مهاجرتمهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

قبرس شمالی دارای اقتصادی رو به رشد است، از این سرمایه گذاران داخلی و خارجی فرصت های خود و قابل توجهی برای سرمایه گذاری در این کشور را دارند. رشد اقتصادی قبرس شمالی به دلیل نو پا بودن، جمعیت کم و مالیات کم به سرمایه گذاران خارجی اجازه فعالیت در بازار اقتصادی این کشور را می دهد. از دید بین المللی به دلیل اینکه قبرس شمالی پل ارتباطی بین قاره ها تلقی می شود موقعیت خود را ارتقا بخشیده است.

طبق بررسی هایی که روی حوزه سرمایه گذاری قبرس شمالی انجام شده است، معمولا سرمایه گذاری در این کشور در زمانی کوتاه، حدود 3 سال، سودآور خواهد بود! یکی از مورد توجه ترین موقعیت های سرمایه گذاری در قبرس شمالی در حال حاضر، بخش املاک و مستغلات است.

یکی از نکات قابل توجه درباره مهاجرت به قبرس شمالی از روش سرمایه گذاری این است که اگر سرمایه گذاری شما به حداکثر نرخ های تعیین شده توسط دولت برسد می توانید در مدت زمان کوتاهی تابعیت و پاسپورت این کشور را اخذ نمایید.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

شرایط مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

  • داشتن حداقل سرمایه معادل 40,000 یورو تا بتوانید از طریق روش مناسب سرمایه گذاری کنید و سودآوری داشته باشید
  • تهیه، تنظیم و ارائه مدارک مورد نیاز
  • مشخص کردن روش مورد نظر
  • مشخص کردن هدف
  • مشخص کردن بودجه مورد نظر

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

  • مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس
  • مجوز اقامت موقت
  • رزومه شغلی
  • تاییدیه بانکی برای حساب بانکی قبرس
  • سند ملک یا اجاره ملک برای اقامت در قبرس شمالی
  • بیمه درمانی

روش های مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

طبق قانون قبرس شمالی، هرگونه فعالیت اقتصادی باید در چارچوب یک شرکت ثبت شده انجام شود. برای ایجاد و ثبت شرکت بهتر است از یک شخص با تجربه و خبره در صنعت و حوزه مورد نظر خود در تجارت و سرمایه گذاری مشورت گرفته شود. تاسیس شرکت ها در قبرس شمالی توسط دفاتر مشاوره مالی انجام می شوند، که همین دفاتر نیز تحت نظارت نهادهای مرکزی به همین عنوان هستند.

پس از ثبت شرکت به موسس اقامت 2 ساله تعلق میگیرد، تا هر زمانی که شرکت فعال باشد و هزینه بیمه و مالیات های مربوطه را پرداخت شود، موسس می تواند اقامت خود را تمدید کند. بعد از مدتی می توان برای کسب اقامت دائم اقدام کرد.

حتی راه اندازی یک مغازه ساده به یک شرکت ثبت شده نیاز دارد، هرچند از یک شرکت ثبت شده می توان برای راه اندازی چندین مغازه و بیزینس استفاده کرد، در کل حتما باید از یک شرکت ثبت شده استفاده شود.

  • برای راه اندازی شرکت حدود 120 دلار به مدت 3 الی 4 ماه باید در حساب بانکی قبرس شمالی متقاضی باشد
  • 10 دلار به صورت دائم در حساب بانکی موسس تا زمانی که شرکت فعالیت دارد بلوکه خواهد شد و شخص به آن هیچ دسترسی ندارد
  • هزینه های ثبت شرکت شامل هزینه ها امور اداری در قبرس شمالی، حسابدار، مجوزهای لازم از نهادهای مختلف حدود 7000 دلار خواهد بود
  • برای راه اندازی یک شرکت حداقل به 2 شخص که یکی از آنها قبرسی باشد نیاز است
  • 2 شخصیت خیلی مهم در شرکت حسابدار، که بهتر است قبرسی باشد که از شرایط و قوانین به خصوص قوانین مالیاتی آشنا باشد، و وکیل هستند.

انواع شرکت جهت ثبت در قبرس شمالی

  • شرکت تجاری (Trading Company)
    این نوع شرکت ها شامل خرید، فروش، صادرات، واردات و هر نوع روش دیگری برای کسب درآمد است. این نوع شرکت های برای کسب درآمد هیچ گونه محدودیتی ندارند.
  • شرکت خدماتی (Service Company)
    اینگونه شرکت ها فقط اجازه ارائه خدمات دارند، حتی اگر خرید و فروش و درآمدی در این شرکت ها صورت گیرد باید بخاطر ارائه خدمات بوده باشد.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق خرید ملک

مدیران پروژه های معتبر معاملات املاک قبرس شمالی تسهیلاتی را برای خریداران ارائه داده اند، در اکثریت آنها خریدار با پرداخت حداقل 30% از مبلغ کل ملک می تواند برای دریافت اقامت خود و خانواده اش اقدام کند. مابقی مبلغ ملک به صورت اقساط بلند مدت و بدون بهره به فروشنده پرداخت می شود. طبق قانون قبرس شمالی، وقتی خریدار پرداخت اولیه را انجام می دهد صاحب قطعی ملک است و مدارک و قراردادش با فروشنده در سازمان ثبت اسناد به ثبت می رسد. این برای اطمینان از آن است که فروشنده ملک را به چند نفر نمی فروشد. برای خرید ملک نیازی به حضور شما در کشور قبرس نیست، زیرا روند اداری سختی ندارد

با توجه به رشد اقتصادی قبرس شمالی، قیمت ملک سالانه بین 15 الی 20 درصد رشد دارد.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق خرید اوراق قرضه

برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی از این روش باید 500,000 یورو در این زمینه سرمایه گذاری کنید. برای اینکه بتوانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید باید این سرمایه گذاری به مدت 3 سال در اوراق قرضه قبرس شمالی بماند. در ابتدا به متقاضی و خانواده او اقامت موقت و پس از گذشت 3 سال اقامت دائم داده می شود.

دریافت اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

برای اخذ اقامت دائم قبرس از دو روش در مسیر سرمایه گذاری می توانید اقدام کنید:

  • خرید ملک
    باید خانه ای به ارزش 65000 پوند خرید و درآمد همه اعضای خانواده به میزان کافی اعلام شده و لازم باشد. متقاضی باید از نظر جسمی سالم باشد و هیچ سوء پیشینه ای نداشته باشد. اگر خانه ای با قیمت زیر 65000 پوند برای خرید به متقاضی معرفی شود و خریده شود، از لحاظ سندی دارای مشکل است و متقاضی خارجی یا ایرانی نمی تواند اقامت قبرس را کسب کند.
  • ثبت شرکت
    باید شرکت ثبت شده مبلغی بالای 50,000 یورو باشد تا موسس وارد بازار تجارت و اقتصاد قبرس شمالی شود. در ابتدا یک اقامت 2 ساله به موسس تعلق میگیرد. اگر در طی این مدت هزینه های بیمه و مالیات دائما و مرتبا پرداخت شود می توان اقامت را دوباره تمدید کرد و پس از 5 سال اقامت دائم کسب کرد.

فرصت های سرمایه گذاری در قبرس شمالی

  • بخش گردشگری: قبرس شمالی دارای آب و هوای مطبوع، آثار باستانی ارزشمند و مکان های تاریخی و طبیعی فراوانی است. این کشور سالانه یک میلیون توریست را جذب خود می کند. در نتیجه سرمایه گذاری در بخش گردشگری به طور کلی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، بسته به نوع سرمایه گذاری، می تواند سودآور باشد.
  • بخش املاک و مستغلات: همانطور که در ابتدا مقاله بیان شد، بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی پویا و پر جنب و جوش است از این رو توجه سرمایه گذاران فراوانی را به خود جلب می کند، تقاضای مسکن در این کشور همیشه بالا است!
  • بخش آموزش: قبرس شمالی کشوری مهم در سرمایه گذاری در بخش آموزش است؛ طبق داده ها نزدیک به 7 میلیون دانشجوی بین المللی در سراسر جهان وجود دارد، هر دانشجو به طور متوسط 30,000 تا 50,000 دلار آمریکا در کشور خودش خرج می کند؛ در قبرس شمالی نیز نزدیک 90% از 120,000 دانش آموز در حال تحصیل در این کشور دانشجویان بین المللی هستند. قبرس شمالی دارای دانشگاه های معتبر است. دانشجویانی که برای تحصیل به قبرس شمالی مهاجرت می کنند سالانه 2% افزایش پیدا می کند.
  • بخش فناوری اطلاعات: با توجه به اینکه حدود 60,000 تا 70,000 دانشجو به این کشور برای تحصیل مهاجرت می کنند، پتانسیل خوبی برای نیروی کار ایجاد می کند. قیمت ها ارتباطی پایین و امکانات تکنوپارک ارائه شده در دانشگاه ها این کشور می تواند از مهم ترین ویژگی های بخش انفورماتیک باشد.
  • بخش حمل و نقل: حمل و نقل مسافر در این جزیره توسط تاکسی های تجاری انجام می شود، افرادی که به قبرس شمالی مهاجرت می کنند یا به آنجا سفر کرده اند پیشنهاد می کنند از وسایل حمل و نقل جایگزین استفاده شود. پس اگر برای این بخش ایده های خلاقانه و نو دارید می توانید روی این ایده های برای سوددهی میان مدت یا بلند مدت حساب کنید چون پایدار هستند و جایگزینی ندارد.

انتخاب روش سرمایه گذاری برای مهاجرت به کشوری جدید دارای ریسک بالایی است در عین حالی که روشی نسبتا سریع تر و راحت تری است. در استفاده از این روش بحث حجم زیادی از سرمایه و وقت شما در میان است پس باید حساب شده و با دقت بالا در مراحل اخذ ویزا و اقامت قدم بردارید.

مطمئنا با موضوعاتی که در مقاله بیان شد متوجه شرایط خوب کشور قبرس برای سرمایه گذاری و مهاجرت شدید، با دریافت اقامت یک کشور اروپایی دری جدید به روی زندگی شخصی و کاری شما باز خواهد شد و موفقیت های بیشتری در سطح بین الملل کسب خواهید کرد. ممکن است در قبرس با مسائلی مانند سطح پایین تسلط مردم به زبان انگلیسی، حمل و نقل ضعیف، بازار شغلی صنعتی ضعیف و… مواجه شوید؛ ولی در انتها این انتخاب شماست که یک مسیر و زندگی جدید را با تمام خوبی ها، بدی ها، تهدید ها و فرصت ها آغاز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا