مهاجرتمهاجرت به کانادانکات کاربردی برای مهاجرت

روش های رسیدن به استقلال مالی در کانادا

استقلال مالی یعنی زمانی که یک شخص به میزانی سرمایه و ثروت انباشته و جمع کرده است که اگر درآمدی پویا نداشته باشد، از طریق آن بتواند هزنیه ها و مخارج زندگیش را تا آخر عمر تامین کند.

ممکن است این موضوع یک رویا به نظر برسد اما با انتخاب های مالی هوشمندانه، اهداف روشن و داشتن یک نقشه خوب می توانید استقلال مالی را به دست بیاورید.

راه های رسیدن به استقلال مالی

افزایش میزان پس انداز

پس انداز، درصدی از کل درآمد شما پس از کسر مالیات است که آن را نادیده میگیرد و کنار می گذارید.
پس از حسابرسی تمام هزینه ها و مخارج ماهانه خود، در صورت امکان برخی از هزینه هایی که ضروری نیستند را کاهش می دهید و به پس انداز خود اضافه می کنید.

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از رایج ترین و محبوب ترین راه های دستیابی به استقلال مالی است.
قطعا با شروع سرمایه گذاری قرار نیست شما به یک فرد ثروتمند تبدیل شوید چون همانطور که میدانید سرمایه گذاری ریسک های مرتبط با خودش را نیز دارد.
صندوق سرمایه گذاری مشترک، سهام، املاک و مستغلات و صندوق های قابل معامله در بورس برخی از محبوب ترین سرمایه گذاری ها برای کانادایی ها می باشند.

به حداکثر رساندن حساب های معاف از مالیات

برنامه پس انداز معاف از مالیات کانادا به شخص اجازه می دهد در یک حساب معاف از مالیات تا سقف مشخصی پس انداز کند، یکی از بهترین حساب ها برای سرمایه گذاری محسوب می شود و هیچ کدام از درآمد های موجود در حساب مشمول مالیات نمی شوند.
اما به شرطی که کل پس انداز صاحب حساب در حد سهم حسابش باشد.

افزایش درآمد

در اولین به افزایش پس انداز اشاره شد، اما می توان بجای کاهش برخی هزینه ها به طور کلی درآمد را افزایش داد. برای این امر نیز راه های متعددی وجود دارد:

  • فریلنسینگ در اوقات فراغت
  • راه اندازی کسب و کار جدید
  • پیدا کردن شغلی جدید با درآمد بالاتر
  • درآمد از سود سرمایه گذاری ها مانند سهام
  • اجاره املاک مسکونی
  • مذاکره با مدیر شغل فعلی برای حقوق بالاتر

کمتر از همیشه خرج کردن

به دست آوردن مالی با خرج کردن تمام درآمد تقریبا غیرممکن خواهد شد. اما اگر درآمد خود را در حد نیاز خرج کنید می توانید به رسیدن به استقلال مالی نزدیک تر شوید.

پیدا کردن شریک/همسر همفکر

داشتن یک شریک همفکر که مانند شما هدفش رسیدن به استقلال مالی است، می تواند این مسیر طولانی و پیچیده را کوتاه تر و آسان تر کند.
اما پیدا کردن یک شریک در این مسیر ضروری نیست.

به طور کلی استقلال مالی به سرعت و یک شبه به دست نخواهد آمد، این مسیر نیازمند صبر و تلاش است.
مدت زمانی که رسیدن به استقلال مالی برای هر شخص نیاز است بسته به این است که از کجا شروع می کند، چقدر به سرمایه گذاری تمایل دارد و چه اهدافی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا