مهاجرتمهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق آرایشگری

امروزه یکی از مشاغلی که در سراسر دنیا از آن خیلی استقبال می شود و درآمد بالایی دارد، آرایشگری است. در سال های اخیر صنعت مد و فشن پیشرفت چشمگیری داشته است، همین امر باعث شده حرفه آرایشگری بیشتر از پیش مورد توجه و درخواست قرار بگیرد.

شغل آرایشگری در کشور ترکیه نیز مانند سایر کشورهای جهان طرفدار های زیادی دارد، این حرفه درآمد بالایی دارد و برای افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند می تواند سبب اخذ اقامت شود.

پرداختن به حرفه آرایشگری در ترکیه برای شما کسب سابقه بین المللی را به همراه خواهد داشت و همچنین متود های جدید آرایشگری را خواهید آموخت.

مهاجرت به ترکیه از طریق آرایشگری

مراحل اخذ ویزای آرایشگری ترکیه

  1. دریافت اطلاعات دقیق
    برای اقدام کردن جهت اخذ ویزای آرایشگری ترکیه، که یک ویزای معمولی تجاری است، بهتر از اطلاعات کافی و بروز دریافت کنید تا در ادامه مسیر به مشکل برنخورید؛
  2. آماده سازی مدارک
  3. پرداخت هزینه و ثبت نام
    باید هزینه های مربوط به ویزا پرداخت شود، درخواست خود را به صورت آنلاین یا سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود ثبت کنید؛
  4. مصاحبه و مراحل اداری
    احتمال اینکه از شما درخواست شود در یک مصاحبه حضوری شرکت کنید وجود دارد، و همچنین باید سایر مراحل اداری مورد نیاز این روش از مهاجرت طی شود؛
  5. دنباله روی مدارک
    پس از ارائه مدارک و مصاحبه، ممکن از سفارت ترکیه از شما مدارک اضافی یا اطلاعات تکمیلی درخواست کند؛
  6. صدور ویزا
    در صورت طی شدن 5 مرحله ذکر شده و تایید سفارت ترکیه ویزای شما صادر می شود و می توانید آماده ورود به ترکیه شوید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای آرایشگری ترکیه

  • داشتن سابقه کار قابل ارائه به عنوان آرایشگر برای آرایشگری در ترکیه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان ترکی یا انگلیسی
  • آدرس محل اقامت (سند مالکیت یا اجاره نامه)
  • مدارک شناسایی و پاسپورت
  • گواهی تمکن مالی

روش های اخذ ویزای آرایشگری ترکیه

  1. در روش اول می توانید یک کارفرما که به کار شما نیاز داشته باشد را از طریق سایت های کاریابی ترکیه ای پیدا کنید، سپس اقدام به دریافت ویزا کنید تا زمانی که به ترکیه می روید شغل شما آماده است. کارفرما برای شما بیمه پرداخت کرده و برایتان اجازه کار یا چالیشما ایزین دریافت می کند. در این روش اقامت معمولا 1 ساله است، اما در صورتی که شما و کارفرمایتان از روند کاری و… راضی بودید می توانید اقامت را تا 2 سال تمدید کنید.
    می توان در این دوره کارفرما را عوض کرد ولی باید به خاطر داشته باشید هرگونه تغییر چه در محل کار چه در کارفرما باید به اداره امور اتباع خارجی گزارش داده شود.
  2. در روش بعدی شما می توانید یک کارآفرین باشید! به این معنا که خودتان در ترکیه شرکتی به ثبت می رسانید و در اساسنامه آن ذکر می کنید که این شرکت خدمات آرایشگری ارائه می دهد. در این روش خود شما برای خودتان بیمه رد می کنید، سپس خرید تجهیزات را آغاز می کنید که بهتر است فاکتور همه خرید ها به نام شرکت ثبت شود.

پس از گذشت 5 سال فعالیت در این حرفه با رعایت تمامی قوانین و ضوابط می توانید درخواست دریافت شهروندی ترکیه را بدهید.

مدرک بین المللی آرایشگری در ترکیه

برای اخذ این مدرک می توانید از طریق مراکز آموزشی و دوره های مربوطه به آرایشگری که این مدارک را ارائه می دهند، اقدام کنید. این مدارک معمولا شامل دیپلم یا گواهینامه بین المللی آرایشگری هستند.

مراحل اخذ این مدرک:

  1. انتخاب دوره یا آموزشگاه
  2. ثبت نام و شرکت در دوره آموزشی
  3. شرکت و پاسخگویی به الزامات دوره
    باید در کلاس ها شرکت کنید، آزمون ها را قبول شوید و در صورت نیاز الزامات تئوری و عملی خواسته شده را اجرا کنید؛
  4. دریافت گواهینامه بین المللی.

از این موضوع مطمئن شوید که دوره ای که در آن می خواهید ثبت نام کنید شناخته شده و معتبر است.

در صورتی که به اطلاعات بیشتر و دقیق تر نیاز داشتید می توانید از سفارت یا ادارات مربوطه این اطلاعات را کسب کنید.

مجوز کار مستقل در ترکیه برای شغل آرایشگری

اگر تمایل دارید حرفه آرایشگری خود را به صورت مستقل پیش ببرید باید 5 سال در این کشور در این حوزه فعالیت کنید، سپس می توانید به سازمان کار و امور اجتماعی درخواست بدهید. سپس مسئولین جهت ایجاد پرونده از شما مدارکی درخواست خواهند کرد، پس از تهیه و ارائه این مدارک باید منتظر طی شدن مراحل اداری باشید، اگر در مدارک ارائه شده نواقصی کشف شود از شما خواسته می شود طی زمان مشخص شده آن ها را برطرف کنید. اگر در نهایت مدارک شما توسط مسئول مشخص تایید شد، مجوز شما صادر خواهد شد.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که اگر به صورت مستمر در شغلی که برای آن مجوز کار مستقل دریافت کرده اید مشغول نباشید مجوز شما باطل خواهد شد!

درآمد آرایشگری در ترکیه

حقوق آرایشگران بسته به تخصص، سابقه کار و موقعیت جغرافیایی می تواند متغیر باشد. به طور کلی می توان میزان حقوق آرایشگران را تا حدودی به موارد زیر وابسته دانست:

  • تخصص و مهارت: مسلما آرایشگرانی که تخصص و سابقه بیشتری دارند حقوق بیشتری هم دریافت می کنند چون خدمات آنها ارزش بیشتری دارد؛
  • محل کار: در شهرهای بزرگی مانند استانبول درآمد بیشتر از شهرهای کوچک تر است؛
  • نوع کار و فعالیت
  • تجربه و سابقه کار

به طور حدودی افرادی که سابقه و تجربه کاری بیشتری دارند ماهانه 60,000 لیر، و افرادی که سابقه و تجربه کاری کمتری دارند ماهانه 6000 لیر دریافت می کنند.

سایت های کاریابی ترکیه

  • Cvyolla
  • Kariyer
  • Eleman
  • Sahebindan

در انتها باید به این مورد اشاره کرد که اگر در حرفه آرایشگری تازه کار هستید، مدرک معتبر ندارید و به زبان انگلیسی تسلط ندارید بهتر است فعلا به مهاجرت به ترکیه فکر نکنید، زیرا نداشتن هیچ یک از این موارد باعث ریجکت شدن درخواست شما یا ناموفق بودن مهاجرت شما به ترکیه خواهد شد. افرادی که بدون مهارت و تجربه کافی در این حرفه به ترکیه مهاجرت میکنند با مشکلات زیادی از نظر روانی و شرایط عادی زندگی و کاری مواجه خواهند شد؛ معمولا کارفرمایانی هستند که این افراد را شناسایی می کنند از آنها تا آنجایی که ممکن باشد کار می کشند بدون اینکه دستمزد به آنها پرداخت کنند و در نهایت آنها را اخراج می کنند.

اگر به زبان انگلیسی و ترکی تسلط داشته باشید به راحتی کار پیدا میکنید و درآمد بالاتری خواهید داشت. اگر به عنوان یک کارآفرین به ترکیه مهاجرت می کنید و شرکت خود را تاسیس می کنید تسلط به زبان انگلیسی کافی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا