مهاجرتنکات کاربردی برای مهاجرت

کشورهای اروپایی که سخت ترین شرایط اعطا شهروندی را دارند

لیتوانی : 0.2% نرخ تابعیت

روند اخذ تابعیت در این کشور حدود 7 الی 10 سال طول می کشد.
متقاضی باید تابعیت اول خود را لغو کند، زیرا این کشور فقط یک تابعیت را قبول می کند.

لتونی: 0.3% نرخ تابعیت

برای اینکه بتوانید تابعیت این کشور را کسب کنید باید آزمون های شهروندی، ارزیابی دانش در قانون اساسی لتونی، مهارت زبان، درک اصول اولیه تاریخ و فرهنگ این کشور و آشنایی با اشعار سرود ملی را پشت سر بگذارید و قبول شوید.
امکان اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در لتونی نیز ممکن است.

استونی: 0.5% نرخ تابعیت

برای اخذ تابعیت این کشور متقاضی باید دارای مجوز اقامت طولانی مدت باشد، دارای اقامت قانونی در استونی حدود 8 سال و بتواند مهارت های زبان اش را اثبات کند.

کرواسی: 0.7% نرخ تابعیت

متقاضی دریافت شهروندی کرواسی باید دارای یک سری معیارها باشد: اقامت دائم در کرواسی به مدت 8 سال که در آن دوره یک آدرس ثبت شده داشته باشد، مهارت های زبان، آشنایی با خط لاتین و آشنایی با فرهنگ و هنجارهای کشور کرواسی.

اسلواکی: 0.7% نرخ تابعیت

اسلواکی متقاضیان را برای اخذ شهروندی می پذیرد که 8 سال در این کشور اقامت داشته باشند، در چهارچوبی که کشور اسلواکی مشخص کرده درستکار بودن خود را اثبات کرده باشند، از جمهوری اسلواکی درک کلی داشته باشند و به زبان این کشور مسلط باشند.

چک: 0.9% نرخ تابعیت

شرایط کسب شهروندی کشور چک اقامت 5 ساله در این کشور با مجوز اقامت جمهوری چک، مسلط بودن به زبان کشور چک و قبولی در آزمون، نداشتن سابقه کیفری در 5 سال گذشته و باطل کردن تابعیت سابق می باشد.

اتریش: 1.1% نرخ تابعیت

برای اخذ تابعیت اتریش متقاضی باید دارای 10 سال اقامت قانونی در این کشور بدون وقفه باشد، بتواند تمکن مالی و صداقتش را اثبات کند.

اسلوونی: 1.1% نرخ تابعیت

افرادی که قصد کسب شهروندی اسلوونی را دارند باید حداقل 10 سال در این کشور اقامت داشته باشند، به زبان آن مسلط باشند و ارتباط فعال خود را در این کشور اثبات کنند.

یونان: 1.1% نرخ تابعیت

متقاضیان کسب شهروندی یونان می توانند از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنند یا با اقامت 7 ساله در این کشور و قبولی در آزمون شهروندی، موفق به کسب شهروندی یونان شوند.

مالت: 1.1% نرخ تابعیت

اخذ شهروندی کشور مالت دارای روش های مختلفی است مانند کار، ازدواج، سرمایه گذاری یا اقامت در مالت به مدت 7 سال با مجوز اقامت؛ اما این مدت می تواند در شرایط خاص تا 18 سال طول بکشد.

دانمارک: 1.2% نرخ تابعیت

فرد متقاضی دریافت شهروندی دانمارک باید شروط، معیارها و فرآیند درخواست را رعایت کند. یعنی داشتن حداقل 9 سال اقامت در دانمارک قبل از درخواست شهروندی، داشتن اجازه اقامت دائم حداقل برای 2 سال، شرکت و قبولی در آزمون زبان، شرکت و قبولی در آزمون شهروندی، ارائه مدارک درخواست شده توسط دولت دانمارک.

آلمان: 1.2% نرخ تابعیت

برای کسب تابعیت آلمان باید اقامت قانونی حدود 7 الی 8 سال داشت.
برای همسران اتباع آلمانی 3 سال اقامت قانونی کافی است.

قبرس: 1.2% نرخ تابعیت

دریافت شهروندی قبرس از راه هایی مانند ازدواج با یک فرد تبعه قبرس، دارا بودن یک والد قبرسی و یا طی کردن مراحل اخذ اقامت امکان پذیر است.

لیختن اشتاین: 1.2% نرخ تابعیت

شخصی که قصد دارد تابعیت لیختن اشتاین را کسب کند باید به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشد، به زبان آلمانی تسلط داشته باشد، به ساختار سیاسی و فرهنگی و قوانین اشراف پیدا کند و تابعیت اول خود را ترک کند.

مجارستان: 1.3% نرخ تابعیت

دریافت شهروندی مجارستان پس از 8 سال اقامت در این کشور امکان پذیر است. مجارستان برای اعطا شهروندی قوانین و شرایط خاصی دارد که متقاضی باید از آنها آگاه باید و آنها را رعایت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا