مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از ترکیه

چرا باید از ترکیه به کانادا مهاجرت کرد؟

در چندین سال اخیر کشور کانادا به دلیل پیشرفت های روز افزون و مزایای فراوان و مهم تر از همه مهاجر پذیر بودن مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است، و این توجه محدود به مهاجران ایرانی نمی شود!

متاسفانه کانادا در ایران سفارت ندارد، از این رو مهاجرانی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند باید برای مصاحبه حضوری به کشور های همسایه ایران که کانادا در آنها سفارت دارد سفر کنند مانند ترکیه و ابوظبی، که خود این موضوع چالش های خاص به خودش را دارد.

بدیهی ترین مسئله ای که شما با آن مواجه خواهید شد، هزینه های پیش رو است. برای مثال درباره دو کشوری که در پاراگراف بالا ذکر شد، هزینه های مسافرت و اقامت در ابوظبی بسیار بالا است و در کنار سایر هزینه هایی که برای مهاجرت قرار است صورت بگیرد می تواند متقاضی را دچار مشکل کند، اما سفر به ترکیه مقرون به صرفه تر است. شهر آنکارا دارای هتل های سه ستاره ای است که با هزینه های پایین خدمات خوبی به مراجعه کنندگان ارائه می دهد، و حتی هزینه های بلیط نیز بسیار مناسب تر است.

مهاجرت به کانادا از ترکیه

شرایط مهاجرت از ترکیه به کانادا

برای مهاجرت کردن به هر کشوری، در نظر گرفتن و بررسی کردن شرایط آن کشور برای مهاجرت جزو مهم ترین و اولیه ترین اقداماتی است که متقاضی باید آن را انجام دهد.

از شرایط این نوع مهاجرت می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • انتخاب روش مناسب با شرایط خود
  • داشتن تمکن مالی برای هزینه های زندگی
  • داشتن سن قانونی بالای 18 سال
  • نداشتن سوء پیشینه

مراحل اخذ ویزای کانادا از ترکیه

  • گردآوری و ترجمه تمامی مدارک
  • ارائه مدارک و فرم تکمیل شده درخواست ویزا به سفارت کانادا
  • انگشت نگاری و عکس بیومتریک
  • تعیین وقت سفارت برای مصاحبه
  • انتظار برای نتیجه درخواست ویزا

تعیین وقت سفارت برای مصاحبه

در مهاجرت به کانادا از ترکیه برای مرحله مصاحبه حضوری باید از قبل از سفارت کانادا در ترکیه وقت بگیرید، در صورتی که وقت قبلی نداشته باشید احتمال ورود و مصاحبه شما در سفارت کانادا صفر خواهد بود. سعی کنید در روز و ساعت مشخص شده بدون تاخیر برای مصاحبه حاضر شوید، طبق تجربه بسیاری از متقاضیان بسیاری از آنها به دلیل تفاوت ساعتی یا اشتباه در محاسبه تاریخ حضور، مصاحبه را از دست می دهند، این موضوع نیز باعث می شود مجبور شوند مراحل مهاجرت را دوباره طی کنند یا زمان بیشتری در ترکیه بمانند که هردو باعث صرف هزینه و وقت می شود.

نحوه دریافت وقت سفارت

دریافت وقت سفارت دارای چند مرحله ساده است.

در ابتدا مدارک مورد نیاز سفارت را آماده می کنید (این مدارک بسته به روش مهاجرتی شما متفاوت خواهند بود) و آنها را به زبان انگلیسی ترجمه می کنید، این ترجمه را فقط به دارالترجمه هایی بسپارید که رسمی هستند و مهر دادگستری دارند زیرا فقط در این صورت آن مدارک برای سفارت قابل قبول است. سپس مدارک را در سایت سفارت کانادا آپلود کنید. بعد می توانید محل انگشت نگاری و مصاحبه خود را در سایت انتخاب کنید و برای مصاحبه حضوری آماده شوید. اگر انتخاب شما مهاجرت به کانادا از ترکیه بود باید سفارت کانادا که در شهر آنکارا است را انتخاب کنید تا وقت مراجعه حضوری برای شما تعیین شود.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از ترکیه

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • گذرنامه معتبر
  • دو عکس جدید در اندازه پاسپورتی
  • مدرک نشان دهنده تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • نتایج معاینه پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • برخی مدارک دیگر بر اساس نوع ویزا مانند: نامه پیشنهاد شغلی، ارزیابی مدارک تحصیلی، اثبات رابطه ای برای اسپانسرشیپ خانوادگی

3 روش پر طرفدار مهاجرت به کانادا از ترکیه

مهاجرت تحصیلی به کانادا از ترکیه

کانادا دارای دانشگاه های مطرح با سطح علمی بالا است، در ایالت های مختلف این دانشگاه ها دانشجویان خارجی را ثبت نام می کنند و دانشجویان با توجه به توانایی و علایق خود می توانند رشته و دانشگاه مد نظر خود را انتخاب کنند.

دانشجویان پس از کسب مدرک رشته ای که در آن تحصیل کرده اند می توانند تا 2 یا 3 سال در کانادا بمانند و به دنبال شغلی مناسب با تخصص و مدرک تحصیلیشان باشند. اگر بتوانند استخدام شوند می توانند اقامت موقت خود که برای تحصیل در کانادا داشته اند را به اقامت دائم تبدیل کنند.

مهاجرت کاری به کانادا از ترکیه

  • فدرال اسکیل ورکر
    برای شرکت در این برنامه می توانید از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقدام کنید. اگر شما از لحاظ مدرک تحصیلی، مدرک کاری، سابقه کار، مدرک زبان، شرایط تحصیل شریک زندگی و .. شرایط مطلوبی داشته باشید می توانید امتیازات بالایی در این برنامه کسب کنید و در لیست دریافت کنندگان دعوت نامه کاری قرار بگیرید. این برنامه در کنار دریافت دعوت نامه می تواند یک برگ طلایی برای دریافت اقامت دائم کانادا برای شما و همراهانتان (همسر و فرزندان) باشد.
  • ویزای کاری کانادا با جاب آفر
    افرادی که از این روش اقدام می کنند معمولا در ابتدا باید CV و مدارک کاری خود را به طور کامل و صحیح به یکی از آژانس های کاریابی معتبر ارائه دهند. آژانس ها با یکی از کارفرمایان معتمد کانادایی ارتباط میگیرند و شرایطی را مهیا می کنند تا کارجو بتواند با کارفرما ارتباط مستقیم برقرار کند. اگر پس از مصاحبه کارفرما شخص کارجو را پذیرفت، متقاضی می تواند کارهای مربوط به صدور ویزا و مهاجرت کاری را آغاز کند.
    لازم به ذکر است که این روش زیاد بین متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا پر طرفدار نیست!
  • برنامه های استانی کانادا
    این برنامه های استانی بر اساس امتیاز بندی می باشند که شرایط آنها از اسکیل ورکر آسان تر است. و بین کارجویان بسیار پر طرفدار است!

مهاجرت به کانادا از ترکیه از طریق سرمایه گذاری

در این روش، ابتدا متقاضی از طریق ویزای کاری که پس از 2 سال منقضی می شود می تواند به ایالتی که مد نظرش است برود. قبل از انقضا کارت باید گزارشی به دولت ارائه دهد تا امکان تغییر ویزا را داشته باشد، پس از ارائه و تایید گزارش می تواند اقامت دائم دریافت کند.

برای اینکه از طریق پلن کارآفرینی به یکی از ایالت های کانادا مانند اونتاریو یا بریتیش کلمبیا بروید باید سابقه کاری سطح بالا و سرمایه قابل توجهی به دولت نشان داد، سپس متقاضی بخشی از سرمایه نقدی خود را در یک بخش خاص از ایالت سرمایه گذاری می کند.

اگر انتخاب متقاضی اونتاریو است باید 200,000 دلار، و اگر انتخاب شخص بریتیش کلمبیا بود باید 100,000 دلار در بیزینس انتخابی خود سرمایه گذاری کند.

هزینه های سفارت برای صدور ویزای کانادا از ترکیه

  • انگشت نگاری 85 دلار
  • پردازش اداری و صدور ویزا 100 دلار

در انتها دو نکته ای که بسیار مورد توجه است تهیه مدارک کامل و صحیح و صداقت است. وقتی روش مهاجرت خود را انتخاب کردید حتما لیست مدارکی که مورد نیاز است را چک کنید و با دقت آن ها را تهیه، تنظیم و ترجمه کنید. کوچک ترین اشکال در مدارک و اسناد ارائه شده باعث ریجکت شدن درخواست شما خواهد شد.

صداقت نکته ای دیگر است که خیلی اهمیت دارد، اگر در مصاحبه حضوری افسر مهاجرت متوجه دوگانگی در پاسخ های شما شود امکان دریافت ویزا برای شما بسیار پایین می آید، پس با اعتماد به نفس و آرامش به سوالات پاسخ های صحیح بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا