مهاجرتمهاجرت به ایتالیامهاجرت تحصیلینکات کاربردی برای مهاجرت

نکات تکنیکال بورسیه تحصیلی استانی ایتالیا

اخذ بورسیه استانی ایتالیا هیچگونه مسئولیت و تعهدی برای دانشجو مانند ارائه خدمت به دانشگاه یا دولت ایتالیا و یا انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی، ایجاد نمی کند؛ تنها تعهد دانشجو دارای بورسیه پاس کردن مقدار واحد تعیین شده در هر ترم و سال تحصیلی می باشد.
از این رو دانشجو پس از اتمام دوره تحصیل خود می تواند بدون مانع از کشور ایتالیا خارج شود.

این بورسیه به تمامی رشته ها تعلق میگیرد، در نتیجه دانشجویان در هر رشته تحصیلی که در دانشگاه های دولتی ایتالیا پذیرش گرفته اند می توانند برای اخذ این بورسیه درخواست دهند.

بورسیه استانی به تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری تعلق میگیرد. دانشجویان در هر مقطع می توانند یک بار این بورسیه را دریافت کنند.

دریافت بورسیه استانی صرفا بر اساس مدارک مالی است که دانشجو ارائه می دهد، سایر مدارک مانند داشتن رزومه قوی یا ضعیف تاثیری در اخذ این بورسیه ندارند.

قسط اول بورسیه معمولا نیمی از کل هزینه پرداختی است که حدودا یک ماه پس از اعلام نتایج اولیه هر استان به حساب دانشجو واریز می شود یا یک کارت اعتباری به وی داده می شود که هزینه مورد نظر در آن واریز شده است، بازه زمانی حدودی آن تقریبا قبل از شروع سال جدید میلادی خواهد بود.
قسط دوم بورسیه هم پس از ترم دوم پرداخت خواهد شد.

سازمان بورسیه ایتالیا اعلام کرده است هر دانشجویی که درآمد سرپرستش زیر 10,000 یورو در سال باشد واجد شرایط دریافت بورسیه استانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا