مهاجرتمهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس از طریق ثبت شرکت

کشور قبرس یک مرکز کسب و کار پویا است که هزینه های عملیاتی آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر بوده و خدمات حرفه ای مانند حسابداری، مدیریت کسب و کار و… با کیفیت بالایی ارائه می شود. درصد بالایی از مردم قبرس دارای تحصیلات بالا هستند و به دو یا چند زبان تسلط دارند و با استعداد بالایی که این مردم دارند موقعیتی خوب برای سرمایه گذاری ایجاد می شود.

زندگی و کار در قبرس بسیار مطلوب است، کیفیت زندگی در این کشور به خاطر عواملی مانند آب و هوا، طبیعت زیبا، امنیت و مهمان نواز بودن مردم این کشور، بالا است. تعادل بین کار و خانواده از دیگر عوامل قابل توجه از زندگی در قبرس است.

در سال های اخیر دولت قبرس برای رشد اقتصاد و کمک به تجارت این کشور، تصمیم به جذب سرمایه گذار خارجی نمود، در نتیجه شرایطی برای ثبت شرکت توسط اتباع خارجی در قبرس تعیین کرد.

مهاجرت به قبرس از طریق ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در قبرس

  • اطلاعات لازم جهت ثبت شرکت شمال پیش نویس یادداشت ها و مقالاتی است که حقوق و تعهدات سهامداران شرکت را تعیین می کند.
  • شرکت های قبرس تقریبا می توانند به هرگونه تجارت قانونی مشغول باشند اما باید مجوز برخی مراکز نظارتی مانند بیمه، بانک، مراکز وام دهی یا مشاوره سرمایه گذاری را کسب کنند.
  • یک شرکت ثبت شده در قبرس باید در آن کشور دفتر داشته باشد و فردی را به عنوان منشی استخدام کند، می تواند مقیم یا غیر مقیم باشد.
  • حداقل تعداد مدیران و سهامداران در یک شرکت خصوصی یک نفر است و هیچ گونه محدودیت قانونی برای ملیت یا محل اقامت آنها وجود ندارد.
  • مشخصات مدیران و سهامداران در دفتر ثبت شرکت ها، ثبت می شود و برای عموم منتشر می شود. جزئیات مالکین ذینفع فقط توسط ASP جمع آوری می شود و در هیچ ثبت عمومی قرار نمی گیرد. این به عنوان چهارمین دست العمل اتحادیه اروپا برای مبارزه با پولشویی صورت می گیرد و الزامی است.
  • شرکت تاسیس شده در قبرس را باید سالانه تمدید کرد. شرکت باید 350 یورو سالانه پرداخت کند، اگر تاخیری در پرداخت صورت گیرد هزینه تاخیر نیز لحاظ می شود، و همچنین بازده سالانه خود را اعلام کند که شامل یک فرم با مشخصات مدیران، سهامداران و سهام ها است.
  • یک شرکت در قبرس باید سالانه صورت های مالی حسابرسی شده خود را جمع آوری و به مقامات ارائه دهد. حسابرسی حتی برای شرکت هایی که در سال مالی هیچ گونه معامله تجاری نداشته اند نیز نیاز است.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در قبرس

  • کپی مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)
  • اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن
  • بیزینس پلن (طرح کسب و کار)
  • فرم درخواست تاسیس کمپانی
  • گواهی تمکن مالی و گواهی بانکی سپرده سرمایه اولیه
  • ارائه آدرس معین برای دفتر کار
  • انتخاب نام شرکت

مراحل ثبت شرکت در قبرس

مراحل ثبت شرکت بسته به نوع شرکت، قبرس شمالی یا جنوبی متغیر است. در ادامه این مراحل به اختصار ذکر شده است:

  1. انتخاب بین ثبت شرکت در قبرس شمالی یا قبرس جنوبی
  2. انتخاب نوع شرکت
  3. انتخاب نام مناسب برای شرکت که بر اساس قوانین مشخص شده در قبرس باید انجام شود
  4. تعیین اعضای شرکت و میزان سهم هر یک از اعضا
  5. آماده سازی اساسنامه شرکت
  6. تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت
  7. ارائه آدرس برای شرکت
  8. افتتاح حساب بانکی برای شرکت
  9. دریافت کد مالیاتی و کد بیمه
  10. استخدام نیروی مورد نیاز برای راه اندازی شرکت

انواع شرکت های قابل ثبت در قبرس

متقاضی ثبت شرکت باید با توجه به اهدافش نوع شرکتی که میخواهد در قبرس شمالی یا قبرس جنوبی راه اندازی کند را انتخاب کند، هر نوع از این شرکت ها اختیارات متفاوتی را به موسس می دهند.

  • شرکت با مسئولیت محدود
    در این نوع شرکت هر سهامدار بر اساس میزان سهم خود دارای قدرت و اختیار است و قابلیت فروش سهم را به طور آزاد به سهامدار می دهد. این نوع محبوب ترین نوع شرکت است.
  • شرکت سهامی عام
    این شرکت ها سهام اولیه خود را از طریق فروش سهام به عموم به دست می آورند.
  • شرکت سهامی خاص
    سهام اولیه این شرکت ها از بنیان گذار آن تامین می شود. فروش سهم با رعایت حق تقدم صورت پذیر است.
  • دفتر شعبه شرکت
    در این نوع، شرکت مادر در خارج از قبرس تاسیس و قرار دارد و نیاز به دریافت مجوز دارد.
  • نمایندگی شرکت
    این نوع نیازی به سرمایه ندارد، می توان گفت این نوع شرکت در اصل نقش بازاریاب شعبه اصلی را ایفا می کند.

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در قبرس نیازی به سرمایه اولیه ندارد! موسس می تواند پس از ثبت شرکت در قبرس با توجه به نوع بیزینس سرمایه مورد نظر و نیاز را به حساب شرکت واریز کند.

مبلغ سرمایه اولیه برای شرکت های خدماتی 65000 یورو، و برای شرکت های تریدینگ 171000 یورو است. این مبلغ باید از طریق بانک های خارج از قبرس (به جز ایران)، پس از افتتاح حساب به حساب بانکی شرکت تازه تاسیس شده در قبرس واریز شود. این مبلغ در هر زمانی به راحتی قابل برداشت است.

اخذ اقامت قبرس از طریق ثبت شرکت

روش ثبت شرکت یکی از زیر مجموعه های روش سرمایه گذاری است، اگر متقاضی قصد دارد از این روش اقامت قبرس را دریافت کند، باید بداند که از طریق ثبت شرکت در قبرس نمی تواند اقامت دائم یا تابعیت این کشور را کسب کند، ولی از سایر روش های سرمایه گذاری این موضوع ممکن است.

متقاضیانی که قصد دارند از طریق سرمایه گذاری اقامت این کشور را کسب کنند می توانند از طریق گلدن ویزای قبرس یا خرید ملک در قبرس اقامت دائم این کشور را کسب کنند، اگر هم تمایل به گرفتن پاسپورت این کشور دارند از طریق خرید ملک در قبرس این امر در کوتاه ترین زمان ممکن صورت میگیرد.

دریافت اقامت قبرس یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای اخذ اقامت یک کشور اروپایی به شمار می رود، که از دو روش و دو میزان هزینه متفاوت صورت می پذیرد. از طریق گلدن ویزای قبرس، فرد با خرید یک ملک با قیمت 300,000 یورو می تواند اقامت این کشور را کسب کند. با خرید ملک به قیمت 2 میلیون یورو در قبرس، متقاضی می تواند پاسپورت این کشور را دریافت کند.

سخن پایانی اینکه، با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان شد، پیش از هرگونه اقدامی اطلاعات بروز و کافی را از نوع شرکتی که می خواهید به ثبت برسانید و اینکه در قبرس شمالی یا قبرس جنوبی، به دست آورید. قبرس عضو اتحادیه اروپا است، کیفیت زندگی بالایی دارد، نرخ مالیات پایینی دارد و به شما امکان زندگی در کشور اروپایی را می دهد اما نباید سایر مسائل مانند کشور قبرس عضو حوزه شینگن نیست، بین قبرس شمالی و جنوبی تنش وجود دارد و از این روش شما نمی توانید اقامت این کشور یا تابعیت آنجا را کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا