مهاجرتمهاجرت به کانادانکات کاربردی برای مهاجرت

بهترین موسسه مهاجرتی به کانادا

مسائل مهاجرتی در سال های اخیر به خصوص در کشورهای خاورمیانه و آسیایی چالش هایی را برای متقاضیان اخذ ویزا به وجود آورده است. از آنجایی که درخواست مهاجرت از کشورهای آسیایی به کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا افزایش پیدا کرده است، کشورهای مقصد قوانین سختگیرانه تری را برای پذیرش مهاجر تعیین کرده اند.

کشور کانادا برنامه های مهاجرتی متعددی را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور ارائه داده است که هرکدام برخی قوانین خاص به خود را دارند، از رو بسیاری از متقاضیان آشنایی و اطلاعات کافی برای اقدام به مهاجرت را ندارند و اگر بدون داشتن اطلاعات کافی اقدام کنند احتمال ریجکت شدن درخواستشان بالاتر می رود.

موسسات مهاجرتی با دارا بودن تجربه، مشاورین متخصص و وکلای ماهر و معتبر می تواند اطلاعات کامل و دقیق را در اختیار متقاضیان قرار دهد، آنها را در انتخاب روش و مقصد مناسب راهنمایی کند، مشکلاتشان را رفع کند و به سوالات متقاضیان پاسخ دهد.

اما در این حوزه نیز افرادی هستند که فقط به دنبال سود و منفعت خودشان باشند. ممکن است از متقاضی هزینه های زیادی دریافت کنند و خدماتی ارائه ندهند. از این رو متقاضی باید در انتخاب موسسه درست و معتبر وسواس و وقت لازم را به خرج دهد تا از اتلاف سرمایه و زمانش جلوگیری شود.

بهترین موسسه مهاجرتی به کانادا

ویژگی های موسسه مهاجرتی به کانادا

اولین قدم برای مراجعه به یک موسسه مهاجرتی معتبر بودن، شناخته شده بودن و مورد اعتماد بودن آن در نزد مردم است؛ از این رو موسسه باید چنین فاکتورهایی را دارا باشد:

    • فعالیت زیر نظر وزارت علوم
      موسسه ای که در حوزه مهاجرت تحصیلی به کانادا فعالیت دارد باید مورد تایید وزارت علوم باشد و نام آن در لیست سالانه موسسه های مهاجرتی مجاز موجود در سایت وزارت علوم منتشر شود.
    • دارا بودن پروانه فعالیت
      یک موسسه مهاجرتی خوب و معتبر باید مجوز و پروانه فعالیت حقیقی و حقوقی در زمینه امور مهاجرت را دارا باشد و لازم است این پروانه در معرض دید عموم قرار داشته باشد. قاعدتا فعالیتی بسیار قانونمند همچون مهاجرت بدون داشتن پروانه و مجوز ممکن نیست.
    • بهره مندی از وکلای مجاز
      از آنجایی که مهاجرت امری کاملا قانونی و بر پایه علم حقوق است، باید توسط وکلای متخصص در این حوزه صورت گیرد، از این رو موسسه مهاجرتی باید با وکلای دادگستری مجاز و متخصص همکاری کند و از دانش و تخصص آنها بهره بگیرد. این وکلا مجاز باید عضو انجمن Canadian provincial and territorial law society بوده یا از اعضا Notary استان کبک که عضو Chambre des Notaire du Quebec هستند باشد. این وکلا می توانند از بین مشاورین اعضای شورای قانون گذاری مهاجرت کانادا انتخاب شوند.
    • برخورداری از هویت و برند
      یک موسسه مهاجرتی معتبر و با هویت دارای مکان ثابت، تلفن های ثابت، لوگو و سایت معتبر است. به وضوح امری مهم مانند مهاجرت نمی تواند به واسطه یک صفحه اینستاگرام و یک خط تلفن همراه پیش برود!
    • ارائه مشاوره غیر مشروط
      برای مهاجرت متقاضی باید با توجه به شرایط و موقعیت شخصی اش انتخاب و تصمیم گیری کند، در نتیجه موسسه مهاجرتی وظیفه دارد مشاوره ای معقولانه به متقاضی، در جهت تصمیم و انتخابش بدهد.
    • عملکرد بروز
      یک موسسه مهاجرتی باید در کنار اینکه طی یک دوره طولانی فعالیت داشته، از جدید ترین قوانین مطلع باشد و بر اساس آنها عمل کند.
  • تخصص در مهاجرت به کانادا

وظایف موسسه مهاجرتی

  • برای اخذ هرگونه ویزا، متقاضی نیازمند داشتن دانش، اطلاعات و تخصص کافی است. از این رو موسسه های مهاجرتی با همکاری وکلای مهاجرتی متقاضیان را در طی کردن مسیر های مختلف و پیچیده مهاجرت راهنمایی می کنند.
  • شرایط و قوانین کشورها و روش های مختلف متغیر و متفاوت هستند، از این رو متقاضیان با کمک موسسه ها و وکلای مهاجرتی می توانند این مسیر ها را آسان تر طی کنند.
  • موسسه و وکلای مهاجرتی با داشتن دانش کافی می توانند با ذکر برخی نکات یا پیشنهاد برخی روش ها پروسه مهاجرت متقاضی را تسریع بخشند، یا شانس او را در کسب ویزای کوتاه یا بلند مدت افزایش دهند.
  • بخشی از وظیفه موسسه مهاجرتی راهنمایی متقاضی جهت انتخاب بهترین مقصد با توجه به هدفش از مهاجرت است.
  • موسسه مهاجرتی باید روش و مقصدی را که متقاضی انتخاب کرده بسنجد و تمام مزایا، معایب، سختی ها، چالش ها، شرایط و قوانینی که متقاضی در پروسه یا پس از مهاجرت با آنها مواجه می شود را، برای او شرح دهد.

انواع موسسه های مهاجرتی

موسسه های مهاجرتی چه در تهران چه سایر شهرهای ایران خدمات مختلفی ارائه می دهند. به طور کلی این موسسات به 4 دسته تقسیم می شوند:

  1. مهاجرت کاری
  2. مهاجرت تحصیلی
  3. مهاجرت برای زندگی
  4. اخذ ویزای توریستی

انتخاب بهترین موسسه مهاجرتی در ایران

مسئله ای که در یافتن و انتخاب موسسه مهاجرتی با آن مواجه می شوید، سنجش و گزینش بهترین موسسه است. این امر با در نظر گرفتن چندین فاکتور صورت میگیرد، که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم

  • تحقیقات عمیق و کسب اطلاعات
    برای انتخاب موسسه ای که میخواهید امری مهم مانند مهاجرت را از طریق راهنمایی های آنها انجام دهید، فقط به تحقیق از طریق اینترنت بسنده نکنید. برخی از افراد سودجو اطلاعاتی غلط یا وعده هایی مانند تضمین اخذ اقامت دائمی به متقاضی می دهند درحالی که ممکن است آن شخص شرایط اخذ ویزا مهاجرت و سفر را نداشته باشد. یا حقایقی مانند ریسک ها، خطرات، احتمالات و قوانین سختگیرانه ای که لازم است متقاضی از آنها مطلع باشد تا با شرایط خودش بسنجد و تصمیم درست بگیرد را با وی در میان نمی گذارند.
  • استعلام موسسات مهاجرتی
    فعالیت قانونی و اعتبار موسسه مورد نظر را از طریق سامانه استعلام اشخاص حقوقی با نام شرکت و یا شماره ثبت و شماره ملی شرکت می توانید بررسی کنید.
  • بررسی وب سایت و مراجعه حضوری
    شرکت های معتبر اطلاعات گسترده و جامعی در وب سایت خود منتشر می کنند، اما وب سایت موسسات آماتور اطلاعات محدود و اولیه ای دارد، با این حال این فاکتور به تنهایی کافی نیست!
    مراجعه حضوری به دفتر موسسه و بررسی آن را در اولویت قرار دهید و در زمان مشاوره اطلاعات مشاورین، وکلا و نحوه پاسخ به سوالات خود را در نظر بگیرید.
  • عدم پرداخت مبالغ و ارائه مدارک نامتعارف
    فقط مدارکی را ارائه کنید و مبالغی را پرداخت کنید که مبتنی بر تعرفه های است که خود موسسه اعلام کرده است، مدارک مورد نیاز همواره در وب سایت رسمی کشور مقصد ذکر شده اند که می توانید از طریق آنها بررسی های لازم را انجام دهید.
  • نحوه پشتیبانی از متقاضی
    موسسه موظف است از ابتدا پروسه مهاجرت تا انتها آن همواره کنار متقاضی باشد، مشکلات را رفع کند و سوالات متقاضی را پاسخ دهد.
  • بررسی سوابق
    فعالیت ها و سوابق موسسه مهاجرتی مورد نظرتان را بررسی کنید. بررسی پرونده های موفق می تواند بخشی از این مرحله باشد، اما این موضوع را نیز در نظر بگیرید که موفقیت پرونده به کشور مقصد و همکاری و شرایط متقاضی نیز بستگی دارد و همه چی از سوی موسسه مهاجرتی نیست.

چه کسانی باید به وکیل مهاجرت مراجعه کنند؟

مهاجرت به کشوری جدید به طور کلی پیچیده و دشوار است و طی کردن این مسیر به تنهایی سخت خواهد بود. اما برخی افراد هستند که شرایطی خاص تر دارند که بهتر است برای پایین آمدن ریسک مسیرشان از یک وکیل مهاجرت معتبر و متخصص کمک بگیرند.

  • افرادی که سابقه ریجکتی دارند در اقدام مجدد از یک وکیل مهاجرتی ماهر کمک بگیرند، تا بتوانند مشکلی در درخواستشان بوده را برطرف کند و احتمال دوباره ریجکت شدن را پایین بیاورند.
  • افرادی که با تاخیر زیاد ویزای خود را دریافت نکرده اند.
  • افرادی که روش مهاجرت آنها درصد ریسک بالای ریجکتی دارد.
  • کارفرمایی که می خواهد نیروی کار خارجی استخدام کند.
  • افرادی که وقت یا دانش کافی پیگیری این پروسه را ندارند.

10تا از بهترین موسسه های مهاجرتی به کانادا در ایران

  1. ریسا گروپ
    یک موسسه فعال در زمینه ی مهاجرت به آمریکا، کانادا، دومنیکا و کشورهای اروپایی می باشد. علاوه بر تهران در کالیفرنیا-آمریکا و گوتنبرگ-سوئد نیز دفاتر فعال و ثبت شده دارد.
  2. ویکو
    یک موسسه کاریابی و مهاجرتی از موسسات معتبر و دارای مجوز اعزام نیروی کار به شماره 60192 می باشد.
  3. پارسی کانادا
    موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت، یکی از موسسات قدیمی در زمینه انواع روش های مهاجرت به کانادا می باشد. این موسسه دارای بیش از 300 مشاوره متخصص و وکلای رسمی مهاجرتی است.
  4. ویزا موندیال
    این موسسه به صورت تخصصی در زمینه های مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و… به کانادا، با بیش از 10 سال سابقه است.
  5. ویزا 724
    یکی از موسسات معتبر برای اخذ ویزا کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، دبی و… است که در زمینه های دیگری مانند رفع ریجکتی و گرفتن وقت سفارت نیز فعالیت دارد. این موسسه دارای مجوزهای لازم جهت اخذ اقامت کانادا از جمله مجوز رسمی وزارت کار، مجوز رسمی موسسه حقوقی بین المللی لیبرا و… می باشد.
  6. گو تو تی آر
    موسسه گوهران تیام آرتا با نام تجاری Go2tr در زمینه مهاجرت به کانادا فعالیت دارد. این موسسه با بهره گیری از چندین مشاوره متخصص در زمینه های مهاجرت تحصیلی، کاری، ازدواج، سرمایه گذاری و… پرونده های متقاضیان را به طور تخصصی پیش می برد.
  7. اصطهباناتی
    موسسه حقوقی وکلای برگزیده یکی از قدیمی ترین موسسات مهاجرتی در شهر شیراز است، که در حال حاضر در شهرهای تهران، مشهد، رشت و اصفهان شعبه دارد. متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا یا کشورهای اروپایی را دارند می توانند این موسسه را در اولویت های انتخابی خود بگذارند.
  8. هلدینگ رسام
    یکی از موسسات مهاجرتی با تجربه در زمینه مهاجرت به کانادا، اروپا، آمریکا و… می باشد. این موسسه در کشور کانادا مجوز رسمی از سوی دولت فدرال کانادا با نام رسمی Rasam Holding Inc به ثبت رسیده است و میتواند پرونده مهاجرتی متقاضی را در کشور مقصد پیگیری کند.
  9. حوری
    این موسسه بیش از 20 سال سابقه در زمینه مهاجرت به کانادا دارد. این موسسه دارای مجوز رسمی از سوی کانادا و عضویت فعال ICCRC می باشد.
  10. رجبی
    این موسسه مهاجرتی و کاریابی سابقه بسیاری طولانی در زمینه مهاجرت به کشورهای کانادا و آمریکا دارد و چندین پرونده موفق به ثبت رسانده است.

سخن پایانی

کانادا کشوری مهاجر پذیر با شرایطی چشمگیر است. با این حال برای اطمینان از اینکه درخواست شما ریجکت نمی شود و می توانید مهاجرتی بی دردسر با بیشترین احتمال قبولی ویزا را داشته باشید بد نیست اگر از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی که به شما در انتخاب موسسه مهاجرتی مورد نظرتان کمک می کند را بیان کنیم. در ادامه این بر عهده شما است که کدام موسسه و کدام روش را برای مهاجرت خود و شروع زندگی و مسیر جدیدتان انتخاب کنید.

موفق باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا