مهاجرتمهاجرت به کانادامهاجرت تحصیلینکات کاربردی برای مهاجرت

یادگیری زبان فرانسه شرط کاهش شهریه دانشجویان در کانادا

کبک قصد دارد در سال 2024 شهریه های دانشگاه های انگلیسی زبان را برای دانشجویان غیر مقیم دو برابر کند، که تقریبا مبلغی حدود 17000 دلار در سال هزینه شهریه دانشگاه آنها خواهد بود. دلیل اصلی این تصمیم جلوگیری از انقراض زبان فرانسوی در این کشور می باشد، بسیاری از دانشجویان وارد این استان می شوند و مسئله یادگیری کامل زبان فرانسوی را به عنوان زبان رسمی دوم این کشور جدی نمی گیرند و پیش از یادگیری کامل این زبان کبک را ترک می کنند.

دانشجویانی که در دانشگاه های انگلیسی زبان خارج از کبک تحصیل می کنند، طبق افزایش شهریه ها در سال جدید باید شهریه بیشتری را بپردازند اما نه به اندازه ای که دولت در ابتدا اخبار افزایش شهریه ها اعلام کرده بود.

3 دانشگاه انگلیسی زبان کبک، مک گیل، کنکوردیا، بیشاپ، به این موضوع شکایت کرده اند زیرا با توجه به این موضوع که تعداد بیشتری دانشجوی غیر محلی دارند، با برقراری این قانون تحت تاثیر بیشتری قرار میگیرند. در نهایت با تصمیم دولت بر اینکه باید بیش از 80درصد دانشجویان زبان فرانسوی را یاد بگیرند و تا پایان دوره کارشناسی مهارت شفاهی سطح 5 را نشان دهند، این دانشگاه شروع به ارائه ها دوره های مختلف آموزش زبان فرانسوی به دانشجویان مقطع کارشناسی کرده اند.
در نهایت اگر موفق نشوند به تعداد کافی دانشجویان با مهارت زبان فرانسوی داشته باشند می توانند در سال های آینده بودجه جذب دانشجویان خارج از استان کبک را کاهش دهند.

این طرح در 2025-2026 اعمال خواهد شد، اما دانشجویان جدید کانادایی خارج از استان کبک از پاییز امسال شهریه ای حدود 12000 دلار را باید پرداخت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا