مهاجرتنکات کاربردی برای مهاجرت

لیست کشورهایی که با سرمایه گذاری اقامت می دهند

به دلیل بی ثباتی اقتصاد ایران و نوسانات زیاد آن، بسیاری از مردم تصمیم به سرمایه گذاری در سایر کشور ها که شرایط اقتصادی مناسب و سوددهی خوبی دارند، میگیرند.

برخی دیگر از مردم برای اخذ اقامت سریع تر اقدام به سرمایه گذاری در سایر کشور ها میکنند. با توجه به خواسته مهاجرتی شخص مانند دائمی بودن یا موقت بودن آن یا اخذ پاسپورت کشور مقصد شخص می تواند روش مورد نظرش را انتخاب کند.

سرمایه گذاری دارای روش هایی مانند ثبت شرکت، خرید سهام و خرید ملک می باشد، که هر کدام در کشورهای مختلف دارای تاثیرات و قوانین مختص به خود هستند، از این رو متقاضی باید تحقیقات لازم و کافی را به عمل بیاورد.

لیست کشورهایی که با سرمایه گذاری اقامت می دهند

آمریکا

تاسیس شرکت؛

در این روش متقاضی می تواند 1.8 میلیون دلار در یک کسب و کار تازه تاسیس هزینه کند، یا مبلغ 900,000 دلار در کسب و کاری که توسط دولت آمریکا تایید شده باشد و در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته قرار دارد سرمایه گذاری کند، و برای تایید شرکت و اخذ اقامت آمریکا باید 10 کارمند آمریکایی در کسب و کار خود استخدام کند و به صورت دائم کسب و کارش را مدیریت کند.

پرتغال

خرید ملک؛

در ابتدا به متقاضی اقامت 1 ساله داده می شود، پس از گذشت یک سال و حفظ ملک و سرمایه در دو نوبت ویزاهای 2 ساله به وی داده می شود، پس از گذشت 5 سال و حفظ سرمایه به متقاضی اقامت دائم داده می شود. برای دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک باید سرمایه ای حدود 280,000 الی 500,000 یورو برای تهیه ملک را دارا بود. در صورت بیشتر بودن سرمایه از 500,000 یورو هیچ شرط خاصی وجود ندارد اما اگر کمتر باشد باید شرایط آنها را بسته به مبلغ بررسی کرد.

تمکن مالی؛

در این روش متقاضی باید اثبات کند توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانوادش را بدون کار کردن دارد، باید درآمد سالانه متقاضی 9000 یورو باشد که برای همسر وی 4500 و برای فرزندان زیر 21 سال 3000 یورو می باشد، با این حال اخذ اقامت از این روش کاملا تضمینی نیست و بستگی به تصمیم مسئولین دارد.

ثبت شرکت؛

با تاسیس یک کسب و کار شخصی می توان از این روش اقامت پرتغال را دریافت کرد، برای کسب اقامت از این روش تاسیس شرکت الزامی نیست اگر متقاضی یک بیزینس پلن قوی و مستدل به دولت پرتغال نشان دهد می تواند اقامت این کشور را کسب کند اندازه و حوزه این بیزینس پلن نیز مهم نیست.

کانادا

در سال های اخیر و طبق تغییرات ایجاد شده در قوانین کشور کانادا، فقط در صورت سرمایه گذاری در استان کبک می توان اقامت این کشور را دریافت کرد، از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی در استان کبک می توان اقامت دریافت کرد، متقاضی باید تمام دارایی خود را به دولت کانادا نشان دهد و می تواند حداکثر دو سوم آن را سرمایه گذاری کند. برای مثال شخصی 2 میلیون دلار کانادا سرمایه دارد و 1,200 میلیون آن را سرمایه گذاری می کند.

یونان

خرید ملک؛

یکی از پرطرفدار ترین روش های مهاجرت به یونان است، متقاضی می تواند پس از اخذ اقامت این کشور در هر زمان ملک را به فروش برساند و از سرمایه اش به طریقی دیگر استفاده کند. برای اخذ اقامت یونان متقاضی باید ملکی به ارزش 250,000 یورو خریداری کند، این ملک می تواند در هر نقطه ای از این کشور واقع شده باشد و فرقی نمی کند تجاری باشد یا مسکونی.

تمکن مالی؛

در این روش متقاضی باید اثبات کند توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانوادش را بدون کار کردن دارد، باید درآمد سالانه متقاضی 40,000 یورو باشد تا پرونده مهاجرتش به جریان بیفتد.

ثبت شرکت؛

متقاضی برای اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت از این روش باید مبلغ 250,000 یورو در تاسیس یک کسب و کار در یونان سرمایه گذاری کند.

استرالیا

در صورتی که متقاضی شرایط راه اندازی یک کسب و کار جدید یا توانایی مدیریت و رهبری یک کسب و کار فعال در استرالیا را دارد و همچنین از سرمایه خوبی برخوردار است، می تواند برای ویزای ساب کلاس 188 استرالیا اقدام کند تا اقامت این کشور را دریافت کرده و از سایر مزایا بهره مند شود.

 اسپانیا

تمکن مالی؛

از طریق تمکن مالی می توان اقامت این کشور را دریافت کرد، اما متقاضی حق کار کردن ندارد و باید درآمدی سالانه 27.155 هزار یورو داشته باشد، که از طریق حساب بانکی و درآمد هایش خارج از کشور اسپانیا هزینه های زندگی خود و خانواده اش را در این کشور تامین کند. به ازای هر نفر مقداری به آن درآمد سالانه اضافه می شود برای مثال برای حضور همسر حدود 6768 هزار یورو اضافه می شود.

ویزای طلایی؛

با خرید ملک به مبلغ 500,000 یورو در اسپانیا می توان به سرعت و راحتی اقامت اسپانیا را کسب کرد.

فرانسه

از طریق تمکن مالی می توان اقامت دائم این کشور را کسب کرد، اما متقاضی باید درآمد ماهانه 1300 یورو از طریق منابع خارج از کشور داشته باشد که بتواند هزینه های زندگی خود و خانواده اش را تامین کند، متقاضی اجازه کار در این کشور را ندارد و حضور دائمی در فرانسه الزامی نیست.

ترکیه

از طریق خرید ملک در ترکیه می توان اقامت دائم یا موقت این کشور را کسب کرد، اگر ملکی به مبلغ 200,000 الی 250,000 لیر خریداری شود اقامت موقت و اگر ملکی به مبلغ 250,000 دلار خریداری شود می توان اقامت دائم ترکیه را دریافت کرد.

رومانی

با خرید ملک یا سرمایه گذاری در یک کسب و کار می توان اقامت دائم رومانی را دریافت کرد، باید با توجه به مبلغ تعیین شده توسط دولت رومانی سرمایه گذاری انجام شود، اما این کشور مبلغ پایین تری برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است.

قبرس شمالی

در کشور قبرس شمالی محدودیتی برای خرید ملک توسط افراد بومی و غیر بومی وجود ندارد، اما برخلاف برخی از کشور ها که برای خرید ملک حتما باید با یک فرد بومی شریک شد، در این کشور فرد غیر بومی می تواند ملک خریداری کند و به تنهایی مالک آن باشد. مبلغ ملک در این کشور نسبت به سایر کشورها پایین تر است، به طوری که با حداقل 5 میلیارد می توان ملک خریداری کرد و برای اقامت خود و خانواده اقدام کرد.

سخن پایانی

اگر سرمایه کافی را دارید سرمایه گذاری در کشورهایی با اقتصاد پایدار، توسعه یافته و پویا می تواند برای سرمایه شما امن و سودده باشد. اگر قصد مهاجرت دارید سرمایه گذاری روشی سریع و آسان است و می تواند برای شما مزایای خوبی پس از دریافت اقامت به همراه داشته باشد. اما قبل از هرگونه اقدام باید از روش و مقصد انتخابی و تمام شرایط و قوانینش آگاه و مطلع باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا