مهاجرتمهاجرت به لوکزامبورگمهاجرت تحصیلی

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تحصیل

لوکزامبورگ از کشور های اروپایی است که به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می شود. این کشور دانشگاه های معتبر با سیستم آموزشی استاندارد و با کیفیت دارد. بیشترین حوزه های تدریس در زمینه های مهندسی، علوم پایه، رشته های فنی و علوم انسانی است. در صورتی که مدرک زبان نداشته باشید نیز می توانید یک دوره یک ساله زبان در لوکزامبورگ بگذرانید.

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تحصیل

مدارک لازم جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ

  • مدارک شناسایی
  • انگیزه نامه
  • نمره آزمون زبان
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی

مراحل دریافت پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ

  1. انتخاب دانشگاه مورد نظر در لوکزامبورگ
  2. مراجعه به سایت دانشگاه و انتخاب یک برنامه تحصیلی مناسب
  3. پر کردن فرم درخواست پذیرش
  4. ارائه مدارک خواسته شده مانند ریز نمرات و مدارک شناسایی
  5. در صورت صدور پذیرش اقدام به دریافت ویزای تحصیلی
  6. سفر به لوکزامبورگ

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شناسایی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • اثبات محل سکونت در طی اقامت در لوکزامبورگ
  • عکس پاسپورتی

تحصیل در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

تحصیل در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ حدود 3 الی 4 سال زمان می برد. شما می توانید به یکی از زبان های انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی تحصیل کنید که این موقعیت از جذابیت های مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی است. دانشجویان اجازه کار 10 ساعت در هفته را دارند. تحصیل در این مقطع در دو ترم صورت می گیرد که در ابتدا هر ترم باید باید شهریه آن ترم پرداخت شود، شهریه سالانه حدود 10,000 الی 15000 یورو است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

با ارائه مدرک کارشناسی می توانید ثبت نام در این مقطع را آغاز کنید. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ حدود 2 سال زمان می برد. تدریس به دو زبان انگلیسی و لوکزامبورگی صورت می گیرد. شما به محض ورود به لوکزامبورگ برای تحصیل در کارشناسی ارشد اجازه کار 20 ساعت در هفته را دارید. هزینه تحصیل در این مقطع حدود 400 الی 17000 یورو در سال است.

تحصیل در مقطع دکتری در لوکزامبورگ

برای تحصیل در مقطع دکتری در لوکزامبورگ نیاز به ارائه مدرک کارشناسی ارشد، یک تز مفید برای لوکزامبورگ که مورد تایید دولت این کشور باشد، در صورت تایید از طرف دولت حقوق دریافت خواهید کرد و ارتباط با یک استاد راهنما می باشد. تحصیل در مقطع دکتری با توجه به کار بر روی پایان نامه حدود 3 الی 4 سال زمان می برد. 20% دروس در مقطع دکتری به صورت تئوری و در کلاس های درس ارائه می شود و 80% دیگر آن تحقیقاتی است. شما اجازه کار 30 ساعت در هفته را دارید. برای دریافت مدرک دکتری خود در انتها دوره تحصیلی باید یک پایان نامه خوب ارائه دهید و با موفقیت از آن دفاع کنید. هزینه تحصیل در این مقطع حدود 8000 الی 15000 یورو در سال است.

بورسیه های تحصیلی لوکزامبورگ

بورسیه های تحصیلی معمولا به دانشجویان با رزومه های قوی تعلق می گیرد مانند نمرات بالا، مقالات، و…. دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شانس بیشتری برای دریافت بورسیه های تحصیلی دارند و از بین این دو باز هم شانس دانشجویان دکتری بیشتر است.

برخی از بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ در 2024

  1. دانشگاه لوکزامبورگ
  2. دانشگاه EIPA
  3. دانشگاه تجارت لوکزامبورگ
  4. دانشگاه بین المللی ورزش LUNEX

اقامت دائم لوکزامبورگ از طریق مهاجرت تحصیلی

اگر پس از اتمام تحصیل قصد داشتید به زندگی خود در لوکزامبورگ ادامه دهید می توانید ویزای جستجوی کار که حدود 6 ماه الی 1 سال اعتبار دارد دریافت کنید. پس از گذشت 5 سال کار، زندگی و پرداخت مالیات در لوکزامبورگ می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. پس از گذشت 5 سال دیگر می توانید در آزمون شهروندی لوکزامبورگ شرکت کنید و پاسپورت لوکزامبورگ دریافت کنید.

مهاجرت تحصیلی می تواند پلی برای مهاجرت دائمی شما به یک کشور یا تغییر آینده اقتصادی شما پس از تحصیل باشد پس بهتر است کشور را انتخاب کنید که شرایط مناسبی برای رشته تحصیل شما و بازار کار آینده برای رشته شما باشد. لوکزامبورگ کشوری مناسب برای مهاجرت تحصیلی است اما نباید برخی چالش ها مانند هزینه های بالا زندگی، سخت بودن یادگیری زبان های مختلف، فرصت های شغلی محدود، و… را فراموش کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا