مهاجرتمهاجرت به انگلستان

هزینه های مهاجرت به انگلستان (حداقل و حداکثر سرمایه مورد نیاز در سال 1402)

انگلستان در قلب اروپا قرار دارد، کشوری پیشرو در صنعت که با نام پادشاهی متحد شناخته می شود، کشورهای ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند شامل کشور انگلستان هستند. بسیاری معتقدند بزرگ ترین دستاورد این کشور زبان انگلیسی است که اکنون به عنوان یک زبان بین المللی شناخته می شود. این کشور دارای آب و هوای فوق العاده است که موجب ایجاد فضاهای زیبا و چشم گیر در این کشور شده است. آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است و این میتواند یکی از مزایا بسیار مهم انگلستان باشد!

مهاجرت به انگلیس

لندن پایتخت این کشور است که به مدرن و پویا بودن، تاریخی کهن و فرهنگی غنی مشهور است. از دیگر شهرهای مهم این کشور می توان به برایتون، منچستر، لیورپول، بیرمنگام و ادینبورگ اشاره کرد.

مردم انگلستان دارای عادات خاص و رسوم سنتی در میان کشورهای اروپایی شرایط به خصوصی دارد. فرهنگ این کشور 1000ساله است و جزء اصیل ترین و قدیمی ترین فرهنگ های جهان به شمار می رود. در تاریخ انگلستان سیستم طبقه بندی وجود داشت و در طبقه بالا اشراف ثروتمند قرار داشتند، اما در دهه های اخیر این سیستم کنار گذاشته شد و همسان سازی ایجاد شد اما با این حال شما باز هم می توانید گاهی وجود طبقه اشراف در جامعه را حس کنید. مردم انگلستان علاقه و میانه خوبی با موسیقی و دورهمی دارند، در طی گذشت سالها این فرهنگ را از دست نداده اند و دورهمی های فراوان میگیرند و آواز میخوانند.

اقتصاد این کشور را می توان پنجمین اقصاد بزرگ دنیا بر اساس تولید ناخالص ملی دانست! اقتصاد بریتانیا یک اقتصاد آزاد است، دولت این کشور در سال های اخیر سعی کرده است صادرات این کشور را نسبت به سایر کشورها افزایش دهد و سیاست پولی منظمی را در کشورش حاکم کند. لندن بعد از نیویورک دومین قطب مالی دنیا شناخته می شود. بخش عمده ای از این اقتصاد را خدمات تشکیل می دهد، حجم زیادی از مهاجرین هر ساله وارد بخش های مختلف کاری انگلستان می شوند. انگلستان پایه گذار انقلاب صنعتی در قرن هفدم شد و بعد از این انقلاب صنعت در این کشور به شدت رشد کرد. امروزه تعداد قابل توجهی کارخانه بین المللی در انگلستان در حال تولید محصولات خود هستند که بخش مهمی از صادرات این کشور را تشکیل می دهد.

روش ها و هزینه های مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به این کشور دارای روش های مختلفی است که شما بر اساس شرایط، اهداف و توانایی های خود یکی از آن ها را انتخاب میکنید، برای هر یک از این روش ها باید ویزای مخصوص به آن روش را دریافت کنید. انگلستان کشور اروپایی پیشرفته و قدرتمند با اقتصادی قوی است، پس مقصدی فوق العاده برای افرادی که قصد مهاجرت و پیش رفت دارند است.

مهاجرت تحصیلی

در ابتدا شما باید از یک موسسه آموزشی معتبر در انگلستان پذیرش بگیرید. پس از پذیرش شما نامه ای به نام CAS (Confirmation of Acceptance for Studies) دریافت خواهید کرد، این نامه به مدت 6 ماه اعتبار دارد، نامه CAS را به همراه سایر موارد مورد نیاز باید به سفارت انگلستان تحویل دهید و درخواست ویزای تحصیلی دهید.

ویزایی که متقاضیان این مسیر باید اخذ نمایند Tier4 است که متناسب با سن و دوره تحصیلی متقاضی است، این ویزا 2 نوع دارد:

  1. ویزای Tier4 General: ویزای Tier4 جنرال برای اشخاص 17 سال و 6 ماه به بالا است.
  2. ویزای Tier4 Child: این ویزا برای اشخاصی است که سن آنها زیر 17 سال و 6 ماه است.

هزینه های مهاجرت تحصیلی:

  • شهریه دانشگاه با توجه به مقطع تحصیلی حدود 11000 الی 25000 پوند
  • ویزا 328 پوند
  • تمکن مالی برای یک ماه 1,280 پوند، برای یک سال 7,200 الی 9000 پوند + 1000 پوند برای هر همراه

دوره های متفاوت تحصیلی در دانشگاه های مختلف ارائه میشود، اما بهترین آنها دوره کار تحصیل است، این دوره در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه میشود. در دوره کار تحصیلی، شما بخشی از آنها را تحصیل می کنید و در بخش دیگر کار می کنید و حقوق دریافت می کنید. در مقطع لیسانس 3 سال تحصیل می کنید و 1 سال کار، در مقطع فوق لیسانس 1 سال تحصیل می کنید و 1 سال کار می کنید. در زمان کار کردن شما هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنید و 17000 تا 18000 پوند حقوق دریافت می کنید.

چند نمونه از دانشگاه های برتر انگلیس + شهریه:

  1. دانشگاه کمبریج: شهریه سالانه کارشناسی 24507 پوند الی 63990 پوند ، شهریه سالانه تحصیلات تکمیلی 23607 پوند الی 80000 پوند
  2. دانشگاه آکسفورد: شهریه سالانه کارشناسی 28950 پوند الی 44240 پوند ، شهریه سالانه تحصیلات تکمیلی 29930 پوند الی 35700 پوند
  3. دانشگاه لیورپول: شهریه سالانه کارشناسی 20900 پوند الی 40950 پوند ، شهریه سالانه تحصیلات تکمیلی 20250 پوند الی 39250 پوند

مهاجرت کاری

برای دریافت این ویزا باید از طرف کارفرما در انگلستان یک دعوت به همکاری دریافت کنید،این نکته قابل توجه است که کارفرما باید مجو استخدام نیروی کار خارجی را داشته باشد، اما باید شغلی تخصصی به شما پیشنهاد شود وگرنه با مشاغل معمولی نمی توان این ویزا را کسب کرد. حدود 3ماه قبل از شروع به کار شما باید درخواست ویزا به سفارت را بدهید، حدود 3هفته زمان میبرد تا پاسخ را دریافت کنید. قوانین برای کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند متفاوت است، که این قوانین را اداره کار و مهاجرت انگلستان مشخص میکند.

شما برای کار در لندن یا سایر شهرهای انگلستان به ویزای Tier2 نیاز دارید. ویزای کار شما 5سال و 14روز اعتبار دارد و تا 5سال دیگر قابل تمدید است. شما برای کار در این کشور به مدرک زبان آیلتس 4تا5 نیاز دارید.

هزینه های مهاجرت کاری:

  • هزینه درخواست: 610 الی 1408 پوند
  • بیمه و هزینه های اضافی مراقبت های بهداشتی: 624 پوند
  • تمکن مالی: 1270 پوند

مشاغل پر درآمد در انگلستان + میزان درآمد سالانه:

  1. مدیر مالی: 124,410 پوند
  2. مدیر اجرایی: 121,345 پوند
  3. مدیر فنی: 65,800 پوند
  4. مدیر بالا رتبه: 76,606 پوند

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

این روش دارای 3 ویزا می باشد، که هر کدام هزینه های متفاوتی دارند:

ویزای Start-up

برای استفاده از این روش شما باید یک بیزینس پلن خلاقانه و جدید داشته باشید، دولت انگلستان هر ایده سودمندانه ای که بتواند به اقتصادش کمک کند را می پذیر و حمایت می کند. یکی از مزایا این روش این است که اگر بیزینس پلن شما ریجکت شود روی ویزای شما تاثیری ندارد و ویزای شما ریجکت نمی شود و باز هم فرصت برای ایجاد بیزینس پلن جدید دارید، و یکی دیگر از این مزایا توانایی مهاجرت با خانواده است! شما می توانید اعضای خانواده خود را با این ویزا به انگلستان ببرید، فرزندان شما شانس تحصیل رایگان و همسرتان فرصت کار کردن تمام وقت را دارد. می توان گفت این روش کوتاه ترین و بهترین روش برای کسب اقامت دائم این کشور است!

مدت زمان پروسه استارتاپ کوتاه، کمتر از 6 ماه است، شما به مدرک زبان آیلتس 5 جنرال نیاز دارید و هزینه ها با توجه به طرح شما متغیر از 10000 تا 50000 پوند می باشد. با این روش مهاجرت به انگلستان شما در عرض 3 سال اقامت دائم و بعد از 5 سال سیتیزن شیپ انگلستان را کسب می کنید.

ویزای نوآوری

برای این ویزا شما باید یک طرح خلاقانه به سازمان های مورد تایید انگلستان (endorsing body) ارائه دهید، در صورت تایید این سازمان ها میتوانید مراحل اخذ ویزا را آغاز کنید. هزینه های مهاجرت به انگلستان از این مسیر و اجرای طرح نیاز به سرمایه گذاری حداقل 50000 پوند در این کشور دارد. با این ویزا پس از 3سال اقامت دائم کسب می کنید. مدرک زبان مورد نیاز این روش آیلتس 5.5 الی 6.5 است و میزان تمکن مالی 1,270 پوند می باشد.

در صورتی که ایده خلاقانه ندارید و تمایل دارید از این روش برای مهاجرت استفاده کنید می توانید از متخصصین این حوزه طرح را خریداری کنید.

خرید اوراق قرضه

با خرید اوراق قرضه دولتی می توانید اقامت این کشور را کسب کنید، که این روش دارای 2 مسیر است:

  1. مبلغ 2 میلیون پوند در اوراق قرضه سرمایه گذاری می کنید و 5 سال اقامت موقت دریافت می کنید، پس از 5 سال اقامت دائم را کسب می کنید.
  2. مبلغ 3 میلیون پوند در اوراق قرضه سرمایه گذاری می کنید و پس از 3 سال اقامت دائم را کسب می کنید.

مهاجرت از طریق دعوتنامه

با توجه به هدفی که برای مهاجرت به انگلستان دارید می توانید کاری، تحصیلی و… باشد، محل کار، دانشگاه، خویشاوندان و.. می توانند برای شما دعوت نامه ارسال کنند. توجه داشته باشید اگر شخصی که نامه را ارسال میکند شهروند یا مقیم دائمی انگلیس باشد، دوست یا خویشاوند بازدید کننده باشد یا یک مکان ثبت شده در انگلیس داشته باشد نامه شما معتبرتر است و مورد توجه افسر کنسولی انگلستان قرار می گیرد، این موضوع الزامی نیست! در انتها شما دعوت نامه و درخواست ویزا را ارسال می کنید.

مهاجرت به انگلیس

هزینه های زندگی در انگلستان پس از مهاجرت

انگلستان یکی از مقاصد پر طرفدار در بین کشورهای اروپایی است، همچنین هزینه های زندگی در این کشور بالا و گران است! اما نمی توان این نکته را نادیده گرفت که درآمد شما می تواند به طور تقریبی هزینه های شما را پوشش دهد، پس کاملا نا امید نشوید!

هزینه های مسکن:

  • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 902.12 پوند در ماه
  • اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 1,577.01 پوند در ماه
  • اجاره آپارتمان یک خوابه خارج شهر 698.02 پوند در ماه
  • اجاره آپارتمان سه خوابه خارج شهر 1,186.32 پوند در ماه
  • خرید آپارتمان در مرکز شهر، قیمت هر متر مربع 4,362.79 پوند
  • خرید آپارتمان خارج شهر، قیمت هر متر مربع 3,261.42 پوند

هزینه خورد و خوراک:

  • یک وعده غذا در یک رستوران ارزان 15 پوند
  • دو وعده غذا در یک رستوران متوسط 55 پوند
  • یک وعده غذا در یک رستوران خوب 75 پوند
  • یک قرص نان 1.04 پوند
  • یک کیلوگرم گوشت قرمز 8.95 پوند
  • یک کیلوگرم فیله مرغ 5.73 پوند
  • یک کیلوگرم برنج سفید 1.39 پوند
  • آب 1.5 لیتر 1.01 پوند

هزینه حمل و نقل:

  • هزینه حمل و نقل به طور حدودی 65.22 پوند است
  • هزینه تاکسی در هر کیلومتر 1.24 الی 3 پوند
  • بلیط یک طرفه 2.5 پوند

هزینه های درمانی:

  • خدمات اورژانس: رایگان
  • بیماری های خاص بلند مدت و معلولین: معاف از پرداخت هزینه
  • پوشش هزینه در بیمارستان های خدمات ملی: تا سقف 219 پوند
  • بیمه خصوصی در انگلستان: میانگین 1435 پوند
  • هزینه بیمه سلامت: ماهانه حدود 80 پوند

گران ترین شهر های انگلستان:

  1. لندن
  2. والتون آن تیمز
  3. سنت آلبانز
  4. وینچستر
  5. واکینگ

ارزان ترین شهر های انگلستان:

  1. بلیت
  2. گیتسهد
  3. دری/لندندری
  4. ویلنهال
  5. آبردین

در آخر، اگر بخواهیم نگاهی صادقانه به شرایط کلی مهاجرت به انگلستان داشته باشیم، به غیر از مسائل مالی، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است. جزء معدود مقاصدی است که می توان گفت مزایای آن بیشتر از معایبش است.

در بیانی کلی، وقتی شخصی تصمیم به شروعی جدید در کشوری جدید با تمام اشتیاق میگیرد، می تواند تمام موانعی که در مسیرش قرار دارند را پشت سر بگذارد تا به مقصد خودش برسد. وقتی شما از مهاجرت به انگلستان مطمعن باشید قطعا مزایایی همچون رشد اقتصادی ثابت، حقوق بازنشستگی مناسب، شرایط کار مناسب، کیفیت بالا سیستم آموزشی و کیفیت عالی برای زندگی؛ یا معایبی مانند شلوغی و ترافیک، هزینه بالا زندگی، شرایط سخت برای اخذ ویزا و روزهای گرفته بارانی را در نظر گرفته اید.

وظیفه ما شفاف سازی مسیر شما و دادن سرنخ هایی برای انتخاب بهتر است، امیدواریم روزهای فوق العاده ای را پیش رو داشته باشید! برای اینکه لک لک را برای مطالعه بیشتر روی اهدافتان انتخاب کردید، سپاس گذاریم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا