مهاجرتنکات کاربردی برای مهاجرت

نکات مهم کارآفرینی در خارج کشور

استارتاپ هایی که قصد مهاجرت دارند با دو موضوع مهم روبرو هستند: باید بتوانند هزینه ها را تا حد امکان کم کنند، شرایطی را برای آن دسته از اعضای تیم که تمایلی به مهاجرت ندارند فراهم کنند که بتوانند از راه دور به همکاری با یکدیگر ادامه دهند؛ در ادامه این بحث مفهومی شکل گرفت به نام کارآفرینی از راه دور، این مفهوم به کشور یا محدوده خاص جغرافیایی محدود نمی شود و یک بحث بین المللی می باشد.

سبک و روشی به نام RemoteEntrepreneurship ارائه شد که بیان داشت استارتاپ می تواند بدون نیاز به فضای فیزیکی راه اندازی و مدیریت شود که همه اعضای تیم بتوانند از هرجای دنیا به فعالیت و همراهی خود با سایر اعضا ادامه دهند. برای پیش بردن این روش ابزارهای ارتباطی و کار تیمی فراوانی وجود دارند که موجب کارایی بیشتر RemoteEntrepreneurship می شوند.

نکات مهم در خصوص RemoteEntrepreneurship

1. ارتباط موثر
به دلیل فاصله فیزیکی بین اعضای تیم روحیه همکاری آنها کمرنگ می شود، برای جلوگیری از پیشروی نگران کننده این موضوع بهتر است بجای در ارتباط بودن با یکدیگر از طریق پیامرسان ها، جلسات ویدیویی کوتاه داشته باشند یا حتی مسائل را از طریق تماس تلفنی با یکدیگر بیان کنند.

2. تیم سازی
به دلیل تسلط کمتر مسئول بر اعضای تیم باید هنگام انتخاب اعضای تیم دقت و وسواس بیشتری به خرج داده شود، زیرا از زمان شروع همکاری از راه دور فقط میزان انگیزه، وظیفه شناسی، حس مسئولیت و… شخص است که می تواند موجب پیشروی کارها و انگیزه او باشد.

3. عدم استفاده از ابزارهای زیاد
زمانی که تصمیم گرفته می شود از ابزارهای ارتباطی و کار تیمی برای ارتباط با افراد دورکار تیم استفاده شود قطعا موج فراوانی از تبلیغ ها و تنوع ابزارها را نیز به همراه خواهد داشت، اما برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه بهتر است فقط یک ابزار برای پیشبرد کارها استفاده شود.

4. داشتن یک رویه ساده
برای انتخاب یک تسک و سپردن آن به یکی از اعضا، شیوه اجرا کار، شیوه تحلیل کار و کنترل کیفیت آن یک مشخص کردن یک رویه و چهارچوب ساده و قابل درک که از گیج شدن اعضای تیم جلوگیری می کنذ یکی از نکات مهم در کارآفرینی از راه دور است، زیرا از خیلی از مشکلات و ضررات احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

5. امنیت داده ها
به دلیل پراکنده بودن اعضای تیم در این روش امکان تعریف شبکه های پیام رسان داخلی خیلی ضعیف است و موجب به خبر افتادن تمامی داده ها می شود. برای جلوگیری از این قبیل مشکلات بهتر است از یک مشاوره امنیت کمک گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا