مهاجرتنکات کاربردی برای مهاجرت

پیکاپ ویزا چیست؟

خدمات پیکاپ ویزا به سری کارهایی که گفته می شود که باعث می شوند پروسه کسب ویزای هر کشوری سریع تر پیش رود و به دلیل مدیریت شدن کارها هزینه ها نیز کاهش پیدا می کند.
برخی از کشورها به دلایل مختلفی در ایران سفارت ندارند یا فعالیت کنسولگری های خود را در ایران متوقف کرده اند؛ کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و انگلیس که بین ایرانیان بیشترین طرفدار را برای مهاجرت دارند از کشورهایی هستند که در ایران سفارت فعال ندارند از این رو متقاضیان باید به کشورهای همسایه که سفارت کشور مد نظرشان را دارند مراجعه کنند، که در نتیجه باعث صرف زمان و هزینه بیشتر می شود؛ خدمات پیکاپ ویزا می تواند این هزینه و زمان را کاهش دهد.

مدارک لازم جهت اخذ پیکاپ ویزا

  • پرینت نامه یا ایمیل سفارت در خصوص موافقت برای صدور ویزا
  • پاسپورت
  • وکالت به نماینده قانونی برای اجازه پیگیری ویزا
  •  قطعه عکس
  • رسید انگشت نگاری
  • مدارک شناسایی مورد نیاز

مراحل اخذ پیکاپ ویزا

  1. اگر سفارت مورد نظر با صدور ویزا موافقت کرد برای متقاضی ایمیلی مبتنی بر موافقت با درخواست وی ارسال می کند
  2. متقاضی پرینت ایمیل، پاسپورت و وکالت نامه پیگیری ویزای خود را در اختیار نماینده قانونی خود قرار می دهد
  3. نماینده به سفارت مورد نظر در کشور واسطه مراجعه می کند
  4. سفارت پس از بررسی مدارک و پرونده زمان و هزینه تحویل ویزا را به نماینده اعلام می کند
  5. نماینده ویزای الصاق شده به پاسپورت را به دست متقاضی می رساند.

مدت زمان لازم جهت اخذ پیکاپ ویزا

پس از دریافت ایمیل موافقت با صدور ویزا متقاضی 30 روز فرصت دارد که برای پیکاپ ویزا اقدام کنند. اخذ پیکاپ ویزا حدود 7 الی 10 روز زمان می برد اما این زمان هم بسته به شرایط کاری سفارت متغیر است.

پیکاپ ویزا کانادا

پیکاپ ویزای کانادا را می توان از طریق سفارت های کانادا در کشور های مختلف انجام داد اما پاسپورت ایرانیان در دفاتر vac در کشور ترکیه، شهرهای استانبول و آنکارا ارسال می شود، پس از الصاق شدن ویزا پاسپورت ویزا شده به متقاضی در کشور مبدا ارسال می شود. دریافت این پیکاپ ویزا حدود 7 الی 10 روز زمان می برد.

پیکاپ ویزا انگلیس

دفاتر vac دو کشور ترکیه و امارات برای ثبت اطلاعات بیومتریک پیکاپ ویزای انگلستان بهتر است که هم هزینه آنها کمتر است و هم سرعت و راحتی آنها بیشتر است. خدمات مرتبط با پیکاپ ویزا این کشور توسط کارگزاری VFS انجام می شود، پس از حضور در دفاتر کارگزاری پاسپورت متقاضی اخذ شده و پس از صدور ویزا و الصاق آن به پاسپورت برای متقاضی ارسال می شود. دریافت این پیکاپ ویزا حدود 10 الی 14 روز زمان می برد.

پیکاپ ویزا آمریکا

سفارت آمریکا تنها کشوری است که برای این کار توسط نماینده از وی وکالت نامه رسمی می خواهد. سفارت آمریکا در 3 کشور امارات، ترکیه و ارمنستان بیشترین میزان مراجع ایرانی را دارند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا