مهاجرتمهاجرت به استرالیا

صفر تا 100 مهاجرت تحصیلی به استرالیا

با اختلاف زیاد استرالیا بیشترین نسبت سرانه دانشجویان خارجی را دارد. در سال 2019 دانشجویان خارجی به طور متوسط 26.7% جمعیت دانشجویان استرالیا را تشکیل می دادند. با توجه به کیفیت آموزش، انتخاب رشته های متنوع و فرصت های کاری پس از تحصیل، استرالیا را به مقصدی محبوب برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است.

دانشگاه های استرالیا دارای متد آموزشی مدرن و برتری هستند، می توان گفت دانشگاه های این کشور هم رده انگلیس، آمریکا و کانادا هستند. شاید هزینه های تحصیل در استرالیا بالا باشند اما اگر شما بورسیه تحصیلی دریافت کنید می توانید به طور رایگان تحصیل کنید و از خدمات کامل این کشور و متد تدریس مدرن آن بهره مند شوید.

امکان مهاجرت تحصیلی فقط به دانشگاه محدود نمی شود، امکان تحصیل از ابتدایی تا دکتری در استرالیا برای شما وجود دارد.

صفر تا 100 مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مدارس

مدارس استرالیا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. مدارس دولتی معمولا برای شهروندان استرالیایی است و والدینی که اقامت استرالیا را دارند، دانش آموزان خارجی ترجیح می دهند در مدارس خصوصی شبانه روزی تحصیل کنند زیرا نیازی به حضور والدین ندارند، اما حضور والدین در کنار فرزندان به اختیار خانواده دانش آموز است. کشور استرالیا به والدین دانش آموزی که در این کشور تحصیل می کند و خواهر و برادر کوچکتر از 7 سالش ویزای همراه می دهند، به نام ویزای گاردین (Guardian)؛ این امر برای دانش آموزی که زیر 18 سال دارد امکان پذیر است.

دانش آموزان 7 تا 12-13 سال در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند، سپس از این مقطع وارد مقطع دبیرستان می شوند و تا سن 17-18 سالگی در این مقطع تحصیل می کنند و بعد وارد دانشگاه می شوند. این امر ممکن است که دانش آموز دوره کالج را در دبیرستان جای دهد، دوره کالج معمولا بین سنین 15 تا 18 سالگی است.

کالج

دانش آموزان پس از اتمام پایه نهم می توانند وارد کالج های معتبر استرالیا شوند. در این کالج ها بهترین خدمات آموزشی ارائه می شود به همراه امکانات ورزشی و تفریحی، به منظور تعلیم و آموزش نیروهای کار آمد و آگاه. در این کالج ها تمرکز فقط بر روی تحصیل نیست، بلکه سعی می کنند به تمام زوایای پرورشی یک دانش آموز توجه داشته باشند؛ در کالج ها سعی به استعدادیابی دانش آموز نیز پرداخته می شود در انواع زمینه ها مانند هنر، موسیقی، ورزش، گرایش های تحصیلی و… در این صورت در انتها دانش آموز در مسیری قرار می گیرد که به آن علاقه دارد و می تواند در آن آینده ای روشن بسازد.

کالج ها به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند، و کالج های خصوصی بهترین خدمات را ارائه می دهند. هزینه این کالج ها حدودا 18000 تا 25000 دلار استرالیا است.

دانش آموزان پس از اتمام کالج اگر بخواهند وارد دانشگاه شوند می توانند یک دوره فاندیشن را بگذرانند، با گذراندن این دوره به راحتی می توانند وارد دانشگاه شوند و زبان انگلیسی آنها تقویت پیدا می کند.

کارشناسی

برای آغاز تحصیل در این مقطع به دانشجو پیشنهاد می شود که دوره های فاندیشن را بگذارند. جهت اپلای در این مقطع مدرک 12 ساله دیپلم و ریز نمرات، حداقل معدل برای آغاز این مقطع 15 است و شما به آیلتس 6 نیاز دارید. اگر متقاضی معدلی کمتر از 15 داشته باشد باید در دوره های فاندیشن شرکت کند و در این دوره ها نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. دوره کارشناسی در استرالیا 4 ساله است.

هزینه های این مقطع بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب کرده اید متغیر است، اما حدودا هزینه های بین 20000 تا 30000 دلار استرالیا می باشد.

کارشناسی ارشد

اخذ پذیرش در این مقطع در دانشگاه های استرالیا نیازمند فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر، نمره بالا زبان و معدل بالا است. دانشجو می تواند با انتخاب موضوع خوب برای پایان نامه خود ورود خود به مقطع دکتری را آسان کند. افرادی که از دانشگاه های استرالیا فارغ التحصیل می شوند به راحتی در بازار کار این کشور کار پیدا می کنند و در مقطع دکتری بورسیه های قابل توجهی دریافت می کنند.

استرالیا بیشترین بودجه تحقیقاتی را به دانشگاه هایش اعطا می کند، پس این کشور می تواند مکانی فوق العاده برای افرادی که جویای علم هستند باشد.

دانشجویان می توانند 20 ساعت در هفته و در تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنند که بتوانند بخشی از هزینه های خود را پوشش دهند.

دانشجویانی که تمایل دارند وارد دانشگاه های برجسته استرالیا شوند می توانند با بررسی شرایط و فراهم آوردن آنها شانس خود را امتحان کنند. این شرایط به طور کلی نمره زبان آیلتس 6.5 یا 7، مقالات بین المللی و معدلات بالا می باشد.

دکتری

برای پذیرش در این مقطع باید دانشجو رزومه ای مناسب ارائه دهد که نظر یک استاد راهنما یا سوپروایزر را جلب کند. امکان دریافت بورسیه در مقطع دکتری بالا است، زیرا این کشور بودجه زیادی صرف تحقیقات می کند. اگر شما موفق به کسب بورسیه کامل یا فول فاند شوید همه هزینه های تحصیل و زندگیتان در استرالیا تامین است.

شما برای پذیرش در این مقطع باید نمره آیلتس 7 به بالا داشته باشید، مقالات ISI ارائه داده باشید و حمایت یک سوپروایزر را داشته باشید.

هزینه های تحصیل در این مقطع 20000 تا 30000 دلار استرالیا در سال است و دانشجو اجازه 30 ساعت کار در هفته را همزمان با تحصیل دارد.

آزمون ورودی دانشگاه های استرالیا

بعضی از رشته ها مانند رشته پزشکی در دانشگاه های استرالیا نیاز به شرکت در آزمون های ورودی به نام های UMAT و GAMSAT دارند. و در بعضی رشته ها مانند مدیریت نیاز به آزمون خاصی به جز زبان نیست و دانشجو می تواند بدون آزمون وارد دانشگاه شود.

اخذ پذیرش در دانشگاه های استرالیا

برای اخذ پذیرش شما باید برنامه ریزی داشته باشید و تمام مراحل لازم را طی کنید، تا بتوانید با موفقیت در دانشگاه مد نظر خود اپلای کنید:

1.آزاد سازی و آماده سازی مدرک تحصیلی

اگر هنوز در حال تحصیل هستید سعی کنید نمرات بالایی کسب کنید، چون در کنار سایر موارد معدل بالا تاثیر زیادی در قبولی شما در دانشگاه دارد؛ اگر تحصیل شما تمام شده است اقدام به آزادسازی مدارک خود، اصل مدرک و ریز نمرات، کنید.

ترجیحا مدرکی که در دست دارید باید اصل باشد اما اگر امکانش نبود در دانشگاه مبدا در ایران نبود، مدرک موقت هم برای شروع کارهای پذیرش قابل قبول است، اما باید اصل مدرک و ریز نمرات بعدا ارائه شود! مدرک ارائه شده باید ترجمه شده و معادل سازی شده باشد.

حداقل معدل برای کارشناسی  13 الی 14، برای کارشناسی ارشد 14 الی 15 و برای دکتری 16 پیشنهاد می شود، بهتر از ریز نمرات با توجه به رشته انتخابی بالا باشند.

2.اخذ مدرک زبان

از آنجایی که استرالیا کشوری انگلیسی زبان است تسلط به این زبان الزامی است، پس شما باید در یکی از آزمون های زبان با نمره بالا قبول شوید. اما خوشبختانه این الزامی نیست که در ابتدا فرایند پذیرش مدرک زبان را ارائه دهید، اما باید این مدرک در تا انتها پروسه ارائه شود.

دانشگاه های استرالیا 3 مدرک زبان تافل، آیلتس و PTE را قبول دارند، و نمره قابل قبول برای این دانشگاه ها در آیلتس حداقل نمره اورال 6.5 یا معادل آن در سایر مدارک (تافل حداقل 79 تا 93 یا PTE حداقل 58 تا 63) است. البته این نمره می تواند با توجه به رشته انتخابی شما تغییر کند. اگر کسی نمره حداقل کمتر از 5.5 داشت می تواند با حالت مشروط دوره های زبان را بگذراند و بعد وارد دانشگاه شود.

3.انتخاب رشته، مقطع تحصیلی و موسسه آموزشی

مقطع تحصیلی که به وضوح می شود مقطع تحصیلی بعدی که باید طی شود، مگر اینکه بخواهید مقطعی که در کشور خود گذرانده اید را دوباره در استرالیا بگذرانید، برای مثال شما مقطع لیسانس را طی کرده اید اما به جای اقدام برای فوق لیسانس تمایل دارید دوباره لیسانس را در استرالیا بگذرانید.

برای رشته نیز باید رشته ای را انتخاب کنید که مرتبط با رشته ای است که در مقطع قبلی آن را مطالعه کرده اید.

برای انتخاب دانشگاه هیچ محدودیتی وجود ندارد، شما می توانید به هر چند دانشگاه که می خواهید درخواست پذیرش بدهید. اما باید اطلاعات کافی از آن دانشگاه ها داشته باشید و مطمئن باشید به شرایط شما نزدیک است مانند شهریه، موقعیت مکانی و… .

پس از انتخاب مقطع، رشته و دانشگاه مورد نظر مدارکی که دانشگاه در سایت خود ذکر کرده است را ارسال می کنید.

4.تهیه و ترجمه مدارک و ارسال درخواست

حال که دانشگاه خود را انتخاب کرده اید مشخص شده است که دقیقا به چه مدارکی نیاز دارید، که عموما مدارک هویتی و تحصیلی هستند. در این بخش باید با دقت بسیار بالا تهیه و ترجمه و معادل سازی این مدارک را شروع کنید بدون هیچ اشتباهی!

وقتی همه مدارک ذکر شده توسط دانشگاه مقصد آماده شدند همراه با فرم های مربوط به درخواست پذیرش تحصیلی را برای دانشگاه ارسال نمایید، هزینه های لازم برای ثبت نام را پرداخت کنید مانند ودیعه و.. . کلیه فیش ها، رسید های الکترونیکی و ایمیل ها را حتما نگهدارید.

5.اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

اگر درخواست شما توسط یک یا چند دانشگاه پذیرفته شود از سوی آنها نامه پذیرش دریافت خواهید کرد. حتما فقط یکی از نامه ها را همراه با بقیه مدارک لازم سفارت و اداره مهاجرت استرالیا را ترجمه و معادل سازی کنید و آماده برای ارسال داشته باشید. این مدارک باید بدون هیچ نقصی باشند و به سفارت جهت درخواست ویزای تحصیلی ارسال شوند.

باید این مورد را به خاطر داشته باشید که شروع پروسه اخذ ویزا به این معنا نیست که به طور قطعی ویزا را دریافت خواهید کرد، زیرا با وجود کوچک ترین مشکل ممکن است درخواست ویزا شما ریجکت شود. اما اگر همه مراحل به درستی و بدون هیچ مشکلی طی شده باشند و نامه پذیرش شما از سمت یک موسسه معتبر از استرالیا باشد احتمالش بسیار کم است که درخواست شما ریجکت شود.

از دیگر مزایای مهاجرت به استرالیا می توان به این اشاره کرد که برخلاف بسیاری از کشور های انگلیسی زبان رقیب خود مانند کانادا و.. در ایران کنسولگری دارد.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

برای مهاجرت تحصیلی به این کشور باید ثابت کنید که تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی و سفر به استرالیا را دارید. باید در حساب بانکی خود هزینه تامین مالی خود برای یک سال که حدود 20,290 دلار استرالیا است را داشته باشید.

اگر با همسر و فرزندان خود مهاجرت می کنید به مبلغ ذکر شده هزینه ها تامین مالی خانوادتان نیز اضافه می شود مانند شهریه مدرسه. یا می توانید نشان دهید از سوی والدین یا همسر خود برای مسائل مالی حمایت می شوید، که باید نشان دهید شخصی که شما را حمایت می کند در سال 60,000 دلار استرالیا در سال درآمد دارد.

تحصیل در استرالیا با بورسیه تحصیلی

اغلب تحصیل در استرالیا به صورت خصوصی صورت میگیرد و باید هزینه های تحصیل پرداخت شود، شهروندان خود استرالیا یا افرادی که والدین آن ها تبعه استرالیا باشند می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند. با گرفتن بورسیه می توانید بخشی از هزینه های خود را پوشش دهید و برای دریافت بورسیه باید برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنید.

بیشتر بورسیه تحصیلی به دانشجویان دکتری اعطا می شود اگر دارای نمره آیلتس 7 یا بالاتر، ارائه 2 توصیه نامه قوی توسط استادان محل تحصیل، ارائه SOP یا بیانیه هدف قوی که شرایط فرد در آن شرح داده شده باشد و نگارش یک cv عالی هستند.

برخی از دانشگاه های برتر استرالیا

  1. دانشگاه ملبورن University of Melbourne
  2. دانشگاه سیدنی University of Sydney
  3. دانشگاه کوئیزلند University of Queensland
  4. دانشگاه نیوساوث ولز University of New South Wales
  5. دانشگاه موناش Monash University

برخی از بهترین رشته های تحصیلی در استرالیا + شهریه سالانه

  1. حسابداری: کارشناسی 15,920 الی 44,880 دلار استرالیا / کارشناسی ارشد 40,000 الی 98000 دلار استرالیا / دکتری 20,000 الی 50,000 دلار استرالیا
  2. آمار: کارشناسی 31,250 الی 44,530 دلار استرالیا / کارشناسی ارشد 40,539 الی 47,215 دلار استرالیا
  3. کشاورزی: کارشناسی 30,000 الی 330,000 دلار استرالیا / کارشناسی ارشد 16,000 الی 88000 دلار استرالیا / دکتری 76,000 الی 165,000 دلار استرالیا
  4. معماری: کارشناسی 35,000 الی 220,000 دلار استرالیا / کارشناسی ارشد 54,800 الی 135,720 دلار استرالیا / دکتری 90,000 الی 151,000 دلار استرالیا
  5. مهندسی: کارشناسی 4000 الی 288000 دلار استرالیا / کارشناسی ارشد 30,000 الی 50000 دلار استرالیا / دکتری 36,000 الی 191,016 دلار استرالیا

هزینه های زندگی پس از مهاجرت به استرالیا

محل اقامت

  • خوابگاه: 90 الی 150 دلار استرالیا در هفته
  • اجاره مشترک: 95 الی 250 دلار استرالیا در هفته
  • اجاره منزل شخصی: 235 الی 325 دلار استرالیا در هفته

خدمات

  • گرمایش، سرمایش، آب: 206.28 دلار استرالیا در ماه
  • هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه: 0.4 دلار استرالیا در ماه
  • اینترنت (60 مگابایت در ثانیه): 76.44 دلار استرالیا در ماه

خورد و خوراک

  • هر وعده غذا: 20 دلار استرالیا
  • یک لیتر شیر: 1.87 دلار استرالیا
  • نان (500گرمی): 3.04 دلار استرالیا
  • آب (بطری 1.5 لیتری): 2.21 دلار استرالیا
  • یک کیلوگرم برنج: 2.79 دلار استرالیا
  • تخم مرغ (12عدد): 5.13 دلار استرالیا
  • یک کیلوگرم مرغ: 11.48 دلار استرالیا
  • یک کیلوگرم گوشت: 19.85 دلار استرالیا

حمل و نقل عمومی

هزینه حمل و نقل در ایالت های مختلف متغیر است، به طور کلی هزینه این بخش 30 الی 60 دلار استرالیا در هفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا