رپورتاژ

دانشگاه پاویا یا پلی تکنیک تورین؟ کدام را برای تحصیل در ایتالیا انتخاب کنیم؟

تحصیل در کشور ایتالیا به دلیل نظام آموزشی پیشرفته، امکانات فوق‌العاده و هزینه‌های کم تحصیل، برای دانشجویان بین‌المللی جذابیت زیادی دارد. آن دسته از متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، باید قبل از هرچیزی، دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کنند، چون دانشگاه‌های مختلف، شرایط پذیرش متفاوت و یا سیستم آموزشی خاص خود را دارند. دانشگاه‌ پاویا و دانشگاه پلی تکنیک تورین جزو دانشگاه‌های سرشناس ایتالیا هستند و بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در انتخاب این دو دانشگاه دچار شک و تردید می‌شوند. اگر به دنبال اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا هستید، بهتر است قبل از هرچیزی دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کنید تا براساس شرایط دانشگاه، مدارک خود را برای اپلای آماده سازید. با ما همراه باشید تا این دو دانشگاه معتبر را معرفی کنیم.

دانشگاه پاویا یا پلی تکنیک تورین؟ کدام را برای تحصیل در ایتالیا انتخاب کنیم؟دانشگاه پاویا

این دانشگاه که در شهر پاویا ایتالیا قرار دارد، جزو قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا است. آنچه سبب محبوبیت و جذابیت دانشگاه دولتی پاویا شده‌است، حضور اساتید برجسته و مشاهیر ایتالیا در این دانشگاه است. در پاویا بیشتر از ۲۳ هزار دانشجوی بین‌المللی و بومی مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای دو پردیس اصلی پاویا و کرمونا است و از چندین دانشکده فیزیک، زیست‌شناسی، پزشکی، هنر و علوم انسانی، تکنولوژی و مهندسی، علوم اجتماعی، تجارت و اقتصاد تشکیل شده‌است.

در این دانشگاه، امکان تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد و متقاضیان شرکت در این رشته، هرساله برای قبولی در آزمون پزشکی ایتالیا با یکدیگر رقابت می‌کنند. دانشگاه دولتی پاویا در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته‌های مختلفی دارد که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا که به زبان ایتالیایی تسلط ندارند، می‌توانند با مدرک زبان انگلیسی در رشته‌های مختلف به ادامه تحصیل بپردازند. درکل، ۷۷ رشته تحصیلی در ۱۸ دپارتمان این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند؛ همچنین ۱۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۹ رشته در مقطع دکترا به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

بورسیه دانشگاه پاویا

این دانشگاه برای متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا بورسیه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که بتوانند به‌صورت رایگان یا با قیمت ارزان در این دانشگاه، به ادامه تحصیل بپردازند. اتباع خارجی می‌توانند از وزارت امور خارجه ایتالیا و دولت این کشور کمک‌هزینه تحصیلی دریافت کنند که این کمک‌هزینه برای ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی ایتالیا ارائه می‌شود. این دانشگاه برای برخی از رشته‌های مطرح نیز بورسیه تحصیلی در نظر می‌گیرد. دانشگاه دولتی پاویا حتی برای دانشجویان بین‌المللی مسکن و خوابگاه نیز ارائه می‌دهد.

دانشگاه پاویا یا پلی تکنیک تورین؟ کدام را برای تحصیل در ایتالیا انتخاب کنیم؟دانشگاه پلی تکنیک تورین

این دانشگاه معروف که در شهر تورین ایتالیا قرار دارد، هرساله میزبان تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی است که به خاطر امکانات فوق‌العاده و سطح آموزشی بالا جذب آن شده‌اند. دانشگاه پلی تکنیک ۱۸ دپارتمان آموزشی ازجمله دپارتمان معماری و طراحی، الکترونیک و ارتباطات از راه دور، انرژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی محیط‌زیست، مدیریت و مهندسی تولید، مهندسی هوافضا، مهندسی مکانیک، دپارتمان علوم ریاضیات، علوم و فناوری کاربردی، مهندسی ژئوتکنیک و مهندسی سازه و… دارد.

دانشگاه پلی تکنیک این امکان را برای متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا فراهم ساخته که بتوانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند. متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا در ورودی‌های کارشناسی به دانشگاه معروف پلی تکنیک، باید در آزمونی تحت عنوان تیل شرکت کنند تا پذیرش این دانشگاه را به‌دست آورند. سطح آموزش در این دانشگاه به قدری بالا است که فارغ‌التحصیلان پلی تکنیک تورین می‌توانند بعد از اتمام دوره تحصیل، شغل مناسبی پیدا کنند. بی‌دلیل نیست که بالاترین درصد ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در ایتالیا متعلق به این دانشگاه است.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های ایتالیا

هریک از دانشگاه‌های ایتالیا شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارند. در حالت کلی، برای تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی، نیازی به شرکت در آزمون‌های ورودی ندارید و متقاضیان باید قبل از اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، مدارک هویتی، مدرک زبان و سایر مدارک لازم را به دانشگاه موردنظر خود ارائه دهند تا بتوانند پذیرش آن را دریافت کنند. دانشجویان رشته‌های پزشکی باید در آزمون ورودی دانشگاه‌ها شرکت کنند. شرایط پذیرش در دانشگاه‌های پاویا و پلی تکنیک تورین به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. این دو دانشگاه دولتی شرایط ایده‌آلی را برای تحصیل دانشجویان بومی و بین‌المللی فراهم ساخته‌اند و به‌عنوان دانشگاه‌های قدیمی، سیستم آموزشی قدرتمندی دارند.

دانشگاه پاویا به‌عنوان دانشگاه پزشکی و دانشگاه پلی تکنیک تورین به‌عنوان دانشگاه مهندسی شناخته می‌شوند؛ بنابراین، شما می‌توانید باتوجه‌به رشته تحصیلی خود، برای پذیرش یکی از این دانشگاه‌ها اقدام کنید. هر یک از این دو دانشگاه، بورسیه‌های مختلفی را برای متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا در نظر گرفته‌اند تا این دانشجویان بتوانند در شرایط بهتر و با هزینه کمتر به ادامه تحصیل بپردازند. برای اینکه با جزئیات شرایط پذیرش دانشجویان در این دو دانشگاه مطلع شوید، بهتر است یک موسسه مهاجرتی معتبر را برای استفاده از خدمات مشاوره آن انتخاب کنید تا در زمان اپلای و دریافت ویزا با مشکل مواجه نشوید.

دانشگاه پاویا یا پلی تکنیک تورین؟ کدام را برای تحصیل در ایتالیا انتخاب کنیم؟جمع‌بندی

در این ‌مطلب، دو دانشگاه معتبر ایتالیا تحت عنوان دانشگاه پاویا و دانشگاه پلی تکنیک تورین را معرفی کردیم. اینکه کدام یک از این دو دانشگاه برای شما مناسب‌تر است، به مقطع و رشته تحصیلی شما و مدرک زبانی که در اختیار دارید، بستگی دارد. پاویا به‌عنوان دانشگاه پزشکی و پلی تکنیک تورین به‌عنوان دانشگاه مهندسی شناخته می‌شود و شما می‌توانید براساس رشته تحصیلی خود، پذیرش یکی از این دو دانشگاه را دریافت کنید، اما باید در نظر داشته باشید که هر یک از این دانشگاه‌ها تنها در مقاطع خاص و رشته‌های مشخصی امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم ساخته‌اند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به شرایط پذیرش این دو دانشگاه، موسسه سیم آخر را انتخاب کنید و ضمن استفاده از خدمات مشاوره رایگان راجع‌به نحوه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و پذیرش دانشگاه‌های مطرح آن، در آکادمی این موسسه، مدرک زبان خود را در مدت‌زمان کوتاهی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا