مهاجرتمهاجرت به اسلوونیمهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

کشور اسلوونی عضو حوزه شینگن است و یکی از زیباترین کشورهای اروپایی می باشد. اسلوونی دارای یک سیستم آموزشی معتبر و باکیفیت است که همراه با داشتن طبیعت زیبا و جذاب می تواند مقصدی جذاب و مطلوب برای دانشجویان بین المللی باشد. دانشجویان برای پوشش بخشی از هزینه های خود می توانند در هفته 20 ساعت کار دانشجویی انجام دهند. سیستم آموزشی اسلوونی پیرو سیستم بولونیا است، یعنی مدرکی که دانشجو کسب می کند در سایر کشورهایی که پیرو این سیستم هستند نیازی به معادل سازی ندارد.

مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • گواهی تمکن مالی
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه ویزا 77 یورو

انواع ویزای تحصیلی اسلوونی

ویزا نوع C یا کوتاه مدت
متقاضیانی که قصد دارند برای مدت کوتاه یا برای یک دوره آموزشی در این کشور حضور داشته باشند برای حدود 90 روز صادر می شود و قابلیت تمدید ندارد.
ویزا نوع D یا بلند مدت
متقاضیانی که قصد دارند برای مدت حداقل 90 روز و حداکثر 1 سال در اسلوونی بمانند برای دریافت این ویزا اقدام می کنند، برای دریافت این نوع ویزا باید نامه پذیرش از دانشگاه اسلوونی را ارائه داد. این نوع ویزا قابل تمدید است.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

  1. دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر اسلوونی
  2. آماده سازی مدارک لازم برای درخواست ویزا تحصیلی
  3. گرفتن وقت مصاحبه از سفارت مورد نظر اسلوونی
  4. حضور در وقت مصاحبه و ارائه مدارک و عکس بیومتریک
  5. انتظار برای نتیجه درخواست ویزا

تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلوونی

تحصیل در این مقطع حدود 3 الی 4 سال زمان می برد و دانشجو باید حدود 180 الی 240 واحد درسی را پاس کند. زبان تحصیل در این مقطع به دانشگاه انتخاب شده توسط دانشجو بستگی دارد، عموما دانشگاه های دولتی به زبان رسمی کشور کرواسی تدریس صورت میگیرد و رایگان است، تدریس در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی صورت می گیرد. هزینه تحصیل در این مقطع حدود 2000 الی 11000 یورو در سال است که بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر دانشجو متغیر است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسلوونی

تحصیل در این مقطع حدود 2 سال زمان می برد و دانشجویان باید حدود 60 الی 120 واحد درسی را پشت سر بگذارند. در این مقطع نیز تدریس به دو زبان انگلیسی و رسمی کشور اسلوونی است اما تقریبا تمامی رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. دانشجویان با داشتن مدرک کارشناسی و زبان معتبر می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند، برخی از رشته ها دارای دوره کارآموزی 3 تا 6 ماهه هستند که دانشجو را برای ورود به بازار کار آماده می کند. دانشجویان برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود باید در انتها تحصیل یک پایان نامه آماده کرده باشند و از آن دفاع کنند. هزینه تحصیل در این مقطع حدود 2500 الی 12000 یورو در سال است که بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر دانشجو متغیر است.

تحصیل در مقطع دکتری در اسلوونی

تحصیل در این مقطع حدود 3 الی 5 سال زمان می برد، دانشجو 180 واحد تئوری را پشت سر می گذارد و همچنین کارهای تحقیقاتی در حین تحصیل را نیز پیش خواهد برد. دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکتری باید دارای مدرک کارشناسی ارشد،یک استاد راهنما در کشور اسلوونی و مدرک آیلتس 7 به بالا داشته باشند، عمدتا دانشجویانی که در کشور اسلوونی مقطع کارشناسی ارشد خود را پشت سر گذاشته اند راحت تر می توانند یک استاد راهنما پیدا کنند. در انتها دانشجویان یک پایان نامه قابل قبول ارائه می دهند و از آن دفاع می کنند تا مدرک دکتری خود را دریافت کنند. هزینه تحصیل در این مقطع حدود 3000 الی 12000 یورو در سال است که بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر دانشجو متغیر است.

بورسیه های تحصیلی اسلوونی

دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی درخشان و قوی هستند می توانند برای دریافت بورسیه اسلوونی اقدام کنند، این کشور بورسیه هایی اعطا می کند که تمامی دانشجویان از کشورهای مختلف می توانند از آنها بهره مند شوند.

  • بورسیه توسعه منابع انسانی
  • بورسیه CEMPIUS
  • بورسیه بنیاد علوم اسلوونی

بهترین دانشگاه های اسلوونی

  1. دانشگاه لیوبلیانا
  2. دانشگاه ماریبور
  3. دانشگاه پریمور ساکا
  4. دانشگاه نووا گوریکا
  5. دانشکده مدیریت IEDC Bled

اخذ اقامت دائم اسلوونی از طریق تحصیل

دانشجویان با مهاجرت تحصیلی نمی توانند اقامت این کشور را بگیرند، برای اخذ اقامت دائمی اسلوونی باید پس از فارغ التحصیلی در این کشور کار پیدا کنند، سپس ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند تا بتوانند در اسلوونی بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند. پس از 5 سال می توانند اقامت اسلوونی را دریافت کنند و در دهمین سال اقامت خود در این کشور، برای کسب شهروندی و تابعیت اسلوونی اقدام کنند.

مهاجرت امری حساس و مهم در زندگی هر شخص است، اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی به اسلوونی را دارید بهتر است پس از بررسی کامل شرایط تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید. هر کشوری دارای شرایط خاص به خود می باشد، در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی به اسلوونی باید شرایطی مانند رکود شدید بازار املاک و تجار غیر قابل اعتماد را نیز در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا