مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

برای مهاجرت به هر کشوری، یکی از مهم ترین اقدامات در مرحله اول بررسی کردن شرایط مهاجرت به آن کشور است. می توان گفت داشتن مدرک زبان معتبر برای کشور مقصد، یکی از شرایط مشترک در بین همه کشور های مهاجر پذیر است.

کشور کانادا نیز از این قضیه مستثنی نیست! مدارک زبان معتبر در این کشور IELTS، تافل و CELPIP است. اما این احتمال نیز وجود دارد که برخی از متقاضیان توان مالی یا زمان مناسب برای فراگیری زبان و دریافت مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا را نداشته باشند.

کانادا کشوری پیشرفته و مهاجر پذیر است، پس برای چنین موقعیتی نیز راه حل وجود دارد. قابل انکار نیست که مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان می تواند زمان بر تر باشد یا حتی شانس قبول شدن ویزا شما پایین باشد، اما غیر ممکن نیست و شما همچنان شانس اینکه به کانادا مهاجرت کنید را دارید حتی اگر پروسه اش طولانی تر و سخت تر شده باشد.

در برنامه های مهاجرتی به کانادا از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، برنامه های استانی کانادا و حمایت مالی خانواده شما می توانید بدون داشتن مدارک زبان برای مهاجرت اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان
مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

در ادامه این مقاله به بررسی برخی از برنامه های مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان می پردازیم:

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان از طریق تحصیل

مدرسه

به طور کلی داشتن مدرک زبان برای شرکت در مدارس کانادا اجباری نیست، اما پیش از ثبت نام یک آزمون تعیین سطح از دانشجو گرفته می شود در صورتی که سطح زبان دانش آموز از حد مورد نظر آموزشگاه کمتر باشد از دانش آموز خواسته می شود تا در دوره های زبان شرکت کند.

دانشگاه

  • مقطع کارشناسی
    داشتن یا نداشتن مدرک زبان و سطح آن بستگی به دانشگاهی دارد که قصد دارید در آن تحصیل کنید. معمولا دانشگاه هایی که رنک بالاتری دارند داشتن مدرک زبان اجباری است و نمره حداقلی قطعی ای را مشخص کرده اند. از سوی دیگر سایر دانشگاه ها دانشجویان بدون مدرک زبان را با نامه پذیرش مشروط می پذیرند، در این صورت دانشجو باید پیش از شروع تحصیلاتش در دانشگاه مورد نظرش در دوره های زبانی که دانشگاه تعیین کرده است شرکت کند.
  • مقطع کارشناسی ارشد
    دوره محور: تا چند سال اخیر تقریبا هیچ کدام از دانشگاه های کانادا پذیرش دانشجو در مقطع ارشد بدون مدرک زبان نداشتند! اما در سال های اخیر برخی از دانشگاه های دولتی و خصوصی پذیرش مشروط برای دانشجویان ارشد بدون مدرک زبان دارند. ولی متقاضی باید شرایط دانشگاه مد نظرش را به خوبی مطالعه کند که در مراحل بعدی دچار مشکل نشود.
    تز محور: متاسفانه در این مقطع هیچ دانشگاهی پذیرش دانشجو بدون مدرک زبان حداقلی را ندارد.
  • مقطع دکتری
    در این مقطع نیز اگر حداقل مدرک زبان را نداشته باشید نمی توانید برای مهاجرت اقدام کنید.

باید دقت کنید در کدام کشور اقدام به درخواست ویزا می کنید. درخواست ویزا دادن به سفارت کانادا در هندوستان در صورتی امکان پذیر است که شما مدرک زبان داشته باشید، زیرا داشتن مدرک زبان برای دریافت ویزا کانادا در این کشور الزامی است. اما در بسیاری از کشورهای دیگر داشتن مدرک زبان اجباری نیست! برای اینکه بدانید در محدوده شما شرایط چگونه است در فرم ارزیابی تحصیلی حتما نداشتن مدرک زبان را ذکر کنید.

درکل داشتن مدرک زبان مسیر مهاجرت را برای شما آسان تر و سریع تر می کند، برای مثال قانع کردن افسر مهاجرت برای قاطعیت شما برای مهاجرت را آسان تر می کند. اما نداشتن مدرک نشان دهنده اینکه مهاجرت غیر ممکن است یا قصد شما جدی نیست، نیست.

در صورتی که می خواهید بدون مدرک زبان به کانادا مهاجرت کنید حتما در استادی پلن و نامه پذیرش این مورد را کامل و واضح ذکر کنید و مسیر خود را روشن کنید.

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان از طریق کار

جمعیت کانادا نسبت به وسعت این کشور به وضوح کم است، و امروزه این جمعیت رو به پیری است و تعداد نیروی انسانی رو به کاهش است، از این رو کانادا برنامه های مختلفی برای پذیرش مهاجران ارائه داده است.

در موقعیتی که متقاضی مدرک زبان ندارد

  1. اگر از سوی یک کارفرما کانادایی جاب آفر دریافت کند مسیر مهاجرت برایش آسان تر خواهد شد، پس از تایید کارفرما متقاضی می تواند اقدامات مهاجرت را آغاز کند.
  2. یا اگر متقاضی در زمینه شغلی که قصد دارد آن را در کانادا ادامه دهد تجربه و سابقه قابل قبولی داشته باشد می تواند بدون داشتن مدرک زبان مهاجرت کند. اما پس از ورود به کانادا علاوه بر گذراندن دوره های مخصوص به رشته کاری خود باید دوره های زبان را نیز بگذراند.

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان از طریق سرمایه گذاری

این برنامه در ایالت های مختلف متغیر است، اما به صورت کلی اگر به میزان کافی سرمایه دارید می توانید از این برنامه بدون نیاز به مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

در این برنامه روش های مختلفی وجود دارد مانند ثبت شرکت کارآفرینی و…، در صورتی که متقاضی مدرک زبان ندارد بیشتر روش Owner Operator انتخاب می شود، این برنامه برای اشخاصی است که در کشور خود کسب و کار موفقی دارند.

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان از طریق برنامه استانی کانادا

در این برنامه متقاضی می تواند دانش کم یا اولیه در زبان داشته باشد و یا اصلا مدرک زبان نداشته باشد. اگر متقاضی در زمینه شغلی خود مهار و با تجربه باشد و بتواند یک جایگاه شغلی را در استان مد نظرش به خوبی پر کند داشتن مدرک زبان الزامی نخواهد بود.

یکی از بهترین و مهم ترین استان ها در این روش، SINP (برنامه نامزد مهاجر ساسکاچوان) است.

استان برای متقاضیانی که درباره مدرک زبان به مشکل خورده اند مسیرهای مهاجرتی انحصاری برای اتباع خارجی ارائه می دهد. از جریان های مختلف PNP را ارائه می دهد که به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. کارگران ماهر بین المللی ساسکاچوان
  2. تجربه در ساسکاچوان و کارآفرینی
  3. مزرعه در ساسکاچوان

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان از طریق حمایت مالی خانواده

در صورتی که یکی از اقوام درجه یک شما در کانادا زندگی می کند و شما دانش زبان کافی را ندارید می توانید از این روش استفاده کنید.

باید ابتدا مدارک کافی جهت اثبات رابطه خود با حامی مالیتان تهیه و ارائه دهید، آن شخص از خانواده شما که به عنوان حامی مالی معرفی شده است باید اثبات کند از نظر مالی توانایی حمایت شما را دارد.

با اینکه شما به مدرک زبان نیاز ندارید با این حال این روش حدود یک سال زمان می برد. اما پس از دریافت اقامت دائم از این روش می توانید زندگی عادی خود را در کانادا آغاز کنید، مشغول به کار و تحصیل و… شوید و دیگر با مشکلی مواجه نخواهید شد.

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان غیر ممکن نیست! ولی زمان بر تر است و تا حدودی پروسه مهاجرت سخت تر می شود. به طور کلی و واضح داشتن مدرک و حداقل دانش زبان شانس اکسپت درخواست ویزا را بیشتر می کند و شرایط زندگی در کشور مقصد را برایتان آسان تر خواهد کرد. اگر دانشجو باشید ارتباط برقرار کردن با همکلاسی ها، اساتید و سایر عوامل محل تحصیل، و اگر کارمند باشید ارتباط برقرار کردن با ارباب رجوع، همکاران و مدیران محل کار برایتان سخت خواهد بود.

با این حال با وجود شانس شرکت کردن در دوره های آموزش زبان در کانادا می توانید شرایط را تغییر دهید و کیفیت زندگی خود را افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا