مهاجرتمهاجرت تحصیلینکات کاربردی برای مهاجرت

نکات مهم در نگارش توصیه نامه

ویژگی های یک توصیه نامه قابل قبول

♦ بر مبنای اطلاعات حقیقی باشد و شخص توصیه کننده نسبت به متقاضی شناخت کافی داشته باشد
اساتید باید درمورد متقاضی اطلاعات کافی را داشته باشند و آنها را در نگارش توصیه نامه استفاده کنند زیرا بی توجهی به این مورد موجب کم شدن ارزش توصیه نامه می شود.

♦ عاری از ایرادات شکلی و محتوایی باشد
در نگارش توصیه نامه باید دقت بالایی انجام شود که در چهارچوب قابل قبولی باشد و غلط املایی نداشته باشد که موجب تاثیرگذاری منفی شود.

♦ به زبان انگلیسی نگارش شود
در مرحله اول باید بدانید توصیه نامه باید به زبان انگلیسی نگارش شود اما در صورتی که توصیه نامه ای که توسط اساتید نوشته شده است به زبان فارسی باشد باید به طور رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود و به نمونه فارسی ضمیمه شود.

♦ دارای سربرگ دانشگاه باشد

♦ توسط اساتید برجسته نوشته شود
اگر توصیه نامه شما توسط اساتید مطرح و برجسته نوشته شود شانس پذیرش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

♦ کلیشه ای و تکراری نباشد
در برخی از مواقع در زمانی که اساتید قصد دارند برای متقاضیان توصیه نامه ای بنویسند درگیر موضوعات مختلفی می شوند و با موضوع کمبود وقت مواجه می شوند در نتیجه تصمیم میگیرند از نمونه های قبلی خود استفاده کنند که این امر موجب از بین رفتن اعتبار توصیه نامه می شود زیرا دانشگاه مقصد به راحتی می تواند این موضوع را تشخیص دهد و عملا توصیه نامه نگارش شده موجب تاثیر بد در پروسه پذیرش دانشجو می شود؛ همچنین استفاده از جملات کلیشه ای موجب کمتر شدن تاثیر توصیه نامه می شود.

♦ بهتر است 1 تا 3 توصیه نامه داشته باشید

♦ مشخصات استاد توصیه کننده به طور کامل در انتهای توصیه نامه ذکر شود

برخی اشتباهات رایج در نگارش توصیه نامه

◊ انتخاب یک توصیه گر نامناسب توسط متقاضی
بهتر است استادی را انتخاب کنید که شناخت کافی از شما و ویژگی های شما در زمینه های مختلف را داشته باشد تا بتواند اطلاعاتی دقیق و حقیقی در نگارش توصیه نامه استفاده کند.

◊ ندادن وقت کافی به توصیه گر برای نوشتن توصیه نامه

◊ معتبر نشان ندادن داوطلب با استفاده از مثال
بهتر است توصیه گر پس از نوشتن ویژگی های مثبت متقاضی برای آنها مثال عینی ننویسد، زیرا موجب می شود خواننده حس کند محتوای نگارش شده فقط برای تعریف و تمجید از متقاضی است.

◊ استفاده کردن از لحن خشک توسط توصیه گر

روش های ارسال توصیه نامه

• ارسال به صورت آنلاین
توصیه گر با مراجعه به سایت دانشگاه منتخب متقاضی می تواند در بخش توصیه نامه، توصیه نامه را بنویسد و آن را ثبت و ارسال کند.

• ایمیل کردن توصیه نامه
در صورتی که دانشگاه منتخب متقاضی در سایت خود بخشی برای نگارش توصیه نامه نداشته باشد، فرد توصیه گر باید توصیه نامه را پس از نگارش برای دانشگاه از طریق ایمیل ارسال کند.

• ارسال آنلاین توصیه نامه توسط متقاضی
استاد توصیه گر پس از نگارش توصیه نامه آن را در اختیار متقاضی قرار می دهد و شخص متقاضی آن را هنگام تکمیل فرم ثبت نام، آپلود می کند.

• پست کردن توصیه نامه
توصیه گر می تواند پس از نگارش توصیه نامه آن را مهر و موم کند و به متقاضی تحویل دهد، سپس خود متقاضی آن را برای دانشگاه پست می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا