مهاجرتمهاجرت به کانادانکات کاربردی برای مهاجرت

برای مهاجرت به کانادا آیلتس جنرال یا آکادمیک؟

مدرک آیلتس یک مدرک معمولی نیست! اخذ این مدرک به شما کمک می کند بتواند توانایی ها و مهارت های خودتان در زبان انگلیسی را به چالش بکشید و بسنجید. از طریق آزمون آیلتس می توانید متوجه شوید آیا آنقدر آمادگی و دانش در زبان انگلیسی دارید که در یک کشور انگلیسی زبان شروع به زندگی، کار، تحصیل و… کنید؟

در سالیان اخیر ایرانیان زیادی تمایل به مهاجرت به کشور کانادا نشان داده اند، یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزا و اقامت این کشور دارا بودن مدرک زبان و داشتن نمره قابل قبول آزمون آیلتس است. بدون داشتن مدرک زبان می توان گفت بعید است که بتوانید ویزا این کشور را کسب کنید یا حداقل در کانادا کار پیدا کنید، البته این موضوع واضح است که در صورت نداشتن تسلط به زبان نمی توان در حوزه کاری با مردم ارتباط برقرار کرد.

برای مهاجرت به کانادا آیلتس جنرال یا آکادمیک؟

آیلتس چیست؟

آیلتس (IELTS) یا سیستم بین المللی زبان انگلیسی (International English Language Testing System) آزمونی است که در اکثر کشورهای جهان جهت سنجش توانایی و دانش زبان انگلیسی افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست، زیر نظر سه نهاد اصلی برگزار کننده این آزمون یعنی دانشگاه کمبریج، سازمان بین المللی آموزش IDP استرالیا و کنسولگری کشور انگلستان برگزار می شود. این آزمون در بیش از 270 مرکز در 110 کشور دنیا برگزار می شود.

در آزمون آیلتس مهارت های مختلف شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن را در بخش های شنیدن، خواندن و نوشتن به صورت کتبی و صحبت کردن به صورت شفاهی، سنجیده و مورد آزمایش قرار میگیرد. بخش صحبت کردن که به صورت شفاهی است می تواند 7 روز بعد یا قبل از آزمون گرفته شود اما در ایران در همان روز آزمون، سنجش این بخش نیز صورت میگیرد.

آیلتس جنرال چیست و چه کاربردی دارد؟

در آزمون جنرال، مهارت زبان انگلیسی شخص آزمون دهنده را با توجه به توانایی افراد در استفاده هوشمندانه از زبان انگلیسی در حوزه علمی و روزمره بررسی می کند. به طور کلی در این آزمون موضوعاتی عمومی تر استفاده می شود و درباره تبلیغات، راهنماها، اطلاعیه ها و… می باشد.

برای افرادی مناسب می باشد که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا شامل کشورهای انگلستان، ایرلند شمالی، ولز و اسکاتلند را دارند؛ و اگر نمره قبولی در آزمون آیلتس جنرال کسب نشود نمی توان نمی تواند ویزای اقامت و کار این کشورها را اخذ کرد. برای به دست آوردن یک موقعیت و فرصت شغلی بهتر می توان از آزمون آیلتس جنرال استفاده کرد. نمره آزمون جنرال در کشورهای مختلف متغیر است. این آزمون برای اهداف تحصیلی و پذیرش تحصیلی نیز مورد استفاده است.

آیلتس آکادمیک چیست و چه کاربردی دارد؟

از آزمون آکادمیک برای ادامه تحصیل در مقاطع عالی و دانشگاه های خوب دنیا یا آغاز کار در یک موقعیت شغلی حرفه ای مورد استفاده قرار میگیرد. بخشی از این آزمون ساده به نظر می رسد اما در حقیقت از نظر علمی و حرفه ای کاملا مرتبط به توانایی های آکادمیک است. در واقع دلیل بخش نوشتاری آزمون برای اطمینان از توانایی شخص متقاضی از قوی بودن سطح ارائه مطالب جهت نوشتن مقاله در سطح کالج، است.

برای تحصیل در دانشگاه ها باید این آزمون را پشت سر گذاشت. تحصیل در آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش، دانمارک و…

شباهت ها و تفاوت های آیلتس جنرال و آکادمیک

شنیدن (Listening)

این بخش اولین مرحله از آزمون آیلتس است، می توان گفت این بخش برای هردو آزمون یکسان است. در بخش شنیدن تعدادی فایل صوتی برای متقاضیان پخش می شود که شامل 2 مکالمه با موضوع روزمره و 2 مونولوگ با موضوعات تخصصی تر است، از این 4 فایل صوتی 40 سوال طرح شده است که شامل درک موضوع اصلی بحث، درک نگرش و دیدگاه های سخنرانان، درک چگونگی توسعه یک موضوع اصلی به موضوعات فرعی تر در خلال یک گفتگو و درک اطلاعات برآمده از گفتگو، به طور کلی زمان این بخش 30 دقیقه می باشد.

صحبت کردن (Speaking)

این بخش نیز در دو آزمون جنرال و آکادمیک مشابه و یکسان است. این بخش برخلاف سایر بخش ها به صورت حضوری برگزار می شود و شرکت کننده باید با ممتحن یا اگزمینر در 3 بخش مختلف گفتگو کند. در بخش اول درباره سبک زندگی و علاقه مندی های متقاضی صحبت می شود و حدودا 5 دقیقه زمان دارد، در بخش دوم ممتحن به متقاضی یک کارت می دهد که روی آن یک موضوع نوشته شده است، به متقاضی 1 دقیقه زمان داده می شود که به آن فکر کند و در 2 دقیقه درباره آن صحبت کند، در آخرین مرحله اگزمینر سوالاتی در خصوص موضوعی که روی کارت بود مطرح می کند.

نوشتن (Writing)

این بخش از آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک دارای تفاوت هایی می باشد. در آزمون جنرال باید 2 متن به صورت انشاء با حدود 150 الی 250 کلمه نوشته شود، متقاضی باید بتواند به خوبی متن را بیان و بسط دهد و در انتها جمع بندی کند.

بخش نوشتن در آزمون آکادمیک کمی سخت تر است. در مرحله اول یک عکس شامل نمودار و جدول به شرکت کننده داده شده است، که شرکت کننده باید آن را در حداکثر 150 کلمه به زبان انگلیسی تحلیل کند. در مرحله بعد مانند آزمون جنرال باید در خصوص یک موضوع یک انشاء با حداکثر 250 کلمه نوشته شود، برخلاف آزمون جنرال موضوع داده شده در این آزمون کمی تخصصی تر است.

زمان داده شده برای هر دو آزمون 60 دقیقه می باشد. در بخش های قبلی نمره منفی وجود نداشت اما در بخش نوشتن غلط های املایی و گرامری روی نمره تاثیر منفی خواهند داشت.

خواندن (Reading)

این بخش نیز دارای تفاوت هایی در هر دو آزمون می باشد. در آزمون جنرال 4 الی 5 متن نسبتا کوتاه و یک متن نسبتا بلند داده شده است که موضوعات آن ها حول مسائل موضوعات روزمره است.

در آزمون آکادمیک بخش خواندن از 3 بخش تشکیل شده است، در هر کدام از این بخش ها متن های نسبتا بلند با موضوعات آکادمیک یا اجتماعی ارائه شده است. در انتها باید به 40 سوال داده شده از این متون پاسخ داده شود.

انتخاب نوع آیلتس بر اساس هدف

هدف

نوع آزمون

مقطع کارشناسی آیلتس آکادمیک
مقطع کارشناسی ارشد آیلتس آکادمیک
مقطع دکتری آیلتس آکادمیک
مقطع فوق دکتری آیلتس آکادمیک
سطح کمتر از دانشگاه آیلتس جنرال
اهداف کاری آیلتس جنرال
موارد دیگر مهاجرتی آیلتس جنرال
سازمان های حرفه ای آیلتس آکادمیک
اقامت دائم آیلتس جنرال

انواع ویزا های کانادا و آیلتس ای که لازم دارند

آیلتس جنرال

آیلتس آکادمیک

ویزا های کاری کانادا ویزاهای تحصیلی برای دانشگاه ها
ویزا های Work Permit ویزاهای کاری در برخی از شرکت های حرفه ای
ویزاهای برنامه های Atlantic Pilot, Express Entry, و…
ویزاهای کارآفرینی
ویزاهای سرمایه گذاری
ویزاهای توریستی و اقامتی

سخن پایانی

این مدرک صرفا برای مهاجرت به کانادا نیست بلکه باعث می شود دانش زبان انگلیسی خود را تا حدی که نیاز دارید افزایش دهید. در این مقاله سعی کردیم تفاوت ها و کاربردهای هر دو آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک را مورد بررسی قرار دهیم و به شما دیدگاهی از مرحله دریافت مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا بدهیم، با انتخاب درست آزمون آیلتس در زمان پروسه مهاجرت صرفه جویی می شود و احتمال ریجکتی در این بخش کم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا