت متقاضی
  • رزومه CV کوتاه
  • مدارک زبان
  • انگیزه نامه
  • سوابق تحصیلی
  • گواهی سلامت پزشکی

مراحل اخذ ویزای تحصیلی لهستان

  1. مراجعه به یکی از سفارت های لهستان برای بررسی مدارک
  2. مطالعه در خصوص مدارک و شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی
  3. ارائه درخواست ویزای تحصیلی به سفارت لهستان
  4. تهیه و آماده سازی مدارک خواسته شده از سوی سفارت
  5. ارسال مدارک خواسته شده و پرداخت هزینه ویزا

تحصیل در مقطع کارشناسی در لهستان

دانشجویان در این مقطع باید 180 تا 240 واحد درسی را طی 3 الی 4 سال پاس کنند. تدریس به دو زبان انگلیسی و روسی صورت میگیرد. تحصیل به زبان روسی تقریبا رایگان است و به زبان انگلیسی دارای شهریه می باشد. دانشجویان اجازه کار 20 الی 30 ساعت کار دانشجویی در هفته را دارند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 2000 الی 6000 یورو در سال می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان

دانشجویان در این مقطع باید 90 الی 120 واحد درسی را طی 1 الی 2 سال پاس کنند. در این مقطع می توان به روش های مختلف مانند مطالعات مستقل و فردی، جلسات گروهی، تکالیف گروهی و انفرادی، کار آزمایشگاهی و عملی تحصیل کرد. برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد دانشجو باید یک پایان نامه قوی آماده و ارائه دهد و از آن دفاع کند. دانشجویان می توانند 20 ساعت در هفته برای پوشش هزینه های خود کار دانشجویی انجام دهند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود 3000 الی 6000 یورو در سال است.

تحصیل در مقطع دکتری در لهستان

تحصیل در مقطع دکتری در لهستان حدود 3 الی 5 سال زمان می برد. دانشجویان با اخذ مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر می توانند با یک استاد راهنما ارتباط برقرار کنند و در صورت تایید او از دانشگاه پذیرش دریافت کنند. با شرکت در همایش ها و کنفرانس های بین المللی شانس قبولی در این مقطع بالاتر می رود و دانشجویان پس از دفاع از پایان نامه خود می توانند مدرک دکتری خود را کسب کنند. هزینه تحصیل در مقطع دکتری در لهستان حدود 3000 یورو در سال است.

بورسیه تحصیلی لهستان

هزینه های تحصیل در لهستان نسبت به کشورهای همسایه خود مانند اتریش و آلمان پایین تر است، دانشجویان در صورت داشتن رزومه تحصیلی قوی می توانند بورسیه تحصیلی لهستان را کسب کنند. البته باید توجه داشت که اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بسیار سخت است و تحت شرایط خاص می توانند بورسیه را به دست آورند.

بهترین دانشگاه های لهستان

  1. دانشگاه ورشو
  2. دانشگاه جاگلونی
  3. دانشگاه وروسلاو
  4. دانشگاه آدام میکیویچ پوزنان
  5. دانشگاه علم و صنعت AGH

اقامت دائم لهستان از طریق تحصیل

از طریق تحصیل در لهستان دانشجویان نمی توانند اقامت لهستان را به دست آورند در نتیجه پس از اتمام تحصیل خود باید لهستان را ترک کنند مگر اینکه موفق شوند به روش های دیگری مانند یافتن کار، سرمایه گذاری، ازدواج، و… ویزای تحصیلی خود را تغییر دهند و در سال های آینده اقامت دائم لهستان و سپس شهروندی این کشور را کسب کنند.

در انتها با داشتن اطلاعات کافی و بررسی شرایط کشور مورد نظر خود، لهستان و مقایسه آن با شرایط خود بهترین تصمیم را بگیرید که دارای نتایجی مطلوب برای شما باشد. با توجه به ارزان بودن تحصیل در لهستان و وجود امنیت اجتماعی و… باید سایر شرایط مانند بوروکراسی اداری، مالیات زیاد، سرد بودن روابط، و… را نیز در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا