مهاجرت به نیوزلندمهاجرتمهاجرت تحصیلی

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

نیوزلند واقع در جنوب غربی اقیانوس آرام است و از سایر کشورها به جز استرالیا فاصله زیادی دارد. این کشور با توجه به داشتن هفتمین سیستم آموزشی برتر در دنیا، رفاه اجتماعی مناسب، هزینه های تحصیل ارزان، تحصیل به زبان انگلیسی، ثبات اقتصادی عالی، امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال با مهاجرت تحصیلی، و… توانسته دانشجویان بین المللی فراوانی را به خود جذب کند.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه های نیوزلند

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • مدارک تحصیلی مقاطع پیشین به همراه ترجمه رسمی
  • مدرک زبان
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی و کاری
  • ارسال فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • رسید پرداخت بخشی از هزینه های شهریه
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی

مراحل دریافت پذیرش از دانشگاه های نیوزلند

  1. جمع آوری و آماده سازی مدارک مورد نیاز
  2. مدرک زبان آیلتس با نمره 6 الی 7
  3. مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر و انتخاب رشته و مقطع تحصیلی
  4. معادل سازی و ترجمه تمامی مدارک تحصیلی و…
  5. دریافت پذیرش تحصیلی
  6. اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • مدرک زبان
  • مدارک تحصیلی مقاطع پیشین
  • ارائه مدارک محل اقامت متقاضی در نیوزلند
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی بیمه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی

تحصیل در مقطع کارشناسی در نیوزلند

تحصیل در مقطع کارشناسی در نیوزلند حدود 3 سال زمان می برد و به طور کلی کمتر از سایر کشورها است زیرا تعداد واحد درس های عمومی در دانشگاه های این کشور کمتر است. دانشجویان با ارائه مدرک دیپلم و مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 می توانند تحصیل در این مقطع را آغاز کنند. همچنین شما اجازه کار 10 ساعت در هفته را برای تامین بخشی از هزینه های خود دارید. هزینه تحصیل در این مقطع حدود 4000 الی 6000 یورو در سال می باشد، این هزینه بسته به رشته و دانشگاه متغیر است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند

با داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 و مدرک کارشناسی معتبر می توانید تحصیل در این مقطع را در یکی از سه روش کارشناسی ارشد حرفه ای (برای دانشجویانی که قصد دارند رشته ای غیر از رشته تحصیلی مقاطع پیشین خود را دنبال کنند)، کارشناسی ارشد سنتی (برای دانشجویانی که قصد دارند در حوزه ای خاص فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند که حدود 2 سال زمان می برد) و کارشناسی ارشد تحصیلات تکمیلی (برای دانشجویانی که قصد دارند وارد بازار کار شوند و می خواهند در کمترین زمان مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند). دانشجویان برای تامین بخشی از هزینه های تحصیل خود اجازه کار 20 ساعت در هفته را دارند. هزینه های تحصیل در این مقطع بسته به نوع تحصیل و دانشگاه مورد نظر حدود 7000 الی 10,500 یورو در سال می باشد.

تحصیل در مقطع دکتری در نیوزلند

تحصیل در مقطع دکتری حدود 3 الی 5 سال زمان می برد. دانشجویان برای ورود به این مقطع نیاز به ارائه مدرک کارشناسی ارشد معتبر، مدرک زبان آیلتس با نمره 7، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی قوی و ارتباط با یک استاد راهنما دارند. تحصیل در مقطع دکتری در نیوزلند یکی از جذاب ترین موقعیت های مهاجرت تحصیلی است زیرا مدرک دکتری این کشور بسیار معتبر است و شهریه آن نسبت به سایر کشورها کمتر می باشد. دانشجویان اجازه کار تمام وقت دارند. هزینه های تحصیل در این مقطع حدود 4000 الی 5000 یورو در سال می باشد.

بورسیه های تحصیلی نیوزلند

بورسیه عالی دانشجویان بین المللی اوکلند (University of Auckland International student excellence scholarship)، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، کمک هزینه 10,000 دلار نیوزلند به 50 نفر.

بورسیه های کارشناسی ارشد تحقیقات بین المللی اوتاگو (University of Otago International research masters scholarship)، به 50 دانشجو در رشته های علوم پایه، بازرگانی، علوم انسانی و علوم بهداشتی پس از اتمام دوره آموزشی و شروع تحقیقات به مبلغ 15000 دلار نیوزلند تعلق میگیرد.

بورسیه تحقیقات بین المللی دکتری نیوزلند (New Zealand international Doctoral research scholarship)، این بورسیه برای تامین مخارج زندگی و پزشکی دانشجویان تا سقف 25000 دلار نیوزلند می باشد.

بورسیه سال اولی دانشگاه کانتربری به دانشجویان بین المللی (UC international first year scholarship)، این بورسیه به 25 دانشجو ممتاز که ابتدا تحصیل آنها می باشد تا یکسال به مبلغ حدودا 10,000 الی 20,000 دلار نیوزلند تعلق میگیرد.

بورسیه تحصیلی تونگاروا در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون (Tongarewa scholarship at Victoria university of Wellington)، این بورسیه به 10 دانشجو سال اولی دانشگاه ویکتوریا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در تمامی رشته ها به مبلغ 10,000 دلار نیوزلند اعطا می شود.

بورسیه های عالی دانشگاه وایکاتو (University of Waikato international excellence scholarship)، این بورسیه به 37 دانشجو در تمامی مقاطع و رشته ها اعطا می شود. اما دارای دو شرط است؛ اینکه دانشجو دریافت کننده بورسیه، هنگام دریافت بورسیه دانشجو دانشگاه وایکاتو نباشد و شهریه خود را پرداخت نکرده باشد.

برخی از بهترین رشته ها برای تحصیل در نیوزلند

  1. مهندسی عمران و راه سازی
  2. پزشکی
  3. دندانپزشکی
  4. علوم کامپیوتر
  5. حقوق و وکالت
  6. دامپزشکی
  7. کسب و کار و تجارت
  8. ارتباطات
  9. امور مالی و حسابداری
  10. مهندسی کشاورزی

بهترین دانشگاه های نیوزلند در 2024

  1. دانشگاه اوکلند
  2. دانشگاه اوتاگو
  3. دانشگاه ویکتوریا ولینگتون
  4. دانشگاه کانتربری
  5. دانشگاه ماسی

دریافت اقامت دائم نیوزلند از طریق مهاجرت تحصیلی

پس از اتمام تحصیل اگر تمایل به ادامه زندگی خود در نیوزلند داشته باشید می توانید ویزای کار پس از تحصیل که دارای 3 سال اعتبار است دریافت کنید و در این مدت شغل مناسب و ثابت برای خود پیدا کنید و مشغول به کار شوید. پس از 5 سال کار و زندگی در این کشور می توانید اقامت دائم نیوزلند را دریافت کنید، اگر طی 3 الی 5 سال دیگر قوانین این کشور را رعایت کنید و مالیات را پرداخت کنید می توانید درخواست تابعیت نیوزلند را بدهید.

مهاجرت تحصیلی به یک کشور با دانشگاه های معتبر می تواند تضمین کننده آینده شغلی شما و همچنین یک روش برای انتخاب مسیر و کشوری که قصد دارید زندگی خود را در آنجا ادامه دهید باشد. تحصیل در نیوزلند می تواند مزایایی مانند دریافت مدرک از یک کشور معتبر و زندگی در یک کشور پیشرفته را به شما اعطا کند اما دارای برخی چالش ها مانند هزینه های بالای زندگی، هزینه های مسکن بالا، تحولات ناگهانی طبیعی، و… می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا